2011-04-19, 18:03
Medlem
TireFires avatar
Bra med alla uttömmande, informativa svar i den här tråden. Fråga: Hur länge räcker 2 patroner? Kanske lite som problemet med längden på snöret? Kommer köra utan sifon.
Citera
2011-04-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Bra med alla uttömmande, informativa svar i den här tråden. Fråga: Hur länge räcker 2 patroner? Kanske lite som problemet med längden på snöret? Kommer köra utan sifon.

om du kör med sifon, så uppskattningsvis 30-120sek. du känner av att längre om du är påverkad av andra droger, t.ex. alkohol, cb.

Men kan inte lova dig alltför mycket effekt om du kör med påsar
Citera
2011-04-21, 11:33
Medlem
Oldberrys avatar
Verkningslöst. Fan vad förbannad jag är, har slösat minst tio patroner nu utan någon påtaglig effekt. Blir väl till att köpa sifon.

Citera
2011-04-21, 21:50
Medlem
TireFires avatar
Bra och helst snabbt tips för att köra utan sifon? Hört en del skräckhistorier. Har 20 ampuller.

EDIT: Hittade svar och det var nog inte min grej (påse) eller så är sifon som många andra föreslagit en helt annan upplevelse. Sånt här testar jag mer än en gång i alla fall så sk skaffa sifon och se om jag gillar det bättre. Mest bara yrsel och skit på påse. Tur som man har så har man 2.4g dunderweed som bara sitter och tittar på mig och ber om att rökas.

EDIT2: Finns det verkligen inget bättre och effektivare sätt än påsmetoden om man är sifonlös?

Kört 5 ampuller nu och det var inte det behagligaste jag provat, men sen är det ju påse också, provar nog att införskaffa en sifon åt resten. Kan ju knappast bli sämre, men var det nog inte min grej heller helt, tror jag.

st ptr
Senast redigerad av TireFire 2011-04-21 kl. 22:46.
Citera
2011-04-21, 22:54
Medlem
TireFires avatar
Tilläggas bör att jag varit vaken nu snart 5 dygn på vitt utan mat och nästan ingen vätska.
Ska rulla mig en fet grönis nu och jag lovar att jag kommer somna på 5 minuter och sova i minst 14 timmar. Stackarskroppfan måste vara helt förstörd, å andra sidan har jag aldrig provat så bra klet förr så det var värt det
Senast redigerad av TireFire 2011-04-21 kl. 22:58.
Citera
2011-04-22, 15:26
Medlem
skinnskallens avatar
Drivgas vs lustgas

Jaha... jag har hört en jävla massa om lustgas genom åren, och funderar att bli en amatörpundare jag har testat boffa tryckluft på burk (sånt man rengör datorn med) och blivit sjukt bäng! det ska ju vara överjävligt farligt och sånt. Därför tänkte jag gå in på lustgas! jag har läst en del trådar om just lustgas men vill höra om ruset är ungefär likvärdiga!

nån med erfarenhet?
Citera
2011-04-23, 12:22
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnskallen
Jaha... jag har hört en jävla massa om lustgas genom åren, och funderar att bli en amatörpundare jag har testat boffa tryckluft på burk (sånt man rengör datorn med) och blivit sjukt bäng! det ska ju vara överjävligt farligt och sånt. Därför tänkte jag gå in på lustgas! jag har läst en del trådar om just lustgas men vill höra om ruset är ungefär likvärdiga!

nån med erfarenhet?

Nu har jag inte provat tryckluft på burk men diverse annan skit back in the days; Bensin, startgas, lim, rengöringsmedel på aerosol med mera. Alla har ganska likvärdiga rus med varandra och lustgas men självklart vissa skillnader. Det jag upplever gemensamt med de flesta gaser och lösningsmedel är att
Synen flimmrar, lite visuella mönster, ljudet blir förvrängt och kroppen domnar av.

Men lustgas kommer inte i närheten i "bakfylla" som många andra gaser och skit ger
Citera
2011-04-24, 03:32
Medlem
fanskithelvetes avatar
Väntar på en redig laddning patroner så sifonen kan dras igång igen. Gillar att röka cannabis, lägga mig i sängen och sätta på en bra låt och sedan inhalera en patron i ett andetag och svepas med in i lustgasvärlden. Kroppen pirrar, ljudet låter metalliskt, synen zoomar ut, man mår prima och kroppen sjunker ner genom sängen.

