2015-09-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Håller helt med, vad kommer PO att säga om detta??
Inte ett skit. Han och medierna kör 69an hela tiden.
Citera
2015-09-02, 17:44
Medlem
[quote=Stakeholder|54562647]
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Knäpp kärring? Finns ju massor av svårdiagnostsierade sjukdomar. Migrän, utbrändhet, fobier, depressioner...

Då trodde man att det var elallergi och oral galvanism idag kanske det skulle varit yrsel eller Adhd?

... och alkoholism och paranoia, hypokondri, bacillskräck, visst finns det svårdiagnosticerade sjukdomar.
Citera
2015-09-02, 17:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
[quote=Butter200|54562618]
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Jag är inte såvärst rädd om samhällets pengar, så länge de går till verkligt behövande. Inte till tärande offerkoftor. Det här är ju olika, vissa kärringar av bägge kön kan se hur många pers som helst drunkna och ändå klaga på att de har en öm tå. Och sen dra till Thailand och gå med i facebookgruppen sd i Thailand. Bortskämt slödder.
Invandringens kostnader är det ingen idé att vi diskuterar: kortsiktig kostnad, långsiktig vinst hävdar dem som jag menar är trovärdiga.
Om du väljer att tro det så får du argumentera för det och inte stå som en lågbegåvad apa och kasta skit omkring dig.
Citera
2015-09-02, 17:48
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Expressen, Orrenius och framförallt Expo-Annika skall i alla fall ha en eloge. De har varken nämnt Adolf Hitler eller förintelsen under hela denna affär.

Svenska folkets förtroende för media bör ligga på samma nivå som förtroendet som Åsa romson uppvisar ca 6%
Citera
2015-09-02, 17:50
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Bäste spann vatten (Valhall) För det första så har jag ingenting med vänstern att göra.
Vad jag däremot tycker är förbannat konstigt är att många verkar tycka att det är helt ok för denna Barbro att lämna ut journalisters telefonnummer som hon tycker varit obekväma och några av er blir bli så till er att ni även lämnar ut dessa journalisters adresser.

Jag såg ingen anledning att inte göra samma sak med hennes adress då hon själv satte ribban då hon lämnade ut journalisters privata telefonnummer.
As simple as that!
Påstår du att Orrenius gav henne sitt privata hemtelefonnummer?
Låter tokigt. Är du tokig?
Citera
2015-09-02, 17:52
Medlem
En journalist som vill vara anonym pga Sveriges politiska hatklimat och som kritiserar makten hängs ut av Expressen. Detta är precis som i en diktatur. Kritiserar man etablissemanget ska man räkna med att hängas ut och smutskastas i en av Sveriges största tidningar.

I en demokrati borde man inte behöva vara rädd att kritisera makten och etablissemanget. I en demokrati har man rätt att vara anonym.

Men nu vet vi. Kritiserar man makten/etablissemanget så hängs man ut och smutskastas i svenska tidningar. Sverige har verkligen upp och nervänd.

När ska vanlig svensk media göra som Julia, kritisera och granska makten? Var inte det journalisternas ansvar förr?? Nu verkar de i stället leva bland makten och gå deras ärenden.

Men detta kan man se som yttersta beviset på att etablissemanget känner sig hotad på riktigt, värre än jag tidigare trodd.
Citera
2015-09-02, 17:52
Medlem
Idunas avatar
Sanningen är ju den att JC är en hjälte, en verklighetens Winston Smith. Historien kommer att visa det.
Citera
2015-09-02, 17:53
Medlem
Hyfundans avatar
Så har då SR bidragit med sitt i den uniforma Medians synkade angrepp på JC.

I Studio 1 fick Anna-Lena Lodenius och Jack Verner sitta och vulgärbeskriva, karaktärsmörda och fabulera fritt, helt utan motstånd eller annars sedvanliga invändningar om att nu är de inte här och kan försvara sig från inte bara en utan två uppenbart hjälpösa studioreprortar.

TV- och Radioavgift....woohoo....
Citera
2015-09-02, 17:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Allt du nämner där är maktanspråk om du frågar mig. Syftet går ju liksom inte att avgöra, men viljan till makt och inflytande är konstant i människans tillvaro. Makt är ju dessutom ett begrepp med negativa konnotationer så ytterst få skulle ju erkänna att de vill ha det.

