2015-09-02, 19:19
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Hon förtidspensionerades vid 49 års ålder!
Och du vet varför hon förtidspensionerade sig?
Har du läst hennes sjukjournal?
Citera
Medlem
Awesomegreats avatar
Karin Olsson på Expressen försvarar uthängningen:

http://www.expressen.se/kultur/karin...ournalistiken/

"...Efter dagens artikel i Expressen vet vi vem som ligger bakom pseudonymen "Julia Caesar" och debatten kan föras i öppen dager. Demokratin mår bäst så."

Men demokratin är satt ur spel med DÖ - Decemberöverenskommelsen. Vi kan läsa om uteslutning ur fackföreningar för aktiva SD:are, rädslan för att bli kallad rasist bara för att man inte delar massmedia och 7 klöverns migrationspolitik och för att inte nämna åsiktsregistrering, förföljelse och hot från vänsterextrema grupperingar.

I framtiden när man forskar och tittar tillbaka på vår nutid skulle det inte överraska mig om man undrar hur det kunde vara så demokrati- och yttrandefrihetsfientligt på 2000 talet.
Citera
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det var en lång lista med små citat, avsedda att visa vilka förfärliga åsikter denna Julia har. Men det fungerar ju bara på den som är uppfostrad till att vända bort blicken i förfäran när förbjudna ämnen kommer på tal.

"Hon tvekar heller inte inför att publicera rasbiologisk argumentation:

"Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader" "

Detta förfärliga påstående, som ska skapa sådan moralpanik och fördömande, är ju helt enkelt sant! Vi kan tala om raser, och vi kan tala om dem för att det finns skillnader mellan raser. Att det inte skulle finnas raser är en ideologiskt betingad myt.

Detsamma gäller de övriga citaten. Det kanske inte var god ton att berätta att hon fick kackerlackor i köket, men likväl fick hon det. Och så vidare.

I USA använder man ständigt rättsmedicin (forensics) för att ta reda på vilken ras ett okänt mordoffer har. Det räcker ofta med att mäta skallformen för att avgöra rasen. DNA kan sedan ge en mer detaljerad information.
Dessa metoder skulle vara rena vidskepelsen om det inte fanns rasskillnader.

Att det finns IQ-skillnader mellan olika folkslag är belagt sedan länge (och vi vita hamnar iinte i den absoluta toppen f.ö).
De ”progressiva” i USA orkar inte ens förneka IQ-skillnader mellan folkslag längre, utan attackerar fenomenet genom att ifrågasätta nyttan av IQ-mätningar och en tro att IQ kan förändras genom träning och uppfostran, trots att försök i den riktningen har visat sig vara förgäves.
Citera
2015-09-02, 19:21
Medlem
Så nu börjar expressen att mörka sina egna sidor också? Känns som media kavlat upp armarna ordentligt nu. Förföljelsen är igång mot oliktänkande. Vad nästa steg blir vet jag inte men känns som att det är dom som tycker dom är så duktiga ändå är dom som hatar bäst. Den bästa diktaturen är som jag läste tidigare i tråden den som folket inte ens märkte komma. Vi som röstar på SD är nog dom som hatar minst ändå vi.

Brievik eller hur han nu stavar hade nog rätt ändå han. Kommer sluta med krig det här.
Citera
2015-09-02, 19:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Hon är inte farligare än någon annan tänkande individ. Problemet är att PK-media, även hela den politiska styret balanserar på avgrundes kant. Hon skulle ha varit betraktad som en harmlös Person i ett normal demokratiskt styrd samhälle. Däremot ett System före sammanbrottet blir paranoid.Därefter Expressens uthängning av henne........ Makten är rädd för Julia.....makten har blivit psykotisk, paranoid!
Är fienden arg, reta honom. /Sun zi-Krigskonst
Citera
2015-09-02, 19:22
Medlem
Fria Tider, 2015-09-02:
Citat:
Expressen 2007: "70 000 svenskar" förgiftade av amalgam

Idag gör sig Expressen rolig över att privatpersonen bakom pseudonymen Julia Caesar tror sig ha fått biverkningar av amalgam. Men så sent som 2007 varnade Expressen själva för att 70.000 svenskar kan ha förgiftats av "farliga" amalgamlagningar i tänderna.

