2010-09-15, 20:53
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Flashbackare
Okej Vad Är pgw?

pgw.se
Citera
2010-09-15, 21:03
Medlem
http://www.pgw.se/

Hur har du lyckats att missa deras annons här på fb.
Citera
2010-09-17, 19:38
Medlem
Hej! Har köpt en gräddsifon på Clas Ohlsson och tänkte beställa patroner till den från pgw, gissar ju på att det inte ska nåt konstigt men tänkte ändå kolla med er om ni vet att patronerna passar till den? Är väl standard eller hur? Läste nånstans att patronerna kunde vara gängade men så är inte fallet hos pgw?

Mvh
Citera
2010-09-17, 20:11
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callleman
Hej! Har köpt en gräddsifon på Clas Ohlsson och tänkte beställa patroner till den från pgw, gissar ju på att det inte ska nåt konstigt men tänkte ändå kolla med er om ni vet att patronerna passar till den? Är väl standard eller hur? Läste nånstans att patronerna kunde vara gängade men så är inte fallet hos pgw?

Mvh

Patronerna från pgw är inte gängade, det bör nog fungera.
Citera
2010-09-25, 16:46
Medlem
wsbs avatar
En god vän till mig påstår att det skett ett antal dödsfall i sthlm p.g.a. lustgas.

Någon som har länk till nyhet?

PS. MDMA + lustgas = livspeak.
Citera
2010-10-01, 22:05
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
En god vän till mig påstår att det skett ett antal dödsfall i sthlm p.g.a. lustgas.

Någon som har länk till nyhet?

PS. MDMA + lustgas = livspeak.

Det går väl om man glömmer bort att andas syre? Finns ju folk som kör en jävla massa patroner. Inte ovanligt att folk svimmar av syrebrist, som jag förstått det.

Fan, så MDMA går att få tag på än?

Citat:
Ursprungligen postat av callleman

Mvh

Är det inte mycket dyrare på clas ohlson än på pgw? Kollade priserna snabbt nu, kan ha fel.

Fan, får ta och punga ut för en sifon nån gång. Har bara prövat lustgas en gång, men det var jävligt speciellt ändå.
Citera
2010-10-03, 14:38
Medlem
Pillevickens avatar
Fråga ang PGW

Spelar det någon större roll om jag köper en stor eller liten sifon? 0.25L eller 0.5L vad är skillnaden?
Dessa 10pack patroner för 39kr, passar de till de sifoner de säljer?
Är det bara till att sätta fast en ballong och blåsa upp med gasen och börjar andas in och ut?
MVH
Citera
2010-10-03, 14:42
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Fråga ang PGW

Spelar det någon större roll om jag köper en stor eller liten sifon? 0.25L eller 0.5L vad är skillnaden?
Dessa 10pack patroner för 39kr, passar de till de sifoner de säljer?
Är det bara till att sätta fast en ballong och blåsa upp med gasen och börjar andas in och ut?
MVH

Jag har en 0,25 och det duger utmärkt. Man kan dock få i fler patroner på en gång om man har större. Det gör dock inget större skillnad enligt mig, det är bra om man andas lite mellan patronbytena.
Ja, de passar.
Skippa ballongen, sug direkt på munstycket. En patron går att få i sig på ett tryck, men jag rekommenderar att dela upp det på två tag och hålla det inne i några sekunder emellan.
Citera
2010-10-04, 20:48
Medlem
Vinterverks avatar
Köpte en sån här idag

http://images3.bilder-speicher.de/sh...10061701878827

nån som har testat? Verkar betydligt mer portabel än en sifon.
Citera
2010-10-04, 21:27
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Det går väl om man glömmer bort att andas syre? Finns ju folk som kör en jävla massa patroner. Inte ovanligt att folk svimmar av syrebrist, som jag förstått det.

Ok. Fullt förståeligt på en MDMA-peak, eftersom tiden stannar när man inhalerar en fet patron. Total nirvana och man kan inte andas för att serotoninsystemet fullkomligen exploderar.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Fan, så MDMA går att få tag på än?

MDMA är åter i Sverige, om än begränsat, efter 3 års uppehåll (av egen erfarenhet).

Hoppas att framtida generation också får uppleva världens bästa känsla. Aaah...
Citera
2010-10-05, 13:00
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Ok. Fullt förståeligt på en MDMA-peak, eftersom tiden stannar när man inhalerar en fet patron. Total nirvana och man kan inte andas för att serotoninsystemet fullkomligen exploderar.

Tror inte bara det handlar om att man glömmer bort att andas efteråt, utan att man glömmer andas emellan. Lustgasen tas ju upp av röda blodkroppar som istället hade kunnat ta upp syre, så kör man för mycket lustgas på för kort tid så tror kroppen att den tar upp syre, när den i själva verket nästan enbart tar upp lustgas. Därför får man syrebrist utan att uppleva någon andnöd, eller nåt. På sjukhus har de ju en ventil som släpper igenom mycket luft så att varje andetag blir utblandat med mycket syre.

Citat:
MDMA är åter i Sverige, om än begränsat, efter 3 års uppehåll (av egen erfarenhet).

Hoppas att framtida generation också får uppleva världens bästa känsla. Aaah...

Åh, MDMA var typ det som fick mig att få upp ögonen för droger redan i fyran i grundskolan! Läste propagandaboken "Boken om knark och sånt" och det blev början på mitt knarkintresse, ironiskt nog. Jag hoppas verkligen att jag och MDAets vägar korsas någon dag. Men det är off-topic
Citera
2010-10-05, 13:44
Medlem
klotys avatar
Det blir att köpa en sån här standard-sifon från Clas Ohlson:

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147272017

Och sen köpa till patroner:

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=143352600

Sist jag körde lustgas hade jag sifonen i munnen och inhalerade gasen direkt. Det borde väl gå att köra likadant med den här sifonen? Eller tror ni det blir för starkt? Någon som har erfarenhet av Clas Ohlsons sifoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in