Men om du ifrågasätter någon så utövar du makt. Du sätter människan i en position där denne måste försvara sig, eller försvaras av någon annan. Du skapar en ny identitet för den människan, som beroende på hur duktig då är på att utnyttja språket och vår kultur kan få gehör hos andra så att de också förhåller sig annorlunda. Varför ska detta maktutövande helt o hållet kunna göras fri från andra att granskas?

I den mån den försöker styra utvecklingen i samhället, ja. Sådant berör ju alla medborgare i landet. Att någon bloggar om vilket recept på key lime pie som är godast har ingenting med att styra landets politik att göra. Det är heller inget försök till att mobilisera människor till att bilda en opinion som kommer/kan komma att påverka samhällsklimatet.

Varför?
Med din definition är alla makthavare för att de bloggar eller har en åsikt.
Jag undrar om du står fast vid det om 10 år om andra styr landet och de åsikter du sprider idag inte anses rumsrena?
Tycker du då att det är okej att det ringer på dörren och dina 10 år gamla FB skriverier plockas fram ihop med mindre smickrande personliga egenskaper och tillkortakommanden som iofs har noll med dina åsikter att göra?
Citera
2015-09-02, 17:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Svenska folkets förtroende för media bör ligga på samma nivå som förtroendet som Åsa romson uppvisar ca 6%

Förtroendet för alster som Expressen och Aftonbladet ligger nog där i krokarna. Det är ju så lågt, så idag finns det inte en enda vettig människa som tror på något som skrivs i dessa. Jag vet iallafall ingen. Förtroendet för dem är ju så lågt så att det används som skämt när man hör något som verkar mindre sannolikt: "Stod det i Expressen?" eller "Stod det i Aftonbladet?". Dessa fraser används ju idag som ett ironiskt skämt.
Så mycket lägre än Expressen och Aftonbladet går det nog inte att sjunka då det gäller förtroende. Däremot finns det en del som fortfarande köper tidningarna, för att läsa diverse snaskhistorier om Miley Cyrus eller Paradise Hotel. Eller om någon som har haft en fästing i örat eller liknande.

Med denna uthängning har nog Expressen tagit ytterliga ett rejält kliv nedåt på förtroendeskalan, och därmed ytterligare ett kliv mot sin egen undergång.
Citera
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Bäste spann vatten (Valhall) För det första så har jag ingenting med vänstern att göra.
Vad jag däremot tycker är förbannat konstigt är att många verkar tycka att det är helt ok för denna Barbro att lämna ut journalisters telefonnummer som hon tycker varit obekväma och några av er blir bli så till er att ni även lämnar ut dessa journalisters adresser.

Jag såg ingen anledning att inte göra samma sak med hennes adress då hon själv satte ribban då hon lämnade ut journalisters privata telefonnummer.
As simple as that!

Som vanligt är ni demokratiföraktare antingen dumma, eller helt okritiska av vad ni läser.

Utelämningen av nummer är som sagt en efterkonstruktion. Här är en tweet där Orrenius helt öppet lämnar ut sitt nummer: https://mobile.twitter.com/niklasorr...04053455519744

När man behöver många skäl för en handling har man ofta inget riktigt skäl. Det här handlar om hat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Expressen och AB vill inte hänga ut kriminella som inte är dömda.

Men en skribent vars värsta brott är att gå emot etablissemanget har man inga problem att hänga ut och smutskasta?? Som vanligt går media inte på den styrande makten utan man anfaller de som är kritiska och INTE har någon makt??

Helt rätt gjort av expressen! En kriminell som inte är dömd kan mycket väl vara oskyldig och att bli uthängd när man är oskyldig är fruktansvärt om det är ett grovt brott.

Denna Julia däremot är skyldig till att skriva några krönikörer. Det hon skriver är inte alls brottsligt. Hon har ingen anledning att hålla sig anonym. Expressen har allt rätt skriva sanna nyheter om folk som inte begått brott. Expressen publicera bara en nyhet. Det är inte en uthängning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in