Nu är inte jag direkt den mest erfarna varken vad det gäller lustgas eller andra medium för upplysning, men jag vill i alla fall ge mina synpunkter gällande ett par av posterna:
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Har fått endel oönskade upplevelser på lustgas nu på senare... är nyfiken på om det är typiska effekter av en dissosciativ drog...
Nåja, hade hursomhelst rökt en spliff gräs... drog i mig en patron och upplevde det inte som tidigare... helt plötsligt kändes det som jag föll tillbaka i lite av en LSD snetripp... fast något kallare och svarvitare, hårdare... såg mig själv sittandes på sängen, jävligt förvirrad... tankarna kändes väldigt primitiva och kalla...
Det som var obehagligt var att jag var fast i den där psykosen i säkert 2 minuter innan jag fick tag i lite minttu och drog en bra klunk...
Då lustgas ju är en booster på tidigare intagna (fortfarande aktiva) droger, och CB just är en psykoaktiv drog skulle det ju kunna förklara likheterna med en lsd snetripp.
Jag har hittills haft turen att inte komma ihåg något av "sned"tripparna förutom att det var hemskt och jag trodde jag skrek när jag "snapped out of it" men dom jag satt med sa att så inte var fallet
Dock hade jag inte ens reflekterat över att det var en tripp förrän jag "kom tillbaka" s.a.s vilket får mig att tro att du redan var tillbaks men att det flöt ihop med cb-ruset...men men, vem fan vet egentligen när det kommer till lustgas
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Fick en hjärnskada pga 4patroner direkt efter varandra. Glömde bort andningen och ramlade ihop på golvet och var inkontrollbar i ca 2-3 minuter.... Under den trrippen jag var fuckeed upp.... kan jag inte beskriva. Jag vad heeeeelt bortblåst i ett ennen liv som inte finns på jorden!
Är inte detta lustgasen och inte syrebristen?
Har "insett hur det fungerar" (kan tyvärr inte beskriva närmare, mer än att allt var så jävla självklart!) 2 ggr och det har varit helt olika bägge gångerna, sen har jag fått skäll av en riktig vietnamesgumma inkl rishatt o hela paketet, samt blivit skrämd av nåt så hemskt att min hjärna tydligen har gömt det för mig ett par gånger och jag skulle inte klassa det som syrebrist.
Har iofs varit påverkad av annat vid tillfällena och haft n02 som bonus.
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Börjar ana att lustgas handlar om mer än ett förbannat jävla ringande i ögonen och avdomnat ansikte... och n obehaglig upplevelse då och då.
Det här med skrattgas... brister ni ut i spontana skrattanfall?
På det sättet är väll det inte direkt det jag väntat mig... mer en lättsam upplevelse utan psykologisk följetång...
Sen undrar jag fortfarande om upplevelser som dessa är vanliga på dissociativa droger? Snedtripp eller ej!
Att ens hallucinationer följer ett karaktäristiskt mönster... vilket det är kan jag ju inte säga pågrund av bristande erfarenhet, men t.ex. att det känns kalt, surrande monotont, entoniga färger, utomkroppsliga erfarenheter, primitivt tänkande t.ex...
Mest därför det finns folk som enkelt sätter dissociativa droger i ett fack och säger "Dessa gillar jag inte"
Ringandet i öronen ser jag mer som ett positivt tecken, då det känns som en avvinkning på en tågstation ungefär.. hey ho lets go

Några spontana skrattanfall har jag tyvärr inte råkat ut för men dom upplevelserna jag fått där jag förstår hela sambandet eller att allting är självklart har lätt varit värda alla mindre trevliga resor, men som sagt så har dessa tyvärr inte varit på enbart lustgas utan som booster på annat.