2008-09-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Måste bara säga att jag älskar lustgas såå mycket.. Nu för tiden så brukar jag köra 2 patroner på raken direkt efter varandra (Använder sifon) jag får riktigt sjuka hallisar känns som att det står folk runt mig och snackar å petar på mig. någon som upplever liknande? Är det farligt att dra 2 patroner direkt efter varandra? Jag vet att det ffinns risker med lustgas men är det mycket å dra 2?

sorry för stavfel är inte riktigt nykter

farligt och farligt... det mesta är farligt... gå över gatan, åka bil, äta med knvi och gaffel. du ska ladda den så att du drar tills du storknar och seglar iväg utan kontakt med verkligheten. annars får de vara för min del. laddar alltid med 4st. inte alltid jag hinner få i mig allt. men då man e på väg tillbaka så suger man i sig resten. nyttigt? farligt? kunde inte bry mig mindre. värt det alla dagar i veckan

som jag skrivit förr i denna tråden så är syra den viktigaste ingrediens i ett gas-rus!
Citera
2008-09-06, 16:48
Medlem
Ett tips för att spara på gasen är att alltid hålla för näsan när man inhalerar. Då räcker två patroner gott för att segla iväg en stund, iaf för mig. En gissning är ju dock att det är mer skadligt.
Citera
2008-09-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zucchini
Ett tips för att spara på gasen är att alltid hålla för näsan när man inhalerar. Då räcker två patroner gott för att segla iväg en stund, iaf för mig. En gissning är ju dock att det är mer skadligt.
borde man inte alltid det?
Citera
2008-09-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtas
borde man inte alltid det?
Definitivt! Dock långt ifrån alla som gör så!
Citera
2008-09-06, 22:48
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Definitivt! Dock långt ifrån alla som gör så!
Med rätt teknik behövs det inte... Dock sett folk som blåst ur hela patronen genom näsan samtidigt som de trycker på avtryckaren också, kanske kan vara något för dem. Hemligheten för att få rejält resultat är att andas in gasen och hålla andan så länge man orkar - det är lika lång tid oavsett om du håller för näsan eller inte.

Personligen håller jag avtryckaren ganska löst intryckt och andas djupt och "sugande", känns som jag tillgodoser mig gasen bäst genom en låååångsam inandning.
Citera
2008-09-07, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Hemligheten för att få rejält resultat är att andas in gasen och hålla andan så länge man orkar - det är lika lång tid oavsett om du håller för näsan eller inte.
Japp, så gör jag med. Problemet uppstår dock vid andra inandningen av gas då jag, pga. syrebristen, reflexmässigt andas in en viss mängd syre genom näsan som blandas med gasen. Jag är väl helt enkelt inte lika skillad som du är
Citera
2008-09-07, 11:32
Medlem
Storleken på sifonen? Olika effekt?

Tjena!

Jag har kört lustgas med 2 olika sifoner, varav den ena var på 1,5L och den andra på 1L tror jag.
Jag körde även på 2 olika sorters lustgas och märkte iaf att den som jag använde till 1.5L räckte patronen till nästan 2 fulla lungor och den patronen jag använde till 1L räckte till prick en full lunga..

Kan det vara så att patronerna var olika fyllda eller gör storleken på sifonen om man kan "utvinna" så mkt nitrous som möjligt?

Om det vore så, så måste man köpa den största sifonen för att inte förlora massa värdefull gas?
Citera
2008-09-07, 18:35
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Japp, så gör jag med. Problemet uppstår dock vid andra inandningen av gas då jag, pga. syrebristen, reflexmässigt andas in en viss mängd syre genom näsan som blandas med gasen. Jag är väl helt enkelt inte lika skillad som du är
Att "späda ut" med lite syre är ingen nackdel, snarare bättre för kroppen. Det är en fin balansgång, inte för mycket gas i ett sträck för att komma ihåg vad man upplevt och inte för mycket syre för maximal effekt.
Citera
2008-09-07, 18:37
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Tjena!

Jag har kört lustgas med 2 olika sifoner, varav den ena var på 1,5L och den andra på 1L tror jag.
Jag körde även på 2 olika sorters lustgas och märkte iaf att den som jag använde till 1.5L räckte patronen till nästan 2 fulla lungor och den patronen jag använde till 1L räckte till prick en full lunga..

Kan det vara så att patronerna var olika fyllda eller gör storleken på sifonen om man kan "utvinna" så mkt nitrous som möjligt?

Om det vore så, så måste man köpa den största sifonen för att inte förlora massa värdefull gas?
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, andas in långsamt med avtryckaren ungefär halvvägs intryckt... En patron räcker till 1,5 andetag i en 1L-sifon för mig.
Citera
2008-09-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, andas in långsamt med avtryckaren ungefär halvvägs intryckt... En patron räcker till 1,5 andetag i en 1L-sifon för mig.

Jag brukar försöka få i mig så mycket som möjligt, suger så gått jag kan och har nog mer än halvvägs intryckt.

Men är min teori sann eller inte? Det är frågan!
Citera
2008-09-07, 18:53
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Jag brukar försöka få i mig så mycket som möjligt, suger så gått jag kan och har nog mer än halvvägs intryckt.

Men är min teori sann eller inte? Det är frågan!
Pröva att ha handtaget lite mindre intryckt och ja, försök fylla lungorna och samtidigt att trycka ut så lite som möjligt... Det verkar onekligen som gasen utvidgas, så jag tror du har en poäng med din teori. Dock behöver man inte ha en större sifon för det, använd bara "min" teknik.
Citera
2008-09-08, 17:10
Medlem
skumma teorier ni har. 1 patron, spelar ingen roll vilket märke eller hur man gör ger bara ett andetag. antingen är det jag som har monsterlungor eller så är inte era färdigväxta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in