2008-04-26, 00:20
Medlem
Fluss#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Shankly
Testade lustgas för första gången idag..

Sög i mig innehållet från en patron, lyssnade på musik, höll andan och lade mig i sängen med armarna utsträckta. Snabbt kände jag att kroppen blev lättare, och ju längre jag höll andan desto snabbare slog hjärtat. Tillslut var min puls helt sjukt jävla hög - alltså riktigt farligt hög. Det sista jag tänkte innan jag släppte ut var "jag dör". Dock så började lillhjärtat slå i vanlig takt direkt efter att jag började andas. Jag kunde inte röra på min kropp förrän efter typ 10 sek. Hade ögonen öppna hela tiden, och var vid medvetande hela tiden.

Var detta en normal lustgas-tripp? Är osäker på hur länge jag höll andan, kanske 1 min. Är det normalt att hjärtat börjar slå helt sjukt fort? Och hade jag svimmat om jag fortsatt, såsom några berättar om här?

Kan förövrigt säga att det jag upplevde dock var riktigt bra

ja e fan helt wäck i huvet nu, tror jag tagit några för många med för lite mellanrumm men, det var vel en bra tripp men som sakt, det funkar bättre (för mig iaf) om du är trött när du kör... och när du har kört några dussin patroner så kommer du in i en bra "rutin" blir helt perfekt nu fan: ... vet inte varför men av någon konstig anledning så har jag börjat krypa ihop lite o dra runt mitt pekfinger i munnen, när jag är på toppen då ... o en annan skum sak e att jag alltid får en bild av en brud på mina fysik lektioner... helt weird

bara jag som får lite huvudvärk efteråt??
Citera
2008-04-26, 00:25
Medlem
Fluss#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Shit, Jag som brukar köra 3 patroner i en sifon

Deckade på det en gång men det jag upplevde va helt sjukt kul. Det ringer o laggar i öronen och allt blir som en deja vu-trip.
Bäst om man röker en gås innan.

Men syrebrist i hjärnan är inte bra, du kan få permanenta skador och framförallt bli medvetslös och kanske dö på kuppen.
Brist på vitamin B12 får du också, men vad det innebär vet jag tyvärr inte.

shit... men du kan vel inte ta 3 patroner i ett drag vel? mina lunger gör ont när jag tar 1.. (tror det e 2 liter i dom jag tar, väldigt osäker)

sen är den ända farozonen (enligt mig) att ta över 100 i veckan (finns en som dog på 3-400 i veckan, så vill vara säker) för man andas ju några minuter innan man tar nästa... om man vill få en ny o fräch alltså
Citera
2008-04-26, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorian
Hmm, nu blir man sugen på att beställa ett par hundra patroner igen. Var gör man det billigast?
http://www.creamsupplies.co.uk/ är billiga om du ska beställa många (frakt drygt 130 till sverige). Dessutom billigast på sifoner. Har lite annat kul på sidan också som är värt att kolla in.
Citera
2008-04-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Vad händer om man tar en spik och slår där vid öppningen på patronen? Säg att man sätter den i ett skruvstäd eller nåt och knackar upp patronen, hinner man sätta fram en påse/ballong innan gasen har läckt ut eller pyser den ut på 1 sekund? Är det högt tryck i dom? Man vill ju inte sprängas

Hittade ett par paket som är minst 5-10 år gamla, så tror inte att dom skulle passa i en sifon heller :/ Tänkte ta några patroner och se om dom fortfarande fungerar

Edit: Kollade på förstasidan och såg hur man kunde göra, men är det högt tryck i patronerna och tror ni 10 år gammal lustgas fortfarande är fräsch?
Du hinner inte sätta påse över. Vet inte om det var det du läste men spik i sluten påse fungerar utmärkt. Se bara ha till att ha en <4-liters plastpåse så att inte trycket blir för högt och påset smäller. Inget farligt så klart men jobbigt att förlora en patron.
Citera
2008-04-26, 15:13
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongeer
Du hinner inte sätta påse över. Vet inte om det var det du läste men spik i sluten påse fungerar utmärkt. Se bara ha till att ha en <4-liters plastpåse så att inte trycket blir för högt och påset smäller. Inget farligt så klart men jobbigt att förlora en patron.
Ok tack, ska testa "spik i påse"-metoden nån gång.
Citera
2008-04-26, 19:31
Medlem
budskaps avatar
är det någon som har pejl på hur länge man bör vänta efter man gasat sig innan man sätter sig och kör bil?
Citera
2008-04-26, 20:09
Medlem
West-ens avatar
Lustgas har densiteten 1.8 kg/m^3 = 1800g/m^3 = 0,0018g/cm^3 = 1,8mg/cm^3 under STP.
8g ska därmed ha volymen; 8g/(0,0018g/cm^3) = 4444,4 cm^3.
4444 cm^3 = 4,44liter.
Med andra ord, en patron skall ge ungefär 4,4liter gas under standardtryck.
Med hjälp av gaslagen kan någon som har data för tryck i partronen, räkna ut temperaturen på gasen som kommer ut. Kan vara intressant.
P1V1/T1 = P2V2/T2.
Senast redigerad av West-en 2008-04-26 kl. 20:13.
Citera
2008-04-27, 00:50
Medlem
martiness avatar
VAd är det för haxx som hgan åvan skrivit fram, jaggg menar,,, det komer knappast ur fyra lite r gas ur en ensdastre pator

/är lite tfull&bäng nbu,, ursäkta stavnignen ;D
Citera
2008-04-27, 22:08
Medlem
Inslag på TV4-nyheterna om det utbredda lustgasmissbruket nu.
Citera
2008-04-27, 22:28
Bannlyst
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=...partment=2.757

dirr från tv4 :>
Citera
2008-04-27, 22:34
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Inslag på TV4-nyheterna om det utbredda lustgasmissbruket nu.

Ja, jag såg det nyss. Är det verkligen i så låga åldrar. Jag menar 11 till 15.
Blir man inte lite retard eftersom hjärnan inte utvecklats? Jaja, gillar muppen med glasögonen där. Satt bredvid farsan och kolla och hör han mumla
-Fan va äckligt att bara dra i sig massa gas. Gud va korkade ungar.
10 meter bort så låg det ca 50 patroner och skräpade i en väska.
Citera
2008-04-27, 23:03
Medlem
Nooomys avatar
Min sifon

Du tar greppdelen från ett leksaks tennisracket som du kan hitta på vilken leksaks affär som helst helst så sunkigt så möjligt...

skruvar/drar loss den nedre delen av racket då har du förhoppnings ett ihåligt rör med bara öppning på ena sidan.

l l <---- nedredelen av tennisracket
l l
l l
l_l

.....l l
.....l l
1->l l<-2
.....l_l

1. Här skruvar du ner en mycket vass skruv med en borrmaskin försök få den exakt i mitten

2. Här borrar du ett hål med skruvamaskinen, hålet ska vara lite mindre än över delen av lustgas patronen så att den sitter mycket tätt

l l <--1
l l
l-oO <--2
l_l

1. Sätt en ballong över öppningen
2. Tryck in din patron så långt det går så att spettsen av skruven nuddar pattronen

Slå sen patronen hårt ner i maken och gas kommer komma in i ballongen

Dra in gasen och bli dum i huvudet
Senast redigerad av Nooomy 2008-04-27 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in