Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-13, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frans
Jag undrar om det är möjligt att få syrebrist på endast en patron eller om det är troligt. Kan stickande känslor i armar o fingrar tyda på det? Hur visar det sig om man får en syrebrist? Hur länge ska man hålla inne gasen om man vill vara säker på att inte få syrebrist?

sålänge du får i dig 21% syre är det lungt...
Citera
2005-11-13, 01:52
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans
Jag undrar om det är möjligt att få syrebrist på endast en patron eller om det är troligt. Kan stickande känslor i armar o fingrar tyda på det? Hur visar det sig om man får en syrebrist? Hur länge ska man hålla inne gasen om man vill vara säker på att inte få syrebrist?
jag kände av något liknande de första gångerna jag körde men nu har det försvunnit. har nog att göra med hur du håller andan eller nåt. kan kroppen vänja sig mot lustgas förresten?
Citera
2005-11-13, 21:54
Medlem
Jag Älskar Gasen!

Det är den bästa drogen jag vet av, och jag har testat en hel del i mina dagar.
Men Inget går upp mot att ha varit vaken i några dagar och röka på
som fan och då ta lustgas! =)) assså faeen va week maaan bliiii!

Jag tar helst inte lustgas om jag inte rökt hasch eller gräs före
Det är bara slöseri, dyrt och ruset varar bara i sekunder så!

RÖK och be någon ladda upp 5 patroner efter varandra : ))
När man får det 5:e så fattar man inget så haha jaja....

för att få bättre effeckt ska man hyperventilera innan,
hålla inne gasen länge och blåsa ut lite, & dra in lite luft eftersom
(alltså, andas lätt )

Ingen som vet hur man går till väga för att köpa en hel tub???

peaCe! må bra allihopa!
Citera
2005-11-20, 23:23
Medlem
Finns två sätt enligt mig att använda lustgasen.

1. Du röker först och andas in gasen efter. Du får då sköna ljudförvrägningar och allmänt välbefinnande.

2. Du tar endast lustgas när du ska sova. Resultatet blir seriösa CEV á la LSD. Fraktaler som följer musiken är nästan självklart. Men detta tillstånd kommer du bara till om du först gör i ordning sifon och patroner brevid sängen, sen släcker du lyset och försöker somna (du kommer inte göra det hur mycket du än försöker så det är ingen riska att du somnar egentligen). Meningen är att sänka pulsen riktigt ordentlig och rensa huvudet. Sen efter runt 10min sätter du dig på kanten av sängen, sätter mp3n i öronen, armbågarna på knäna (häng ner med huvudet också), så andas du in gasen. Stäng ögonen och titta på skådespelet, dock ska påpekas att det inte kommer mycket till CEV på första patronen utan man får ta några snabba andetag med luft och i med den andra.
Övre exempel fungerar bäst enligt mina upplevelser om man har varit ren från andra droger en tid, säg 2 dagar till en vecka.

EDIT: Val av musik är __väldigt__ viktigt, favorit just nu är 50cent-Disco Inferno. Även om ni inte gillar musikstilen så kan det vara värt ett försök, du kommer trots allt inte lyssna på musiken utan titta på showen. Shpongle och liknande musik har jag inte provat än. Och öppna inte ögonen, för det tar alltid en liten tid innan CEV kommer igång, och eftersom man inte kan hålla inne lustgas hur länge som helst förstör man bara om man öppnar ögonen.
Citera
2005-11-23, 17:25
Medlem
alice underlands avatar
"En bra faq, men du kan också ta med vad man kan göra för att förhindra/förebygga b-12 vitamin brist."/ joker

B vitamin finns ju att köpa receptfritt på apotek o hälsokost , även b 12. B 12 får även alkoholkonsumenter brist på.
Citera
2005-11-23, 18:15
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm några saker som jag inte riktigt kom under följd med av de som står i faqen.
Alltså hur farligt är lustgas igentligen, ingen fara ifall man handskas med den rätt vad jag har förstått? och den billigaste metoden med plastpåsen, vad är det som gör den sämre en andra metoder, inte lika effektiv, farligare eller vad?
funderar på om man skulle testa sig ett par patroner igenom den metoden, verkar ju lite oödigt att punga ut med 450spänn för en jäkla knark manick när det finns fin fina plastpåsar
Citera
2005-11-23, 18:27
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
hmm några saker som jag inte riktigt kom under följd med av de som står i faqen.
Alltså hur farligt är lustgas igentligen, ingen fara ifall man handskas med den rätt vad jag har förstått? och den billigaste metoden med plastpåsen, vad är det som gör den sämre en andra metoder, inte lika effektiv, farligare eller vad?
funderar på om man skulle testa sig ett par patroner igenom den metoden, verkar ju lite oödigt att punga ut med 450spänn för en jäkla knark manick när det finns fin fina plastpåsar
plastpåse tycker jag är sjuk onödigt. det är så in i helvete krångligt.
Citera
2005-11-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggy
plastpåse tycker jag är sjuk onödigt. det är så in i helvete krångligt.

Det beror på var tummen sitter.
Citera
2005-11-23, 18:56
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Det beror på var tummen sitter.
det beror på ifall man är snål och orkar mecka med en jävla påse.
sifon är överlägset
Citera
2005-11-25, 11:37
Bannlyst
Lustgas??

Innehåller vanliga tuber med grädde (dvs. snabbgrädde) lustgas fortfarande, eller har tillverkarna tagit bort det?

För övrigt tycker jag bzp är en väldigt trevlig drog..

Fråga nummer 2, är bzp narkotikaklassat i Sverige?
Citera
2005-11-25, 14:32
Medlem
HoChiMinhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.mickhead
Innehåller vanliga tuber med grädde (dvs. snabbgrädde) lustgas fortfarande, eller har tillverkarna tagit bort det?

För övrigt tycker jag bzp är en väldigt trevlig drog..

Fråga nummer 2, är bzp narkotikaklassat i Sverige?

Beror på märke och tillverkare. Kolla på baksidan om drivgasen är N2O (divätemonoxid).

När du sedan kommit på hur man utvinner den ur tuberna kan du posta här och berätta... fast det lär bli billigare med patroner iaf.

Svar på fråga 2: Ja, det är det.
Citera
2005-11-27, 00:09
Medlem
Smokebombs avatar
Mer information om riskerna med syrebrist vid inhalering av lustgas:

Citat:
"Occasionally, certain anesthetic agents become misused drugs. Nitrous oxide is an example. A gas of low anesthetic potency, it is incapable of inducing deep levels of anesthesia if an adequate oxygen concentration is maintained. Nitrous oxide induces a state of behavioral disinhibition, analgesia, and euphoria. One of the problems occasionally encountered when nitrous oxide is used for recreational purposes is that, unless the compound is administered with at least 20 percent oxygen, hypoxia (decreased oxygen content of the blood) can be induced. But in order to achieve high enough concentrations of nitrous oxide to get a good behavioral effect, concentrations of 50 percent or greater must be inhaled. If such concentrations are mixed with room air, inhaled oxygen concentartions drop to low levels and the hypoxia may result in irreversible brain damage."

http://www.resort.com/~banshee/Info/N2O/nitrous.dangers.html

Skulle inte vilja ta lustgas ofta utan tillgång till rent syre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in