2008-07-28, 01:21
Medlem
weedsones avatar
Har fått endel oönskade upplevelser på lustgas nu på senare... är nyfiken på om det är typiska effekter av en dissosciativ drog...

Nåja, hade hursomhelst rökt en spliff gräs... drog i mig en patron och upplevde det inte som tidigare... helt plötsligt kändes det som jag föll tillbaka i lite av en LSD snetripp... fast något kallare och svarvitare, hårdare... såg mig själv sittandes på sängen, jävligt förvirrad... tankarna kändes väldigt primitiva och kalla...
Det som var obehagligt var att jag var fast i den där psykosen i säkert 2 minuter innan jag fick tag i lite minttu och drog en bra klunk...

Dessa jävla fraktaler som uppstår, och totalt uppslukar en i mörk fantasivärld är väll inte det jag letar efter tyvärr... visst, det tar jag... jag är mer åt välbehag och euforihållet när det gäller droger, men jag undrar om någon känner igen sig och eventuellt kan upplysa mig vidare i det här...
Vill gärna pröva vidare på lustgas, men just det där är inget jag letar efter i berusningssyfte...
Citera
2008-07-28, 02:18
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Har fått endel oönskade upplevelser på lustgas nu på senare... är nyfiken på om det är typiska effekter av en dissosciativ drog...

Nåja, hade hursomhelst rökt en spliff gräs... drog i mig en patron och upplevde det inte som tidigare... helt plötsligt kändes det som jag föll tillbaka i lite av en LSD snetripp... fast något kallare och svarvitare, hårdare... såg mig själv sittandes på sängen, jävligt förvirrad... tankarna kändes väldigt primitiva och kalla...
Det som var obehagligt var att jag var fast i den där psykosen i säkert 2 minuter innan jag fick tag i lite minttu och drog en bra klunk...

Dessa jävla fraktaler som uppstår, och totalt uppslukar en i mörk fantasivärld är väll inte det jag letar efter tyvärr... visst, det tar jag... jag är mer åt välbehag och euforihållet när det gäller droger, men jag undrar om någon känner igen sig och eventuellt kan upplysa mig vidare i det här...
Vill gärna pröva vidare på lustgas, men just det där är inget jag letar efter i berusningssyfte...
En och annan elak tripp på lustgas kombinerat med något annat har antagligen hänt de flesta, förmodar att det ändå var något rätt häftigt du upplevde åtminstone såhär i efterhand, om än elakt.

Lustgas-ruset verkar som så många andra droger bero på Set & Setting, fast intensivare, dvs det du tänker på när du inhalerar patronen till det att det kickar in förstärks... Jag har fått riktigt obehagliga svartvita fraktaler från alla håll (vart jag än tittade så geggades det ihop i samma mönster, identiskt mönster vart jag än vände blicken) vilket gjorde att jag hann tänka den klassiska tänk-om-jag-är-fast-för-alltid-tanken, detta när jag inhalerat lustgas åskådande andra olyckliga själar som åt illegala(re) saker än mig ("fan vilka sorgliga och äckliga knarkare vi är" förstärktes) men lyckligtvis klingar lustgasen av rätt kvickt, antagligen hade du kommit tillbaka vid tillfället du drack oavsett om du druckit någon Minttu eller inte.
Citera
2008-07-28, 02:21
Bannlyst
Citat:
...
Har du helt rätt i. Fick en hjärnskada pga 4patroner direkt efter varandra. Glömde bort andningen och ramlade ihop på golvet och var inkontrollbar i ca 2-3 minuter.... Under den trrippen jag var fuckeed upp.... kan jag inte beskriva. Jag vad heeeeelt bortblåst i ett ennen liv som inte finns på jorden!

Så skevt var det!
Citera
2008-07-28, 02:24
Medlem
psi807s avatar
Citat:
[text om hur du fick en tråkig lustgasupplevelse]
Gör något liknande det jag gjorde på Fullmoon, mitt bästa lustgasrus tror jag:

Jag kröp ner i min sovsäck igen i mitten av mitt tält när jag precis vaknat till en ny underbar dag, laddade en patron och stirrade upp i tältduken och inhalerade från sifonen. Synen försvann och jag kände hur det kittlade som ända ut i fingertopparna fast i hela kroppen, alla sinnen var på helspänn. Min bästa jämförelse är "det är såhär katter fungerar" då ljud i periferin som jag annars inte uppmärksammat blev väldigt intressanta samtidigt som jag var otroligt vaken, förutom synen. Sen aktiverades också den, i full kraft, pixel för pixel tills jag såg det vackra blå korset i taket som tältpinnarna bildade i det blå tältet... Dagen var räddad och jag behövde inte något annat att "leva på" den dagen.
Citera
2008-07-28, 02:26
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Har du helt rätt i. Fick en hjärnskada pga 4patroner direkt efter varandra. Glömde bort andningen och ramlade ihop på golvet och var inkontrollbar i ca 2-3 minuter.... Under den trrippen jag var fuckeed upp.... kan jag inte beskriva. Jag vad heeeeelt bortblåst i ett ennen liv som inte finns på jorden!

