2015-09-02, 17:35
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Finns det någon fysisk hotbild mot henne? Det måste ju ta hus i helvete ifall något händer med henne.

Säkert några as ur vänsterns Sturmabteilungen i AFA och liknande som köper T-gul och yxor nu med tanke på J Caesars meriter.
Expressen har ju vanan inne att förstöra folks liv på olika vis, så det bekymrar nog inte dem (utom möjligen risken att JC blir martyr).
Citera
2015-09-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Expressen och AB vill inte hänga ut kriminella som inte är dömda.

Men en skribent vars värsta brott är att gå emot etablissemanget har man inga problem att hänga ut och smutskasta?? Som vanligt går media inte på den styrande makten utan man anfaller de som är kritiska och INTE har någon makt??

Bra sagt! Funderar på att släppa de orden till lämplig journalist på tidningarna. men jag lär väl bli uthängd själv
Citera
2015-09-02, 17:36
Medlem
[quote=Ollonet|54562258]
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Erkänner att "knäppa kärringar" har att göra med att jag känner igen den del av beskrivningen från en totalgalen kärring i omgivningen, förtidspensionär, elallergiker, väldigt resurskrävande och har nog kostat vården miljoner för att inte tala om vad hon kostade f.d arbetsplatsen (krävde inte bara att hennes rum skulle isoleras mot el utan att man skulle placera in skitdyra lampor med solljus: helt osammanhängande men en satkärring är det så ingen vågade hålla emot). Men det var först när hon började supa som "invandringskritiken" dök upp. Alla dessa muslimer som kostar samhället.... eh... en tusendel av vad hon kostat? Jag kan ge mig fan på att rasister ovanligt ofta är missbrukare.

Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."[/QUOTE

Har du räknat på vad invandringen kostar du som är så rädd om samhällets pengar?

Jag är inte såvärst rädd om samhällets pengar, så länge de går till verkligt behövande. Inte till tärande offerkoftor. Det här är ju olika, vissa kärringar av bägge kön kan se hur många pers som helst drunkna och ändå klaga på att de har en öm tå. Och sen dra till Thailand och gå med i facebookgruppen sd i Thailand. Bortskämt slödder.
Invandringens kostnader är det ingen idé att vi diskuterar: kortsiktig kostnad, långsiktig vinst hävdar dem som jag menar är trovärdiga.
Citera
2015-09-02, 17:37
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1337
Efter senaste dagarnas händelse kommer nu Expressens hämnd: man hänger ut Julia Caesar med både namn och bild!!

http://unvis.it/www.expressen.se/kul...-julia-caesar/

Vad tycker ni? Tankar och åsikter? Gick Expressen för långt?

Notera att det är Annika Hamrud som skrev artikeln..
Okej, då har de hängt ut henne och diskuterat hennes pseudo(?)diagnoser. Det var väl steg 1 antar jag...?

Nu väntar jag bara på steg 2; en uppföljande artikel där de argumenterar mot det hon har skrivit.

Möjliga rubriker på denna debattartikel nr 2:

"Muslimska invandrare är inte kravmaskiner - Här är varför!"

"Anticimex berättar sanningen om kackerlackor - Har inget att göra med invandring"

"Därför är Islam en liberal, fredlig och modern religion"

"Expressen avslöjar forskningsfusket! - Det existerar egentligen inga raser eller rasskillnader"

"Har du låg IQ? Du kan ändå vara ett geni! - Expressen avslöjar IQ-bluffen" Det är meningslöst att titta på IQ-skillnader mellan länder. Ett forskarteam har nu visat att IQ-tester inte har någon som helst korrelation med intelligens. Forskare på Colombia University har i en oblindad observationsstudie visat att...

"En ny rapport från Brå visar att risken för extremism och terrorism MINSKAR ju fler kulturer, religioner och etniciteter man samlar på en och samma plats" Jerzy Sarnecki kommenterar: Detta stämmer väl in på ny forskning som visar att våldet i förorterna faktiskt har minskat markant under de senaste decennierna...
Citera
2015-09-02, 17:39
Medlem
Stakeholders avatar
[quote=Ollonet|54562258]
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Erkänner att "knäppa kärringar" har att göra med att jag känner igen den del av beskrivningen från en totalgalen kärring i omgivningen, förtidspensionär, elallergiker, väldigt resurskrävande och har nog kostat vården miljoner för att inte tala om vad hon kostade f.d arbetsplatsen (krävde inte bara att hennes rum skulle isoleras mot el utan att man skulle placera in skitdyra lampor med solljus: helt osammanhängande men en satkärring är det så ingen vågade hålla emot). Men det var först när hon började supa som "invandringskritiken" dök upp. Alla dessa muslimer som kostar samhället.... eh... en tusendel av vad hon kostat? Jag kan ge mig fan på att rasister ovanligt ofta är missbrukare.

Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."[/QUOTE

Har du räknat på vad invandringen kostar du som är så rädd om samhällets pengar?

Knäpp kärring? Finns ju massor av svårdiagnostsierade sjukdomar. Migrän, utbrändhet, fobier, depressioner...

