2009-11-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambina
Det är ju när man är avsvimmad som man får alla sjuka hallisar och "drömmar".

Ja, men då kan du väl likaväl "strypa dig" med hjälp av en annan gas?
Om jag röker en joint och sedan slår mig i huvudet så jag svimmar så är det inte direkt jointen som påverkar mig
Citera
2009-11-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Ja, men då kan du väl likaväl "strypa dig" med hjälp av en annan gas?
Om jag röker en joint och sedan slår mig i huvudet så jag svimmar så är det inte direkt jointen som påverkar mig
Nja, det är ju inte bara syrebristen, du kan ju köra 4 halva patroner med luft emellan och ändå däcka. Och även om du får syrebrist är det ju lustgasens effekter som gör att du försvinner. Jag tycker att det är då du får känna lustgasen i sitt esse.
Citera
2009-11-23, 01:03
Medlem
Sen kan man ju bolla med idén om syrebrist... hur sugen är man att riskera att dö, eller något liknande?

Men som sagt; 1 patron räcker iaf för mig, jag känner av det på ett sätt som jag verkligen uppskattar, hade gärna sett att det varade lite längre dock
Citera
2009-11-23, 01:37
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruel-Town
Sen kan man ju bolla med idén om syrebrist... hur sugen är man att riskera att dö, eller något liknande?
Det har varit uppe flera gånger tidigare i tråden, om du inte har någon typ av mask som sitter fastspänd för ansiktet så andas du automatiskt syre när du behöver det. Se bara till att inte stå på något dumt ställe och ramla och slå ihjäl dig när du faller handlöst så ska det gå bra.
Citera
2009-11-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Det har varit uppe flera gånger tidigare i tråden, om du inte har någon typ av mask som sitter fastspänd för ansiktet så andas du automatiskt syre när du behöver det. Se bara till att inte stå på något dumt ställe och ramla och slå ihjäl dig när du faller handlöst så ska det gå bra.

Så du menar att oavsett hur mkt man knarkar i sig så kan man inte dö av syrebrist? Syrebrist är ju som bekant inte så jävla nyttigt för hjärnan... Har väl också varit uppe ett antal gånger att man inte ska bränna i sig för många hur som helst... Inget är bra i för stor mängd. (Konsumtionen i stort är lugn, på en vecka kan man dra i sig ett par hundra innan det blir komplikationer, men om man sitter och smäller i sig patron efter patron en dag... tror inte det gynnar en direkt. (Jo första taget ... men inte sen.)
Citera
2009-11-23, 02:23
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Så du menar att oavsett hur mkt man knarkar i sig så kan man inte dö av syrebrist? Syrebrist är ju som bekant inte så jävla nyttigt för hjärnan... Har väl också varit uppe ett antal gånger att man inte ska bränna i sig för många hur som helst... Inget är bra i för stor mängd. (Konsumtionen i stort är lugn, på en vecka kan man dra i sig ett par hundra innan det blir komplikationer, men om man sitter och smäller i sig patron efter patron en dag... tror inte det gynnar en direkt. (Jo första taget ... men inte sen.)
Precis det jag menar, du dör inte av syrebrist så länge syretillförseln är god (dvs du befinner dig inte under vatten eller dylikt). Du kan helt enkelt inte "knarka dig till döds" genom att sätta i dig tillräckligt många i rad. Möjligen med en fastspänd gasmask för ansiktet (eller om du är klädd i tvångströja och någon matar dig...), i annat fall kommer du inte vara fingerfärdig nog att ladda sifonen till slut och i medvetslöst tillstånd råka börja andas luft och kvickna till.

Sedan kan en rad andra komplikationer uppstå vid alltför kraftigt intag, så nej, det är då rakt inte nyttigt. Jag brukar dricka ordentligt med mjölk både före och efter för att se till att få i mig B12 och kalcium, for the record.
Senast redigerad av psi807 2009-11-23 kl. 02:28.
Citera
2009-11-25, 20:56
Medlem
TheOmnipotents avatar
Jag har nu testat den fina gasen, och jag gillade det
Jag tyckte att det kändes lite som när man tar en halvstor dos salvia, samma "rörelsehallucinationer" (alltså, det känns som att världen rör sig åt olika håll, hallucinationer i balanssinnet typ, lite likt yrhet) och tunghet i kroppen men med en stor glädjekick också! Dock så tycker jag att man blir lite ledsen när det går ur så snabbt
Citera
2009-11-25, 22:32
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Jag tyckte att det kändes lite som när man tar en halvstor dos salvia, samma "rörelsehallucinationer" (alltså, det känns som att världen rör sig åt olika håll, hallucinationer i balanssinnet typ, lite likt yrhet) och tunghet i kroppen men med en stor glädjekick också! Dock så tycker jag att man blir lite ledsen när det går ur så snabbt

Lustgas är ju en dissociativ drog, salvia likaså. Skulle gärna testa salvia för att den är snarlik lustgas, Fast salvia är ju egentligen i en helt annan liga. Av det jag läst om det så kan man flyga iväg riktigt långt Hur likt tycker ni att lustgas är salvia? Går det ens att jämföra?
Citera
2009-11-26, 02:10
Medlem
Citat:

Jag brukar få feta hörselhallucinationer.. som det folk beskriver på syra o svamp. Typ "lagg" :P
Citera
2009-11-26, 07:46
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Lustgas är ju en dissociativ drog, salvia likaså. Skulle gärna testa salvia för att den är snarlik lustgas, Fast salvia är ju egentligen i en helt annan liga. Av det jag läst om det så kan man flyga iväg riktigt långt Hur likt tycker ni att lustgas är salvia? Går det ens att jämföra?

Jag tycker att du ska testa salvia, men börja med små doser för det slår verkligen hårt. I mindre doser (läs: för små) så känns det ungefär som lustgas, fast utan euforin och mysighetskänslorna. I tillräckligt stora doser så flyger man iväg riktigt mycket, och bara man har bra set & setting och inte tagit FÖR stor dos, så kan det vara riktigt intressant. Dock så känner iaf inte jag mig särskilt glad efter, alltså ingen eufori. Jag känner mig inte heller ledsen, utan mer neutral och lite förvånad över den extraordinära upplevelsen
Citera
2009-11-26, 15:48
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Jag brukar få feta hörselhallucinationer.. som det folk beskriver på syra o svamp. Typ "lagg" :P

Samma här, låter som man är i nån jäkla plåtburk oxå :P å ljudet dalar högre och lägre hehe.
Citera
2009-11-26, 17:49
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Jag tycker att du ska testa salvia, men börja med små doser för det slår verkligen hårt. I mindre doser (läs: för små) så känns det ungefär som lustgas, fast utan euforin och mysighetskänslorna. I tillräckligt stora doser så flyger man iväg riktigt mycket, och bara man har bra set & setting och inte tagit FÖR stor dos, så kan det vara riktigt intressant. Dock så känner iaf inte jag mig särskilt glad efter, alltså ingen eufori. Jag känner mig inte heller ledsen, utan mer neutral och lite förvånad över den extraordinära upplevelsen

Ja man får ju pröva sig fram, vill ju inte bli skrämd av det genom att ta för stor dos. Kanske ska ta resten av mina frågor i salvia faqen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in