2013-01-23, 00:51
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mju7mki8
Hej

Jag har köpt patroner från PGW förut. Men jag tänkte beställa mer denna gång och jag tänkte höra om ni tycker att jag ska köpa från någon annan hemsida? Tänkte mest på att vissa tycker inte att patronerna från PGW är dom bästa. Så vilket annat märke på patroner ska jag leta efter tycker ni?
Har aldrig någonsin köpt lustgas men går det inte beställa stor-bulk extremt billigt utomlands? kina? indien?
Citera
2013-01-23, 02:04
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har aldrig någonsin köpt lustgas men går det inte beställa stor-bulk extremt billigt utomlands? kina? indien?
Det är något jag gärna vill ha reda på. Då vart man kan handla tuber, inte patroner. Känns dock som att frakten kan bli ganska dyr.
Någon som vet?
Citera
2013-01-23, 02:19
Medlem
Tog lustgas för nåt år sen.
Fick världens jävla nackhugg.
Obehagligt som fan.
Nån mer som fått det?
Citera
2013-01-23, 05:43
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattpapper
Det är något jag gärna vill ha reda på. Då vart man kan handla tuber, inte patroner. Känns dock som att frakten kan bli ganska dyr.
Någon som vet?
http://www.kinaguiden.se/Fraktpriser...%20Sverige.pdf

kolla där

20 kg = 1279 svenska kronor. inte speciellt dyrt ändå
Citera
2013-01-23, 11:18
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
http://www.kinaguiden.se/Fraktpriser...%20Sverige.pdf

kolla där

20 kg = 1279 svenska kronor. inte speciellt dyrt ändå
Nej, det var ju absolut överkomligt. Återstår att hitta återförsäljare då. Dock skulle jag helst vilja hitta någon inom EU, då fraktkostnaden borde bli ännu lägre (avsevärt kortare avstånd) samt att man slipper saker som skatter och tullavgifter. Har försökt googla, men förgäves. Det måste ju finnas någon nätåterförsäljare av lustgas på tub (som säljer till privatpersoner), dock kanske de inte har sin hemsida på engelska vilket försvårar för mig att hitta dem! Någon här på FB borde ju rimligen veta något.
Citera
2013-01-23, 12:00
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Nej, det var ju absolut överkomligt. Återstår att hitta återförsäljare då. Dock skulle jag helst vilja hitta någon inom EU, då fraktkostnaden borde bli ännu lägre (avsevärt kortare avstånd) samt att man slipper saker som skatter och tullavgifter. Har försökt googla, men förgäves. Det måste ju finnas någon nätåterförsäljare av lustgas på tub (som säljer till privatpersoner), dock kanske de inte har sin hemsida på engelska vilket försvårar för mig att hitta dem! Någon här på FB borde ju rimligen veta något.
Är det inte bara containers du måste betala tullavgift på?
Citera
2013-01-23, 12:36
Medlem
M.Stanfields avatar
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI....E:L:OU:GB:3160 - Deutsch qualität!
Citera
2013-01-23, 19:46
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Är det inte bara containers du måste betala tullavgift på?
Tyvärr är det så att alla försändelser med ett värde över 1300 kr (inkl. kostnader för frakt och ev. försäkring), skickade från länder utanför EU, måste det betalas tull för (samt moms och administrationsavgifter). Mer skräckläsning om dessa hutlösa skatter och avgifter hittar du på Tullverkets hemsida.
Citera
2013-01-23, 20:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Tyvärr är det så att alla försändelser med ett värde över 1300 kr (inkl. kostnader för frakt och ev. försäkring), skickade från länder utanför EU, måste det betalas tull för (samt moms och administrationsavgifter). Mer skräckläsning om dessa hutlösa skatter och avgifter hittar du på Tullverkets hemsida.
Kan dom inte skriva det som "gåva" om man frågar snällt? men visserligen så var ju den där länken till ebay bra, 600 patroner för en struntsumma
Citera
2013-01-23, 21:35
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Kan dom inte skriva det som "gåva" om man frågar snällt? men visserligen så var ju den där länken till ebay bra, 600 patroner för en struntsumma
Men nu är jag ju ute efter tuber som man kopplar ihop med en andningsmask. Paket som skickas som gåvor ska ha ett värde på max 500 kr (eller någonstans däromkring), kontrollerar Tullverket ens försändelse och ser att den uppenbart är värd mer än så blir det tull, moms och avgifter ändå (säkert straffavgifter dessutom). Gissar tyvärr på att en metalltub på 10 kg+ fylld med gas av Tullverket beräknas ha högre värde än några hundralappar.
Citera
2013-01-23, 21:41
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Men nu är jag ju ute efter tuber som man kopplar ihop med en andningsmask. Paket som skickas som gåvor ska ha ett värde på max 500 kr (eller någonstans däromkring), kontrollerar Tullverket ens försändelse och ser att den uppenbart är värd mer än så blir det tull, moms och avgifter ändå (säkert straffavgifter dessutom). Gissar tyvärr på att en metalltub på 10 kg+ fylld med gas av Tullverket beräknas ha högre värde än några hundralappar.

Jag undrar om det ens är tillåtet att skicka större tuber fyllda med gas utan speciella tillstånd etc.
Citera
2013-01-23, 22:05
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Jag undrar om det ens är tillåtet att skicka större tuber fyllda med gas utan speciella tillstånd etc.
Det tänkte jag inte ens på, jag ska dra iväg ett mail till Tullverket och fråga! Men om man ska tolka lustgas NFPA 704 enligt vad Wikipedia anger så får den ju lägsta möjliga klassning (0, noll) i både "Flammability" och "Instability/Reactivity". Dessutom borde väl dessa gastuber vara gjorda för att gasen ska vara säker att transportera i dem. Vi får se vad Tullverket säger, update postas här i tråden när jag fått svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in