2008-09-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Se där, nya råd och rön. Måste se om jag kommer över en sifon mindre en 1L och pröva
Skall väl tillägga att jag inte rekomenderar fler än två patroner i sifonen på en gång. Nu för tiden kör jag dock uteslutande med en i taget.
Citera
2008-09-18, 17:50
Medlem
Snasis avatar
Min syster påstod igår att det finns butangas eller något annat farligt i lustgas patroner.
Jag trodde självklart inte på henne så hon ringde sin kille och skit och han sa att det var så.
Kan det vara så att det finns något sådant i den lustgasen man har till bilar eller något?
För jag kan verkligen inte tänka mig att det stämmer.
Citera
2008-09-18, 19:19
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Min syster påstod igår att det finns butangas eller något annat farligt i lustgas patroner.
Jag trodde självklart inte på henne så hon ringde sin kille och skit och han sa att det var så.
Kan det vara så att det finns något sådant i den lustgasen man har till bilar eller något?
För jag kan verkligen inte tänka mig att det stämmer.

ehm... asså detta är samma patroner som man har på restauranger för att göra grädde.. VARNFÖR skulle man vilja köra i butangas i grädden? det är 100% ren dikväveoxid (N2O) Lustgas

Din syrra har ingen jäkla aning om vad lustgas som typ resten av jorden

du kan ju läsa innehållsförteckningen på paketet...
Citera
2008-09-18, 19:24
Medlem
Skulle faktist rekomendera 0.25 framför 0.5. Tar mindre plats och är smidigare och dessutom skruvar ja bara in en åt gången. Min 0.5l sifon läcker ut gas när man kört med den ett tag, vet inte hur ja ska lösa de, kanske blir att köpa en ny? Kan de vara packningen som är skadad?

Drick Energidryck ifall du är rädd för B12 brist. En burk innehåller runt 200% av det rekomenderade dagliga intaget.
Citera
2008-09-18, 19:54
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
ehm... asså detta är samma patroner som man har på restauranger för att göra grädde.. VARNFÖR skulle man vilja köra i butangas i grädden? det är 100% ren dikväveoxid (N2O) Lustgas

Din syrra har ingen jäkla aning om vad lustgas som typ resten av jorden

du kan ju läsa innehållsförteckningen på paketet...

Ja, det är klart att det inte stämmer, men hon tror ju på allt dåligt hon hör om "knark" och det är ju inte ens knark?
Tänkte bara ifall det kanske är så med den lustgasen man har till bilar och det var det hon hade fått om bakfoten isf. Någon kanske vet?
Citera
2008-09-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Se där, nya råd och rön. Måste se om jag kommer över en sifon mindre en 1L och pröva
ju mer gas desto bättre. punkt.

sitter man och flåsar man en patron i en ballong så får du syrebrist. mer gas mer skev.

ska man suga gas så ska man ha $$$.. måste man småfjutta så är jag hellre utan.
Senast redigerad av xtas 2008-09-18 kl. 23:25.
Citera
2008-09-19, 13:37
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtas
ju mer gas desto bättre. punkt.

sitter man och flåsar man en patron i en ballong så får du syrebrist. mer gas mer skev.

ska man suga gas så ska man ha $$$.. måste man småfjutta så är jag hellre utan.
Vad hade det med mitt citat att göra min kära vän?
Citera
2008-09-19, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zucchini
Skall väl tillägga att jag inte rekomenderar fler än två patroner i sifonen på en gång. Nu för tiden kör jag dock uteslutande med en i taget.

Bättre att köra med så många där går i.
Citera
2008-09-19, 13:43
Medlem
Tycker också det är bättre med en patron per omgång. Alltså inte i sifonen utan i lungorna och sedan vänta tills det börjar klinga av. Effekten blir lite starkare varje gång och man får en jämn kurva som ökar och kommer ihåg mer.
Citera
2008-09-19, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Tycker också det är bättre med en patron per omgång. Alltså inte i sifonen utan i lungorna och sedan vänta tills det börjar klinga av. Effekten blir lite starkare varje gång och man får en jämn kurva som ökar och kommer ihåg mer.

wrong

du kan aldrig komma lika högt om du bara kör med en åt gången. Alltså är det rent slöseri. Fyll den med 5 patroner och ta alla direkt.
Citera
2008-09-19, 15:33
Medlem
Jag har kört ganska hårt under ett par år med upp till fyra stycken på en gång och inte blir det bättre för mig. Att mer eller minder slockna av helt är inte vad jag är ute efter, dessutom försämras minnet avsevärt på sådana doser vilket ger en mindre minnesvärd upplevelse. DET är rent slöseri för mig.
Det utlimata är att fylla sifonen med tre patroner och dra en. Vänta tills ruset klingar av något tills man har kontroll över sina händer igen och pys in en till. Gör samma sak där och inför den tredje när man fortfarande är borta men ändå har kontroll nog att föra sifonen till munnen så tar man den tredje. Vid dessa tillfällen har jag upplevt att jag svävat runt i ett rosa ändlöst psykedeliskt vakum, fysiskt framburen av musiken som lyssnas på för tillfället och dessutom väldigt klar i huvudet.
Senast redigerad av Tridnod 2008-09-19 kl. 15:39.
Citera
2008-09-19, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag har kört ganska hårt under ett par år med upp till fyra stycken på en gång och inte blir det bättre för mig. Att mer eller minder slockna av helt är inte vad jag är ute efter, dessutom försämras minnet avsevärt på sådana doser vilket ger en mindre minnesvärd upplevelse. DET är rent slöseri för mig.
Det utlimata är att fylla sifonen med tre patroner och dra en. Vänta tills ruset klingar av något tills man har kontroll över sina händer igen och pys in en till. Gör samma sak där och inför den tredje när man fortfarande är borta men ändå har kontroll nog att föra sifonen till munnen så tar man den tredje. Vid dessa tillfällen har jag upplevt att jag svävat runt i ett rosa ändlöst psykedeliskt vakum, fysiskt framburen av musiken som lyssnas på för tillfället och dessutom väldigt klar i huvudet.

Det är ju det som är det bästa, att slockna av. Det är då man når ut till unviversum och jordens mitt, samt sitt eget inre för att sedan dö.

Sedan när man börjar komma ner därifrån får man ändå ekningar och t.o.m oevs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in