2008-10-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av göken
Är det nån mer än jag som får typ, järn/blodsmak i munnen när ni kör mycket lustgas? Låter lite konstigt kanske...

Händer till och från...man tror att man har bitit sig i kinden eller nåt, man är ju halvt borta så det är ju inte helt lätt att veta.
Citera
2008-10-12, 21:14
Medlem
Sleazebags avatar
Går det fortfarande att handla gas på kyrkogatan i Göteborg?
Snabba svar uppskattas.
Citera
2008-10-12, 21:35
Medlem
Åhh, det var säkert över ett år sedan jag körde gas sist, men jag kan fortfarande förnimma känslan då man skruvar åt patronhållaren tills klicket hörs och gasen börjar stömma in i sifonen.
För att inte tala om känslan av att greppa sifonen och trycka in spaken försiktigt och känna hur den sötaktiga gasen strömmar in och fyller lungorna med ett dumt och fult leende som följd inom ett tiotal sekunder.

Mmm, jag saknar det

En poesi-filosofisk text om lustgasruset av Oliver Wendell Holmes
Citat:
»Evighetens slöja drogs bort. Den enda stora sanningen, den som går igenom all mänsklig erfarenhet, och som är nyckeln till alla de mysterier som filosofin förgäves försökt lösa, stod i en plötslig uppenbarelse klar för mig. Hädanefter var allt tydligt: några få ord hade höjt min intelligens till änglarnas kunskapsnivå. När jag började återgå till mitt naturliga tillstånd, kom jag ihåg min föresats och stapplade till skrivbordet. Jag skrev med mödosamt och klumpigt formade bokstäver den allomfattande sanning som fortfarande skimrade i mitt medvetande. Orden var dessa (barn må le, de visa må undra): 'En stark lukt av terpentin är allestädes förhärs-kande'.»
Citera
2008-10-13, 01:43
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Går det fortfarande att handla gas på kyrkogatan i Göteborg?
Snabba svar uppskattas.
I somras sålde de fortfarande patroner, men inga sifoner... Ring och fråga dem.
Citera
2008-10-17, 16:10
Medlem
krekets avatar
50 patroner och en tekanna beställd från TGW produkter! Borde komma nån gång nästa vecka!
Citera
2008-10-18, 13:12
Medlem
krekets avatar
Beställde en 0.25l-sifon. Borde väl inte vara lungsprängarkapacitet på den?
edit: http://www.pgw.se/catalog/product_in...roducts_id=698
Senast redigerad av kreket 2008-10-18 kl. 13:16.
Citera
2008-10-18, 13:22
Medlem
Sonic2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreket
Beställde en 0.25l-sifon. Borde väl inte vara lungsprängarkapacitet på den?
edit: http://www.pgw.se/catalog/product_in...roducts_id=698

Har en likadan, eller så är det en 0.5 liters. Iaf så sprängs inte lungorna av den, jag får inte ens i mig en hel patron åt gången.

Upptäckte för ett tag sen att det hade bildats ett tjockt lager av svart sot/olja på insidan av sifonen, någon som vet vad det är och om man bör tvätta sifonen efter varje gång? Har fan inte gjort det sen jag köpte den och det var nog två år sen.
Citera
2008-10-18, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5
Har en likadan, eller så är det en 0.5 liters. Iaf så sprängs inte lungorna av den, jag får inte ens i mig en hel patron åt gången.

Upptäckte för ett tag sen att det hade bildats ett tjockt lager av svart sot/olja på insidan av sifonen, någon som vet vad det är och om man bör tvätta sifonen efter varje gång? Har fan inte gjort det sen jag köpte den och det var nog två år sen.
Haha exakt samma fråga har jag
Citera
2008-10-18, 15:01
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5

Visst borde du tvätta ur sifonen då och då. Kan också rekommendera att du använder ett tygstycke som du håller för munstycket när du drar i dig gasen, då försvinner nog den största delen av oljan som följer med gasen ut ur sifonen.
Citera
2008-10-19, 17:49
Medlem
septictanks avatar
Jag tror inte oljedimmorna är farliga, men det är klart, ett tygstycke är faktiskt en smart idé. dumt att utmana ödet
Citera
2008-10-19, 21:01
Medlem
Min blir fan "full" av olja på nolltid. Räcker med 150-200 patroner för att det skall bli så mkt att det smakar illa i munnen. Så farligt kan det väl dock inte vara då det vid sifonens rätta (läs tråkiga) användningsområde skulle ha gått rakt ner i grädden.
Citera
2008-10-21, 19:37
Medlem
krekets avatar
Tänkte berätta lite hur det var för en nybörjare som testar lustgas för första gången.

Idag fick jag mitt efterlängtade paket från PGW Produkter. Beställde en Sifon: http://www.pgw.se/catalog/product_in...roducts_id=698 och 50 patroner lustgas. Ringde brorsan och hämtade ut paketet från postens utlämningställe. Kom hem, öppnade paketet och meckade iordning en första kur. För att testa trycket i Sifonen sprutade vi först in gasen i en ica-kasse och andades i den. Trycket var inte så farligt högt så vi körde de resterande tuberna direkt från sifonen med en gammal t-shirt som filter (för motverkning av den olja det pratats om högre upp). Vi körde 1 patron till 2 inandningar. Det som fungerade bäst var att hålla andan sen göra små ut och in andningar för att orka ha kvar det längre i lungorna.

Den första gången i påsen gav bara lite skratt och avslappning. Kändes svårt att få all gas utnyttjad.

Med sifonen var det betydligt lättare att andas in gasen och då man även kunde andas in det som inte fick plats i lungorna efter man blåst ut det första andetaget. Kände ingen kyla när det sprutade ner i halsen.

Effekten efter ett par tuber var intressant med just ljudförvrängingar, vibrationer, en liknande orgasmkänsla i hela kroppen, skratt och att man var en aning borta. Dock satte effekten i högst 20-30 sekunder med enbart gas.

Är nu för tillfället lite seg i huvudet men väldigt avslappnad. flickvännen kommer hem från jobbet lite senare så ska vi testa lite mer.

Denna post kanske passar bäst i rusrapport-forumet men tyckte det kunde vara bra att posta den här eftersom så många som inte testat ställer frågor om hur de ska göra och vad de ska köpa första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in