2008-02-18, 02:25
Medlem
Läs fallrapporten: http://www.mja.com.au/public/issues/...r10940_fm.html

Som vanligt handlar det om vitamin B12. Eftersom dikväveoxid används så flitigt av medicinska skäl finns det mycket väldokumenterad forskning relaterad till just biverkningar pga av kortvarig och kontinuerlig användning.

Men, men. Finns ju inte många rapporterade fall. Och det går ju alltid att käka B12-tabletter.
Citera
2008-02-18, 11:24
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonfisksushi
Läs fallrapporten: http://www.mja.com.au/public/issues/...r10940_fm.html

Som vanligt handlar det om vitamin B12. Eftersom dikväveoxid används så flitigt av medicinska skäl finns det mycket väldokumenterad forskning relaterad till just biverkningar pga av kortvarig och kontinuerlig användning.

Men, men. Finns ju inte många rapporterade fall. Och det går ju alltid att käka B12-tabletter.

Just precis! Tabletterna går under namnet Behepan på apoteket och inehåller 1mg Cyanokbalamin (Vitamin B-12).
Senast redigerad av F.K 2008-02-18 kl. 11:32. Anledning: Stavning
Citera
2008-02-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Hur gör folk som lyckas bli lite höga på lustgas från "vispgrädde-sprutarna"? Det kanske är bra för att testa om ruset är någonting som passar en själv innan man beställer 200 patroner t.ex?

Jag började med en spraygrädde burk, du gör som så att du trycker ytterst låpngsamt på knappen så bara gasen kommer ut o försök fånga gasen i en påse eller något. sen inhalerar du när påsen är fylld.

Jag lyckades aldrig få mig ett ruktigt rus på detta utan mest en välmåående känsla och gladhet. du kommer märka att om du testar ur en sifon blir livet mycket enklare o du slipper hålla på att spruta ut gasen långsamt o spilla hälften. samt att känslan när du väl får i dig "riktig" lustgas är svårslagen.

så testa du med burken, men jag rekomenderar det inte, blir aldeles för dyrt och det är inte värt den lilla effekt man får.
Citera
2008-02-19, 21:00
Medlem
Borde man inte kunna använda en sån där co2 driven luftpistol.
Skulle se lite kul ut när man sätter en pistol i käften och trycker av.
Citera
2008-02-19, 21:03
Medlem
Mmatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grung92

Vet inte om det funkar, men man får passa sig jävligt noga så att det inte är kulor i den. Kan bli jobbigt ifall det skulle vara det
Citera
2008-02-19, 23:57
Medlem
Citat:

co2 patronerna är större så isf får man bygga om samt att vet inte nu säkert, men skulle tro att det är något litet som laddas med drivgasen för att sedan avfyras så man får lov att trycka några 100 gånger för att fylla en påse. tror inte på att skjuta in det i munnen såvida du inte byggt om pistolen så pass att den ger ett bra flöde men då är det väl lika bra att fixa en sifon dessutom är sifoner mycket snyggare.

"sifons don´t kill people guns kill people!!" -stenelak

men vad vet jag, vet inte hur en sådan co2 pistol fungerar. bara en speculation.
Citera
2008-02-20, 13:46
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:

Stor risk för skador då,lär resultera i att lungorna exploderar och svåra köldskador.
Citera
2008-02-20, 16:21
Medlem
Indianpundares avatar
Tjena, en sak jag kom och tänka på igår när jag tog lite Lustgas var att Coca cola smakar fan lustgas, smaken satt i en timme om man dricker coca cola , är det bara jag eller?
Citera
2008-02-20, 18:16
Medlem
Subways avatar
jag frös isönder läppen en gång för att jag försökte dra in gasen från ventilhålet på sifonen (sitter ett litet hål i den plastmojängen som man placerar patronen i.. det var inte så farligt, jag hade tur - blev bara en köldblåsa på insidan av läppen...hahaha.
så jag tror att det skulle bli samma sak om man använder en co2 pistol, eftersom man inte blåser ut gasen från patronen i något större så den hinner få en normalare temperatur.

Finns inget fetare än att ladda en stor ballong med dubbla patroner från en sifon, absolut ultimatast...
Citera
2008-02-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
Finns inget fetare än att ladda en stor ballong med dubbla patroner från en sifon, absolut ultimatast...

Äsh tryck i 2 patroner i sifonen sen kan du ha en (på g) i hållaren för iskruvning istället för att krångla med ballonger.
Citera
2008-02-21, 14:37
Medlem
affe2342s avatar
Jag och en polare drog upp till stockholm tidigare i veckan, och köpte varsin kartong med 36 paket ,på pgw, och vi har nästan tagit slut på det.. Vi har alltså dragit i oss nästan 360 patroner, under loppet av 3 dagar.. känner mig faktiskt lite svag nu när vi har kommit hem. känns som att jag får ta det lungt med dedär nu ett tag...

Det känndes som om jag utvecklade en slags tollerans mot det efter typ, hundra patroner, men det blev totala motsatta effekten på min polare. Efter ett tag så räckte det med en patron för att han skulle ligga o skaka på golvet. Någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2008-02-21, 16:32
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affe2342
Jag och en polare drog upp till stockholm tidigare i veckan, och köpte varsin kartong med 36 paket ,på pgw, och vi har nästan tagit slut på det.. Vi har alltså dragit i oss nästan 360 patroner, under loppet av 3 dagar.. känner mig faktiskt lite svag nu när vi har kommit hem. känns som att jag får ta det lungt med dedär nu ett tag...

Det känndes som om jag utvecklade en slags tollerans mot det efter typ, hundra patroner, men det blev totala motsatta effekten på min polare. Efter ett tag så räckte det med en patron för att han skulle ligga o skaka på golvet. Någon som vet vad det kan bero på?

Tar du illa upp om jag säger att du är dum i huvet?
Se till att dricka en jävla massa mjölk så du inte också vaknar upp förlamad nån dag.

Tills någon länkar en pålitlig rapport på lustgasens kort- och långsiktiga bieffekter tycker jag verkligen inte att ni ska utgå ifrån att denna drog är ofarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in