Så skevt var det!
Man är alltid "fucked up" i hjärnan när man svimmat p.g.a. bristande syretillförsel, men det kan vara en mycket intressant upplevelse. Dock inte nyttigt direkt i det här fallet men jag förmodar att du kanske rent av lärde dig något från din utomkroppsliga resa.
Citera
2008-07-28, 15:44
Medlem
martiness avatar
Ett riktigt jägartips är att lägga sig i en varm sjö när solen steker på, samtidigt som man råkat röka en bamsing innan, sen lägger man sig i vattnet där det typ är 30-40 cm djupt, sen laddar man sifonen å kör SKITNICE!
Citera
2008-07-29, 14:34
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Ett riktigt jägartips är att lägga sig i en varm sjö när solen steker på, samtidigt som man råkat röka en bamsing innan, sen lägger man sig i vattnet där det typ är 30-40 cm djupt, sen laddar man sifonen å kör SKITNICE!
Låter som min sovsäcksprincip, men med en minimal chans att drunkna om man skulle råka få mun och näsa under vattnet. Men hell yeah, lär vara skönt i övrigt.
Citera
2008-07-30, 00:25
Medlem
weedsones avatar
Psi, du sätter väll hammarn på spiken ungefär. Det är väll iofs en klyschig snetripp på det sättet, men inte mindre sann för det...
Lustgasen man köper på PGW, hur är den i renhet? Börjar ana att lustgas handlar om mer än ett förbannat jävla ringande i ögonen och avdomnat ansikte... och n obehaglig upplevelse då och då.

Det här med skrattgas... brister ni ut i spontana skrattanfall?
På det sättet är väll det inte direkt det jag väntat mig... mer en lättsam upplevelse utan psykologisk följetång...

Sen undrar jag fortfarande om upplevelser som dessa är vanliga på dissociativa droger? Snedtripp eller ej!
Att ens hallucinationer följer ett karaktäristiskt mönster... vilket det är kan jag ju inte säga pågrund av bristande erfarenhet, men t.ex. att det känns kalt, surrande monotont, entoniga färger, utomkroppsliga erfarenheter, primitivt tänkande t.ex...
Mest därför det finns folk som enkelt sätter dissociativa droger i ett fack och säger "Dessa gillar jag inte"

Kanske drev iväg lite OT där men ämnet förbryllar mig, dissociativ drog som genre...
Citera
2008-07-30, 04:25
Medlem
Nu är inte jag direkt den mest erfarna varken vad det gäller lustgas eller andra medium för upplysning, men jag vill i alla fall ge mina synpunkter gällande ett par av posterna:

Citat:

Då lustgas ju är en booster på tidigare intagna (fortfarande aktiva) droger, och CB just är en psykoaktiv drog skulle det ju kunna förklara likheterna med en lsd snetripp.
Jag har hittills haft turen att inte komma ihåg något av "sned"tripparna förutom att det var hemskt och jag trodde jag skrek när jag "snapped out of it" men dom jag satt med sa att så inte var fallet
Dock hade jag inte ens reflekterat över att det var en tripp förrän jag "kom tillbaka" s.a.s vilket får mig att tro att du redan var tillbaks men att det flöt ihop med cb-ruset...men men, vem fan vet egentligen när det kommer till lustgas

Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Fick en hjärnskada pga 4patroner direkt efter varandra. Glömde bort andningen och ramlade ihop på golvet och var inkontrollbar i ca 2-3 minuter.... Under den trrippen jag var fuckeed upp.... kan jag inte beskriva. Jag vad heeeeelt bortblåst i ett ennen liv som inte finns på jorden!
Är inte detta lustgasen och inte syrebristen?
Har "insett hur det fungerar" (kan tyvärr inte beskriva närmare, mer än att allt var så jävla självklart!) 2 ggr och det har varit helt olika bägge gångerna, sen har jag fått skäll av en riktig vietnamesgumma inkl rishatt o hela paketet, samt blivit skrämd av nåt så hemskt att min hjärna tydligen har gömt det för mig ett par gånger och jag skulle inte klassa det som syrebrist.
Har iofs varit påverkad av annat vid tillfällena och haft n02 som bonus.

Citat:
Börjar ana att lustgas handlar om mer än ett förbannat jävla ringande i ögonen och avdomnat ansikte... och n obehaglig upplevelse då och då.

Det här med skrattgas... brister ni ut i spontana skrattanfall?
På det sättet är väll det inte direkt det jag väntat mig... mer en lättsam upplevelse utan psykologisk följetång...

Sen undrar jag fortfarande om upplevelser som dessa är vanliga på dissociativa droger? Snedtripp eller ej!
Att ens hallucinationer följer ett karaktäristiskt mönster... vilket det är kan jag ju inte säga pågrund av bristande erfarenhet, men t.ex. att det känns kalt, surrande monotont, entoniga färger, utomkroppsliga erfarenheter, primitivt tänkande t.ex...
Mest därför det finns folk som enkelt sätter dissociativa droger i ett fack och säger "Dessa gillar jag inte"

Ringandet i öronen ser jag mer som ett positivt tecken, då det känns som en avvinkning på en tågstation ungefär.. hey ho lets go
Några spontana skrattanfall har jag tyvärr inte råkat ut för men dom upplevelserna jag fått där jag förstår hela sambandet eller att allting är självklart har lätt varit värda alla mindre trevliga resor, men som sagt så har dessa tyvärr inte varit på enbart lustgas utan som booster på annat.
Citera
2008-08-01, 18:08
Medlem
Händer de bara mig att där alltid är några patroner i varje packet som ''exploderar, går fel'' när man skruvar på de på sifonen? Vet ju hur man gör o så, jäkla otur som bara drabbar mig
Citera
2008-08-01, 18:25
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjor
Händer de bara mig att där alltid är några patroner i varje packet som ''exploderar, går fel'' när man skruvar på de på sifonen? Vet ju hur man gör o så, jäkla otur som bara drabbar mig

Aldrig hänt mig, låter knepigt.
Citera
2008-08-01, 18:30
Medlem
Har varit med om det ett par gånger, men alltid när det är patron 2 eller 3 på rad vilket får mig att tro att man antingen av iver eller att man börjar försvinna håller patronhållaren snett när man skruvar dit den.
Har aldrig hänt mig när jag sätter i första patronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in