2012-03-13, 18:13
Medlem
Internetpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelskaTaender
Ingen verkar veta säkert. Om du gasar på i rimlig mängd, och använder en sifon som du blåser upp ballonger eller plastpåsar med så är det nog i princip riskfritt.

Oljan är ingen dimma i gasen, utan sätter sig på alla väggar i sifonen. Gissningsvis av den kraftiga expansionen, där även en del olja kommer att hamna vid utblåset från sifonen. På det viset får man i sig oljan när man skjuter direkt i munnen. Det mesta där fastnar säkert i gommen eller halsen och tar sig inte ner i lungorna.

Använder du ballong eller påse har du ännu mer yta för beläggningarna att sätta sig på och därmed minska risken att få något i sig.

Har man kört några 10-pack rätt in i munnen så tycker jag definitivt att man kan känna oljesmaken.

Tack för det utförliga svaret! En till fråga: Jag har en 0,5 liter sifon och 0,5 liter patroner. Vore det farligt att använda kanske 2-3 patroner till en sifon på en gång?
Citera
2012-03-14, 11:48
Medlem
EngelskaTaenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetpojken
Tack för det utförliga svaret! En till fråga: Jag har en 0,5 liter sifon och 0,5 liter patroner. Vore det farligt att använda kanske 2-3 patroner till en sifon på en gång?

Farligt är det nog inte, men om du som jag kör direkt i munnen så kan trycket bli lite obehagligt högt.
Citera
2012-03-14, 11:53
Medlem
Internetpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelskaTaender
Farligt är det nog inte, men om du som jag kör direkt i munnen så kan trycket bli lite obehagligt högt.

Okej, så sifonen klarar det? Hur många patroner klarar sifonen max?
Citera
2012-03-14, 12:46
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Okej, så sifonen klarar det? Hur många patroner klarar sifonen max?

Brukar ladda min 0,5l med två patroner och en redo i hållaren. Har försökt skruva i tre några gånger när man är väck men det rekommenderas inte. Trycket blir så högt att patronen inte töms samt onödigt mycket slitage på ventiler och packningar.
Citera
2012-03-14, 19:31
Medlem
Internetpojkens avatar
Jag använde nyss lite lustgas (6 patroner totalt, tog först 2 på en gång, sedan 2 till efter 2 minuter, sedan 2 till). Den sista trippen var helvrickad. Lade mig på sängen och hade musik i bakgrunden. Började höra lite eko och tänkte att det var coolt. Sedan blev ekot starkare och jag liksom driftade iväg helt enkelt. Jag började känna mig väldigt nerdrogad och satte mig upp och började gå runt i lägenheten, för det kändes som om jag skulle fastna i det tillståndet (som om det vore en psykos). Det var däremot ganska skönt, men jag blev ändå lite nojig. Gick runt och var förbryllad helt enkelt. "Kom på" mig själv flera gånger, som om jag var omedveten och snappade tillbaka för att sedan glömma av det, för att sedan snappa tillbaka igen. Väldigt bisarrt.

Det jag undrar är om det egentligen kan gå fel permanent. Jag andades mellan patronerna och så. Har någon fått en psykos eller liknande tillstånd av lustgas som varar jättelänge? D.v.s flera dagar/veckor/månader/år. Låter ganska dumt, men blev ju lite orolig under trippen och var jävligt glad att jag "kom tillbaka".

Har läst på om lustgas och det är ju egentligen helt ofarligt..
Senast redigerad av Internetpojken 2012-03-14 kl. 19:37.
Citera
2012-03-14, 21:38
Medlem
Internetpojkens avatar
En till fråga. Låt säga att jag använder 2 patroner på en gång (direkt ur en gräddsifon). Jag andas in långt, håller andan i 10 sekunder, andas ut, andas in vanlig luft, andas ut, sedan samma sak igen tills det tar slut. Får jag tillräckligt med syre då? Jag läste att lustgasen ersätter molekyler i hjärnan som "stänger av" andningsreflexen. Det känns lite sant då jag aktivt måste andas in och ut når jag trippar.

Finns det syrepatroner man kan använda i sifonen?

En annan fråga: Hur skulle den bästa inandningstekniken se ut när man håller på med flera patroner? Jag vill dock inte förlora någon effekt p.g.a andningen. Men ungefär ett stort andetag av lustgas, sedan 2-3 vanliga andetag, sedan ett stort andetag? Låter det säkert?
Senast redigerad av Internetpojken 2012-03-14 kl. 22:09.
Citera
2012-03-15, 12:34
Medlem
foshobros avatar
Citat:
En till fråga. Låt säga att jag använder 2 patroner på en gång (direkt ur en gräddsifon). Jag andas in långt, håller andan i 10 sekunder, andas ut, andas in vanlig luft, andas ut, sedan samma sak igen tills det tar slut. Får jag tillräckligt med syre då? Jag läste att lustgasen ersätter molekyler i hjärnan som "stänger av" andningsreflexen. Det känns lite sant då jag aktivt måste andas in och ut når jag trippar.

Finns det syrepatroner man kan använda i sifonen?

En annan fråga: Hur skulle den bästa inandningstekniken se ut när man håller på med flera patroner? Jag vill dock inte förlora någon effekt p.g.a andningen. Men ungefär ett stort andetag av lustgas, sedan 2-3 vanliga andetag, sedan ett stort andetag? Låter det säkert?
M

Ja du får tillräckligt med syre. Är du vid medvetande så får du syre. Syrebrist = du tuppar av. När kroppen behöver syre så vaknar du och börjar andas igen. Sällan det går så långt dock. Bara man tar något andetag mellan laddningarna så är det safe.
Citera
2012-03-30, 16:54
Medlem
deyys avatar
Enda butiken jag hittade detta på var på teknikmagasinet.
Hittade dessa:
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...0Vin%f6ppnare&

Fungerar dessa och hur intar man detta i så fall på enklaste vis.
Citera
2012-04-03, 04:37
Medlem
Finns det någon klarhet i om det svarta sotet eller oljan som lämnas i sifonen efter användning?
Jag menar en del av sotet och oljan bör ju ansamlas i lungorna så börjar bli orolig om det möjligtvis är några cancerogena ämnen, om inte annat kanske det kan ge kol vid stor användning.
Citera
2012-04-04, 02:06
Medlem
Jag har precis beställt en 0.25 l sifon (http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=698)
Hur många patroner går in i den tro? En eller två?
Citera
2012-04-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misklahr
Jag har precis beställt en 0.25 l sifon (http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=698)

En patron och det är bara bra.
Citera
2012-04-04, 13:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misklahr
Kör en i taget. Detta är inget problem - en patron räcker till ett rejält andetag även för personer med stora lungor och du hinner (åtminstone till en början) ladda om den under tiden du håller inne gasen. Att hinna med några andetag luft emellan skadar inte heller, direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in