...
http://www.friatider.se/expressen-20...ade-av-amalgam

Hur ska Expressen lösa det här?
Kommer de att radera även den här artikeln?
Som de gjorde med "Sverige är på väg åt helvete! ":
http://web.archive.org/web/201201192...vag-at-helvete

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2015-09-02, 19:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du är en simpel hycklare inget annat.

Jaså? Så du jämställer mig med de stora tankesmedjorna? Kul!
Citera
2015-09-02, 19:23
Angående att flera säger att de nu har börjat läsa hennes texter och börjat följa sajten hon skriver på.. Tänk OM hon redan hade planerat att avslöja sig själv och att detta delvis var en PR-grej för att locka nya läsare.

Tror väl inte riktigt på den teorin själv, samtidigt kom hon ju med så tydliga detaljer om sig själv att det bara var en tidsfråga innan hon hade blivit avslöjad ändå... Det blev även skriverier redan innan avslöjandet, vilket också var givet på förhand när hon publicerade uppgifter om journalisterna.

Hon kunde på förhand även räkna ut hur medierna skulle reagera, vilket nu också används i sin politiska agenda för att bevisa hur "rätt" hon har om medierna. Att det inte alls är någon konspiration att de försöker hänga ut folk. Osv. Med tanke på hur välskrivna hennes texter är så är hon knappast helt korkad.

Tillägg: Medierna är dock korkade som återigen går rakt i fällan, oavsett om det var en medveten "PR-kupp" eller inte. (Om de nu inte skiter i vilket och allt bara handlar om "klick".)
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-02 kl. 19:33.
Citera
2015-09-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1

Hur kan en elallergiker som fått hemmet elsanerat med skattemedel kunna sitta så mycket framför datorn som hon?

Tänk vad smartskallarna på SD skulle skrika om detta om foliehattskärringens efternamn klingade utländskt.

Dock inte finskt halva SD är ju finnar.

Hon ska betala tillbaka varenda öre !

Hon är pensionär därav tiden. Ja kräv pengar tillbaka från fuskaren. Vad tror du om att vi ska kräva tillbaka från alla bidragsinvandrare som inte bidragit med en krona till samhället?
Citera
2015-09-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Hon är inte farligare än någon annan tänkande individ. Problemet är att PK-media, även hela den politiska styret balanserar på avgrundes kant. Hon skulle ha varit betraktad som en harmlös Person i ett normal demokratiskt styrd samhälle. Däremot ett System före sammanbrottet blir paranoid.Därefter Expressens uthängning av henne........ Makten är rädd för Julia.....makten har blivit psykotisk, paranoid!

Makten är rädd för denna konspirationstomte? Nej du, hon blev uthängd som hämnd för att expressens journalist först blev uthängd. Är man en skribent som kastar skit på, och hänger ut journalister, får man gott räkna med att samma sak händer en själv. Är man med i leken får man leken tåla, så att säga.
Citera
2015-09-02, 19:24
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Med din definition är alla makthavare för att de bloggar eller har en åsikt.

Jag har väl inte använt begreppet makthavare? Men makt existerar överallt då det kommer ifrån överallt. Makt är en fråga om relationer mellan människor och hur dessa påverkas och förändras.

Citat:
Jag undrar om du står fast vid det om 10 år om andra styr landet och de åsikter du sprider idag inte anses rumsrena?

Många av de åsikter jag har idag är inte rumsrena, men visst. Om jag försöker sprida mina åsikter, plocka isär andras argument och föreställningar så håller jag fast vid att jag utövar makt, ja. Om jag dessutom gör det aktivt och söker mig, dagligen, till att göra det offentligt så skulle jag kalla mig för en opinionsbildare.
Citat:
Tycker du då att det är okej att det ringer på dörren och dina 10 år gamla FB skriverier plockas fram ihop med mindre smickrande personliga egenskaper och tillkortakommanden som iofs har noll med dina åsikter att göra?

Jag tycker inte om någonting som skadar mig, så nej.
Citera
2015-09-02, 19:25
Medlem
FastRabbits avatar
Har kopierat länkadress som fungerar till Ulf Nilsons krönika

https://www.flashback.org/leave.php?...vag-at-helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem