Citat:
Ursprungligen postat av
Cut-N-Mix
Det går alldeles utmärkt att se de isolerade då det bara kommer drabba en minoritet om de flesta reser sig upp och står för sina åsikter.
Återigen argumenterar du för att det är bättre att vara tyst och bitter än att vara öppen för att några riskera att hamna i trubbel. En mycket märklig syn, det måste alltid göras uppoffringar om man tror på samhällelig förändring. Varför vara så självisk? Jo, förutom att det funkar alldeles utmärkt i en offer-retorik som är så viktigt i det politiska identitetsskapandet. Det finns inget mer identitetsskapande än känsla av hot, och därför antar jag att det är mer strategiskt att vara tyst för då upprätthåller man ännu mer känslan av hot och därmed stärks ju också ens politiska gemenskap -- men det för ju inte kampen vidare. Detta du argumenterar för här är ju ingenting mer än en perverterad form av identitetspolitik.
Nej, jag argumenterar för rätten att få framföra sina åsikter i en (påstådd) demokrati, utan att behöva riskera hus och hem. Ska det vara så svårt att förstå.
Jag var själv aktiv i valrörelsen för SD så jag gömmer mig inte vad gäller mina politiska åsikter, men jag har full förståelse för andra som önskar göra det. Jag har vänner som delar mina åsikter men som har känt sig tvungna att ta bort mig från sociala medier p g a mitt politiska engagemang. Det är så det ser ut i Sverige idag. Etablerade människor är RÄDDA. I Sverige. 2015.
Men, jag förstår att du önskar ett samhälle där inte alla får komma till tals oskadda. Fine, det får du ju önska, men kom inte och påstå att det är förenligt med demokratiska principer.