Då trodde man att det var elallergi och oral galvanism idag kanske det skulle varit yrsel eller Adhd?
Citera
2015-09-02, 17:39
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Allt du nämner där är maktanspråk om du frågar mig. Syftet går ju liksom inte att avgöra, men viljan till makt och inflytande är konstant i människans tillvaro. Makt är ju dessutom ett begrepp med negativa konnotationer så ytterst få skulle ju erkänna att de vill ha det.

Men om du ifrågasätter någon så utövar du makt. Du sätter människan i en position där denne måste försvara sig, eller försvaras av någon annan. Du skapar en ny identitet för den människan, som beroende på hur duktig då är på att utnyttja språket och vår kultur kan få gehör hos andra så att de också förhåller sig annorlunda. Varför ska detta maktutövande helt o hållet kunna göras fri från andra att granskas?

I den mån den försöker styra utvecklingen i samhället, ja. Sådant berör ju alla medborgare i landet. Att någon bloggar om vilket recept på key lime pie som är godast har ingenting med att styra landets politik att göra. Det är heller inget försök till att mobilisera människor till att bilda en opinion som kommer/kan komma att påverka samhällsklimatet.

Varför?
Att påtala missförhållanden har sannerligen inget med maktanspråk att göra.

Och din fråga om "varför" har det enkla svaret att det möjliggör för varje regim att godtyckligt rensa ut meningsmotståndare. Det förefaller som om du är ung och godhjärtad och inte har någon erfarenhet av hur många regimer och maktkonstellationer som alltför ofta tagit - och tar - till fula meroder för att få sköta sina smutsiga affärer utan opposition och kunna sko sig i lugn och ro.
Citera
2015-09-02, 17:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkalineHuman
Om inte Thomas Mattson och Expressen blev fällda för uthängningen av bl.a Jim Olsson, borde de åtminstone bli det nu.
Så här lät det t.ex. på DN efter morden på IKEA. Två människor har blivit mördade och man diskuterar om det är viktigt att ange de misstänkta mördarnas signalement. Jämför detta med en gammal dam, vars enda brott är att skriva krönikor på internet.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hat...fter-ikeamord/

Ola Sigvardsson är tydligen "allmänhetens pressombudsman" Jag vill gärna höra en kommentar av honom, om han anser att det citerade också gäller Julia Caesar.

Håller helt med, vad kommer PO att säga om detta??
Citera
2015-09-02, 17:41
Medlem
Citat:
Och förutom då vi vill vara en del a offentligheten i syfte att utöva makt, förstås.
Och vem bestämmer det? Pöbeln naturligtvis!
Citera
2015-09-02, 17:42
Medlem
Langnasas avatar
Expressen skrev om hennes bok;

Allt detta skriver ‘Julia Caesar’, en kvinnlig journalist som valt pseudonym av säkerhetsskäl. Ja: säkerhetsskäl, risken att bli attackerad, kanske mördad. För den som sysslar med frågor av det här slaget är Sverige ett farligt land – lite ofattbart för oss som visserligen växte upp under knappa förhållanden, men ändå i något som på många sätt var en idyll”.

Man ska alltså tolka det som att de nu vill få henne mördad.
Citera
2015-09-02, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det goda hatet.. Ni är verkligen patetiska på en sådan nivå att det nästan är konst.

Hahaha, fast när kända vänsterpartistkvinnor argumenterar för fri invandring så är det hur vanligt som helst att SD:are önskar att hon ska våldtas av negrer, mördas osv osv det... onda hatet?
Citera
2015-09-02, 17:43
Medlem
takethefifths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Skribenten Julia Caesar har sin grundlagsskyddade rätt att få förbli en anonym skribent, något för dig ditt vänsterhetsande troll att tänka på!

Bäste spann vatten (Valhall) För det första så har jag ingenting med vänstern att göra.
Vad jag däremot tycker är förbannat konstigt är att många verkar tycka att det är helt ok för denna Barbro att lämna ut journalisters telefonnummer som hon tycker varit obekväma och några av er blir bli så till er att ni även lämnar ut dessa journalisters adresser.

Jag såg ingen anledning att inte göra samma sak med hennes adress då hon själv satte ribban då hon lämnade ut journalisters privata telefonnummer.
As simple as that!
Citera
2015-09-02, 17:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis. I synnerhet inte när hon använt sig av sin identitet som journalist för att få lite mer kraft och krut till det hon skrivit, då har hon ju dessutom gjort sin verkliga identitet mer relevant. Om nu hennes anonymitet var så viktig, varför var det så viktigt att öht lämna spår efter sig av sin riktiga identitet?
Fd Journalist märk väl och att det är något positivt tvista de lärde.
DN och Expressen har vetat vem hon är i flera år genom den vänsterextrema organisationen Expo.
Att hon röjs nu beror på att hon och fri media anses utgöra ett hot, samma lika med Flashback även debatten här vill man strypa.

Vänsterextrema vill inte ha fri och öppen debatt och kör därför med hot, smutskastning och våld mot oliktänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in