2010-05-10, 19:38
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Kan inget om sånt här, vet inte hur det fungerar!
Men skulle det bli bättre om man fyllde en jävla massa ballonger och lät dom stå i en dag lr två,
så oljan suger sig fast i plasten, lr är den helt kvar i gasen :O?

Kanske går det med helt vanliga cigg-filter i sifon-munstycket?? (INTE FÖR PACKADE(!)
Borde väll inte ta bort någon effekt iaf?
Om jag köper fler gånger, ska jag testa bygga någon anti-olja graj, återkommer i så fall.
Senast redigerad av EnTrevligPolis 2010-05-10 kl. 19:53.
Citera
2010-05-10, 22:33
Medlem
Gambinas avatar
Jag brukar "filtrera" gasen genom en gammal t-shirt iaf... känns som att man slipper åtm en del av oljan då.
Citera
2010-05-10, 22:34
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambina
Jag brukar "filtrera" gasen genom en gammal t-shirt iaf... känns som att man slipper åtm en del av oljan då.

Hahah är du seriös :P?
Hmm, kanske inte så dumt iaf !!!

Citera
2010-05-11, 00:18
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis
Men skulle det bli bättre om man fyllde en jävla massa ballonger och lät dom stå i en dag lr två,

Kanske går det med helt vanliga cigg-filter i sifon-munstycket?? (INTE FÖR PACKADE(!)
Om jag köper fler gånger, ska jag testa bygga någon anti-olja graj, återkommer i så fall.
Jag vill minnas att eftersom lustgas är tunnare än syre (kommer inte på det rätta ordet, densitet? ) så läcker det ut ur ballongerna.
Citera
2010-05-11, 18:28
Medlem
Det läcker ut ganska omgående. Jag laddade upp med fem ballonger inför en svamptripp senare under dagen (år sen detta) och lagom till jag fick mitt paket leverarat så hade alla krympt till en tredjedel.
Citera
2010-05-12, 15:25
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Okej, då går ballong-iden bort..
T-shirt metoden låter bäst än så länge, men det går nog att lösa på bättre sätt
Citera
2010-05-12, 16:21
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis

Någon gjorde ett försök att fixa ett filter till sin sifon tidigare i tråden och fanstyget lossnade och höll på att hamna i halsen på stackaren, kanske idé att ha i åtanke.
Citera
2010-05-12, 17:56
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Någon gjorde ett försök att fixa ett filter till sin sifon tidigare i tråden och fanstyget lossnade och höll på att hamna i halsen på stackaren, kanske idé att ha i åtanke.

Låter inge bra, vi ska ju göra det nyttigare

Just nu tänker jag på en plastslang till typ akvarium och sedan en behållare med något som renar det, aktivt kol? Skulle det fungera, ändrar det smaken?
Sen går vidare till själva mun-munstycket...
Fast det blir ganska klumpigt.

Lätt är svårt.
Citera
2010-05-14, 13:05
Bannlyst
Hur farlig kan oljan vara egentligen? Jag menar om man inte drar mer än 10 patroner i veckan torde det väl inte vara någon fara? Då skulle det ju vara farligt att äta mycket grädde från en sifon?
Citera
2010-05-14, 13:10
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leaddata
Hur farlig kan oljan vara egentligen? Jag menar om man inte drar mer än 10 patroner i veckan torde det väl inte vara någon fara? Då skulle det ju vara farligt att äta mycket grädde från en sifon?

Hehe, du får ät en JÄÄÄÄÄÄÄVLA massa grädda för att komma upp i dom mängderna "drivgas"

Jag tror inte det är så farligt om man inte kör för hårt. Sen vet jag ju tyvärr inte vad det är för olja, det hade ju varit intressant att få reda på.
Citera
2010-05-14, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Hehe, du får ät en JÄÄÄÄÄÄÄVLA massa grädda för att komma upp i dom mängderna "drivgas"

Jag tror inte det är så farligt om man inte kör för hårt. Sen vet jag ju tyvärr inte vad det är för olja, det hade ju varit intressant att få reda på.

Äter du grädde varje dag blir det en del patroner i veckan. Känns osannolikt att det hade varit lagligt om detta varit farligt.
Citera
2010-05-15, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aguirre
Finns det något vettigare sätt att inhalera än att hålla på och joxa med ballonger?

Att köra direkt från sifonen ska ju tydligen vara så farligt att jag håller mig undan från det. Är det verkligen så?

Kör du full fräs med sifonen så kan du få skador. Själv kör jag med sifon och har aldrig lyckats skada något, hehe. Förutom att man kör en 20-30 patroner och får en rejäl bakfylla. :P

Du kan ju anpassa flödet i sifonen precis som med en brandsläckare, om du använt en någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in