2008-07-14, 17:57
Bannlyst
Lustgas är lustigt.
Citera
2008-07-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Lustgas är riiktigt kul och Mycker lätt att köpa i närmsta vitvaru affär eller cafe..

På alla cafe'n använder man lustgas till att vispa grädde.. säg att du kommer från ett annat kaffe och att ni har slut på patroner till gräddsifonen och fråga om de skulle kunna sälja ett packet... burkar sälja de runt 70 kr

70 kr:O det är verkligen inte värt när normalpriset är 40kr
Citera
2008-07-16, 23:07
Medlem
fiask0s avatar
Fan vad lätt det är att det går åt lite mer än man tänkt sig, när man väl börjat liksom
Citera
2008-07-20, 17:45
Medlem
-J-s avatar
finns det någon/något ställe i trollhättan?
Citera
2008-07-20, 23:17
Medlem
fruitbeans avatar
Vilket är smidgaste sättet att använda lustgas patronerna om man inte har tillgång till en "Sifon"?
Citera
2008-07-21, 15:18
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean
Vilket är smidgaste sättet att använda lustgas patronerna om man inte har tillgång till en "Sifon"?
Dåligt med andra smidiga sätt, någon knäckare är väl det smidigaste du kan använda förutom sifon... Men det är inte speciellt smidigt för det.
Citera
2008-07-21, 15:25
Medlem
psi807s avatar
För övrigt, är det bara för mig som gängorna vid munstycket får massor av stryk efter rätt kort tid? I och med att det är plastgängor är det bara gängtejp som gäller eller?
Citera
2008-07-22, 08:01
Medlem
T.Durdens avatar
Jag hittade en gammal sifon hemma, kanske 15 år gammal, minst. Den har använts till att kolsyra diverse vätskor. Är det ok att använda denna till lustgas eller bör jag införskaffa en ny sifon?
Citera
2008-07-22, 12:23
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.Durden
Jag hittade en gammal sifon hemma, kanske 15 år gammal, minst. Den har använts till att kolsyra diverse vätskor. Är det ok att använda denna till lustgas eller bör jag införskaffa en ny sifon?

prova att trycka i en parton å se om den passar.. Annars så e ju inte en ny sifon så himla dyr.
Citera
2008-07-22, 20:09
Medlem
Slicky Nastees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Går det så fort, jag menar på en kväll??? Trodde man måste hålla på länge för att få vitaminbrist.

Nu andades jag inte via en påse, det var bara ett förslag på hur man skulle recycla lustgasen. Fast det var kanske inte det du menade? (litet bombad idag också )

Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Finns en risk att du fått B-vitamin brist. Finns vissa undersökningar som pekar på att lustgas sänker b-vitamin mängden i blodet... Ät lite jordgubbar eller köp B-vitamin tabletter på apoteket..

Jomen det där har jag också hört. Brukar själv dricka någon liter mjölk dagen efter att jag fått i mig 20-30 patroner eller fler. Fast då dricker jag ändå rätt så mycket
Mjölk har väl dom flesta hemma och det innehåller bra med b12 tror jag.
Benskörhet har jag fått för mig kan vara en konsekvens efter regelbundet användande under en längre period. Men en kväll lite då och då ska inte vara några problem

Kan även tillägga, för er mindre, att PGW har satt en åldergräns på 18 år och börjat kolla leg.
Citera
2008-07-22, 23:08
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicky Nastee
Kan även tillägga, för er mindre, att PGW har satt en åldergräns på 18 år och börjat kolla leg.

Har pgw en fysisk butik?

För det går ju inte o kolla ålder via postförskott, inte för att jag har det problemet, men då slipper man ju frakt o så om de har fysisk butik :F

Edit: Nwm, hittade på hemsidan, men ingen butik nära mig
Senast redigerad av fiask0 2008-07-22 kl. 23:11.
Citera
2008-07-24, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slicky Nastee
Jomen det där har jag också hört. Brukar själv dricka någon liter mjölk dagen efter att jag fått i mig 20-30 patroner eller fler. Fast då dricker jag ändå rätt så mycket
Mjölk har väl dom flesta hemma och det innehåller bra med b12 tror jag.
Benskörhet har jag fått för mig kan vara en konsekvens efter regelbundet användande under en längre period. Men en kväll lite då och då ska inte vara några problem

Det har väl alltid varit 18 år?
När jag var där i typ december satt det en redigt stor skylt på fönstret att det var 18 års gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in