2006-10-02, 16:30
Medlem
HuQs avatar
Jaaa... Jag har hört flera av mina polare säga att dom får fetare/längre effekt när dom är påverkade av alkohol. Enligt vad jag läst i denna tråden tidigare så är det så att alkhol ska reducera effekten av lustgasen. Finns det några teoretiska belägg som stödjer att det skulle reducera eller är detta bara lösa påståenden från folks egna erfarenheter?
BTW min första post här på flashback KOmmer antagligen bli mycket i just Lustgas FAQ'en
Edit: 300 inläggsjubileum av LUSTGAS FAQen! Whow!
Citera
2006-10-03, 02:10
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
tog ni förresten 3 tuber så skulle ni nog varit rätt döda nu, eller menar du igentligen patroner

Patron, tub. kebab, fallafel. turk, grek. same shame
Citera
2006-10-03, 12:29
Medlem
tomgreens avatar
Fick hem en laddning lustgas från vinshopen.se idag så snart ska jag allt inhalera
Citera
2006-10-06, 14:33
Medlem
hejhejpådigs avatar
Har en fråga jag behöver få besvarad ganska fort, kan man köra gräddsifonpatroner i en sodasifon?
Kan bara få tag i sodasifoner idag då gräddsifonerna är slut över allt här. XD

haha, läste lite nogrannare och såg att det stod att man kunde använda det med. Tack endå. ^^
Citera
2006-10-06, 15:44
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpådig
Har en fråga jag behöver få besvarad ganska fort, kan man köra gräddsifonpatroner i en sodasifon?
Kan bara få tag i sodasifoner idag då gräddsifonerna är slut över allt här. XD

haha, läste lite nogrannare och såg att det stod att man kunde använda det med. Tack endå. ^^
Ja
Citera
2006-10-06, 16:02
Medlem
SpongeBongs avatar
Har bara en snabb liten fråga, är det lugnt att ta lustgas när jag tagit 4 blå valium och eventuellt ska dricka med senare och naturligtvis röka en del . Tänkte om det är andningsdeppresivt och farligt ihop med benzo och alkohol?
Citera
2006-10-06, 16:29
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpongeBong
Har bara en snabb liten fråga, är det lugnt att ta lustgas när jag tagit 4 blå valium och eventuellt ska dricka med senare och naturligtvis röka en del . Tänkte om det är andningsdeppresivt och farligt ihop med benzo och alkohol?
Själva drogen går väl ut ur blodet rätt snabbt, så vad det gäller lustgas tror jag att det är rätt lugnt. Se bara upp när du blandar alkohol och benso. Jag antar att du är medveten om riskerna.
Citera
2006-10-06, 17:39
Medlem
SpongeBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Själva drogen går väl ut ur blodet rätt snabbt, så vad det gäller lustgas tror jag att det är rätt lugnt. Se bara upp när du blandar alkohol och benso. Jag antar att du är medveten om riskerna.

Jo det är lugnt, har festat på benzo och alkohol rött många gånger. Fan va det sog på efter 2 holkar och lite alkohol nu
Citera
2006-10-08, 09:17
Medlem
likeithards avatar
debuterade på lustgas igårkväll.

EN GIVANDE UPPLEVELSE

min förväntan var rätt neutral, "som att boffa bensin typ", fast utan risk att andningen ger upp, & inte lika hjärnsmältande.

sen inbillade jag mej att lustgas var i princip ofarligt, detta blev jag dock aningen osäker på då min vän som introducerande mej för lustgas&gräddsifoner etc blev blå om läpparna & säckade ihop på golvet.

vi sökte i bl a: frölunda, kållered, kungsbacka mm utan att lyckas få tag i patroner!
flera av butikspersonalerna påpekade även att pga problem att många ungdommar sniffar lustgas så var det slut på lustgas lite över allt..

till sist hittade vi ett ställe som hade 5 askar x 10 patroner kvar.. det var ju taget! fort hem till mej & där genomgick jag en snabbdrill i sifoner.

typ första 2-4 tripparna var obehagliga, för under peaken efter ca 3 patroner förlorade mitt medvetande/själ kontakt med allt annat. min tankeenergi fastnade i sedan i en oändlig psykotisk spiral (i exakt samma bana) som påverkade hela universum & med sin blotta existens hade den ett finger med i spelet gällande allt & inget.

det var som ett eko i form av en oändlig psykadelisk spiral, där alla psykotiska medvetande/själar delvis var fångar i evig tid.

spiralen var dock uppdelad i fyra "fält" eller ngn form av "subtila riktningar" när jag efter fjärde trippen av någon anledning hade slungats runt längst med alla olika undermedvetna , hastigheter & befunnit mej i/sett unversum från alla fält så *whoua* föll alla bitar på plats! typ iaf.

personer som genomled eller var fast i övermäktiga rus, snetrippar, psykoser etc skapade/upprätthåller med sitt psykadelpsykiska/själsliga/mentala lidande ordning i universum - jag är inte säker man jag tror vissionen gick ut på något sådant. ex ponera att alla människor/medvetanden/själar är psykotiska - mer eller mindre - det fanns ett tillstånd för exakt varje psykos etc i alla tänkbara skalor mellan 0,00000000000000000000000001 osv upp till 999999999999999 & alla fanns representerda typ. hänger ni med?

en annan tanke som slog mej var att nu när lustgas blivit så poppis bland ungdommar, - det har ju t.o.m rapporterats om det i media (om jag inte slirar ihop påhittade minnen nudå) - ökar ungdoms[miss]bruk utav den nästan 100% harmlösa lustgasen - så lär det snarast omgående läggas fram förslag på utbildning/legitimation för att få handhava lustgas.
alternativ så förbjuds lustgas i dagligvaruhandel, förses med åldersgräns, eller byts ut mot nån annan jävla k*ksugargas..

* ETT RUSMEDEL MAN KAN HA KUL/MÅ BRA AV BÖR ALLTID KRIMINALLISERAS FORTAST MÖJLIGT.

edit: oj va slirig jag var när jag skrev det, blev nästan en tripprapport av flummigare typen.
Citera
2006-10-08, 22:38
Medlem
likeithards avatar
Del 2

edit: raderade inlägget...skapar en egen tråd istället.

mod får jättegärna ta bort ovanstående inlägg som mest liknar en pinsam tripprapport.
Citera
2006-10-09, 13:19
Medlem
Silvertårars avatar
Jag har hållt på det lustgas ett par gånger. Köpt stora tuber på aga med 6 l i.
Himla trevligt det där. Ett tips är att ta det i ballonger. Då kan man sitta med 4 st stora ballonger och när man känner att trippen går ur tar man tar man bara nästa ballong. Utmärkt sätt.
Jag får grymma ljud hallisar och syn också.
Tycker att jag dansar och fångar noter.
Jag däckar ur totalt. Inte så många som gör det så lätt men skoj som fan är det
Citera
2006-10-10, 17:49
Medlem
Är det bara jag som får lite konstiga blickar när man traskar in och ska ha 4-10 paket gräddgas ganska återkommande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in