I 30 sekunder, det är nackdelen... Men en relativt ofarlig drog man kan ta lite då och då för att få lite extra piff på tillvaron
Citera
2011-05-13, 03:30
Medlem
MenTrorus avatar
Har snabbläst igenom lite och tänkte beställa en sifron + 360 patroner! några frågor:

1.Tagit lustgas innan med i medicinskt syfte. Får man samma effekt från en sifron?

2. När man ska hämta ut de från posten.. äre stort paket så man behöver ta me en kundvagn in eller går det lätt att bära? ska juh vara 36 kartonger känns rätt mycket.

3. fundera köra med ballong. Läst om 2 olika sätt: andas ut och sen sug in hela balongen sen håll andan så länge man kan. Eller:Andas in i balongen sen andas ut i balongen och fortsätta så? Vilket tycker ni funkar bäst?

Är det nått man behöver tänka på tycker ni så får ni gärna berätta.. Har läst första inlägger så kan det grundläggande!

Looove!

edit: glömde fråga: 4. Hur många ballonger kan man fylla med 1 patron?
Senast redigerad av MenTroru 2011-05-13 kl. 03:33.
Citera
2011-05-13, 12:07
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Har snabbläst igenom lite och tänkte beställa en sifron + 360 patroner! några frågor:

1.Tagit lustgas innan med i medicinskt syfte. Får man samma effekt från en sifron?
Du får bättre effekt i sifon då det inte är lika syreutblandat.
2. När man ska hämta ut de från posten.. äre stort paket så man behöver ta me en kundvagn in eller går det lätt att bära? ska juh vara 36 kartonger känns rätt mycket.
Du kan bära paketet. Väger väl runt 10-15 kilo.
3. fundera köra med ballong. Läst om 2 olika sätt: andas ut och sen sug in hela balongen sen håll andan så länge man kan. Eller:Andas in i balongen sen andas ut i balongen och fortsätta så? Vilket tycker ni funkar bäst?
Det är rent slöseri att ens fylla upp en ballong med gasen. Ladda sifonen med 1-2 patroner, blås ut all luft ur lungorna, lägg munstycket i munnen, tryck i jämt tempo för att då i samma veva suga in gasen, håll andan i 10 sekunder(oftast känner man när det är dags att blåsa ur). Enjoy

Är det nått man behöver tänka på tycker ni så får ni gärna berätta.. Har läst första inlägger så kan det grundläggande!
Grejen med lustgas är att det kan vara svårt att sluta när man väl är igång. Mycket lustgas på en gång kan leda till b12 vitaminbrist(helt ofarligt), alltså man kan bli lite seg efteråt. Drick en redbull efter eller dagen efter intag så har du fått i dig 200% rdi av vitamin b12.
Ett annat tips: Lustgas funkar nästan till alla droger, dvs 1+1=3.
Looove!

edit: glömde fråga: 4. Hur många ballonger kan man fylla med 1 patron?
Skippa ballonger.. Blir sämre effekt jämfört med att ta direkt från sifonen.

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2011-05-13 kl. 12:12.
Citera
2011-05-13, 14:25
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Tilläggas bör att jag varit vaken nu snart 5 dygn på vitt utan mat och nästan ingen vätska.
Ska rulla mig en fet grönis nu och jag lovar att jag kommer somna på 5 minuter och sova i minst 14 timmar. Stackarskroppfan måste vara helt förstörd, å andra sidan har jag aldrig provat så bra klet förr så det var värt det

Sifon min broder, sifon! Om man ens funderar på att inta lustgas så skaffa sifon och ballonger.
Citera
2011-05-13, 22:03
Medlem
MenTrorus avatar
Säg att man är 2-3 personer som ska ta lustgas och man vill ta det samtidigt. Om man fyller upp 3 ballonger med sifon och sen håller för så ingen gas kommer ut.. Blir effekten mindskad dessu längre tiden går då ballongen är fylld elle är det samma effekt som när man fyllde ballongen från början?

Looove!
Edit: hur många ballonger fyller man med 1 patron? och hur vet man när en patron är slut? kmr de inte ut nån luft alls ur sifonen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in