2015-09-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag skrev ju för helvete det i mitt inlägg din nolla.

Dessa SD:are, dummare och dummare dag för dag...

Ha ha ha va söta dagens kids är, du klarar av att skriva hycklare 2 ggr i samma text och därför är hon en hycklare?

Låt mig gissa, som den likriktade döda fisk du är så har du aldrig läst ett enda inlägg av JC men dina kompisar i RKU har berättat att hon är en reinkarnation av Adolf hitler?
Börjar jag närma mig grabben?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Orrenius behövs inte hängas ut, han står för sina artiklar med namn och ofta bild.

Du kanske missade att reportrarna hängdes ut av Julia Caesar innan expressens artikel? Med mobilnummer så man lätt kunde ringa och hota?
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaru123
Är det negativt om man är oförmögen att ta en öppen debatt?

Vad? Du får förklara lite bättre för jag har ingen aning om vad du frågar efter eller varför. Det verkar lite ryckt ur sitt sammanhang.
Citera
2015-09-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Frågan var om Julia har tort på fötterna i sin påståenden om ljugande asylturister som söker livstidsförsörjning genom att riva identitetshandlingar när dom anländer till Sverige . Och enligt Statistiken från migrationsverket så har hon det.

Och vilken statistik skulle det då vara?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur långt är ett snöre?

Du säger ju att det inte räcker, då måste du väl ha en uppfattning om vad som räcker? Förutsatt att du inte är så sinnesslö och hjärntvättad som jag hela tiden trott förstås, för då hade ingen information i världen hjälpt.

Även om du känner dig lite stolt över dig själv att du så smidigt (fniss) undviker frågan, så kan du väl i ensamhet ta dig en rejäl funderare på varför media ljuger och mörkar. För det vet du ju nu att de har gjort vid ett antal tillfällen. Och varför Peter Wolodarski säger att de ska bedriva en agendasättande journalistik, om det inte är sant.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Fundera över hur Expressen, DN, Mattsson, Wolodarski, Hamrud passar in i yttrandefrihetens ledstjärna:

"Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att framföra den".

Jag antar att det är så att Wolodarski, Hamrud eller Mattsson faktiskt inte är beredda att offra sina liv för en annan människas yttrandefrihet. Nog få människor som värderar en annan persons yttrandefrihet högre än sitt eget liv.

Att JC hängts ut med namn har däremot inte med saken att göra, fast jag personligen inte heller ser det som ett självklart val att göra. Jag tror att hon och andra alternativa medier hade gått att granska även utan att skriva vem hon är.

Rent principiellt finns det inget som säger att det är på något vis pressetiskt fel att skriva ut namnet tillhörande en person som vill vara anonym. Men i det här fallet så lutar jag nog åt att det inte var motiverat.
Citera
2015-09-02, 14:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det går alldeles utmärkt att se de isolerade då det bara kommer drabba en minoritet om de flesta reser sig upp och står för sina åsikter.

Återigen argumenterar du för att det är bättre att vara tyst och bitter än att vara öppen för att några riskera att hamna i trubbel. En mycket märklig syn, det måste alltid göras uppoffringar om man tror på samhällelig förändring. Varför vara så självisk? Jo, förutom att det funkar alldeles utmärkt i en offer-retorik som är så viktigt i det politiska identitetsskapandet. Det finns inget mer identitetsskapande än känsla av hot, och därför antar jag att det är mer strategiskt att vara tyst för då upprätthåller man ännu mer känslan av hot och därmed stärks ju också ens politiska gemenskap -- men det för ju inte kampen vidare. Detta du argumenterar för här är ju ingenting mer än en perverterad form av identitetspolitik.
Nej, jag argumenterar för rätten att få framföra sina åsikter i en (påstådd) demokrati, utan att behöva riskera hus och hem. Ska det vara så svårt att förstå.

Jag var själv aktiv i valrörelsen för SD så jag gömmer mig inte vad gäller mina politiska åsikter, men jag har full förståelse för andra som önskar göra det. Jag har vänner som delar mina åsikter men som har känt sig tvungna att ta bort mig från sociala medier p g a mitt politiska engagemang. Det är så det ser ut i Sverige idag. Etablerade människor är RÄDDA. I Sverige. 2015.

Men, jag förstår att du önskar ett samhälle där inte alla får komma till tals oskadda. Fine, det får du ju önska, men kom inte och påstå att det är förenligt med demokratiska principer.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Problemet tycks vara att många inte kan tolka det där korrekt. Det kommer sägas att man visst får framföra sina åsikter, så mycket man vill. Vilket givetvis inte är sant, om konsekvenserna av det kan vara förödande. Då är det bara teoretiskt "sant" och det är precis vad en demokratur stöder sig på.

Den där meningen ska tolkas med tillägget "utan att behöva riskera din anonymitet", för om en avanonymisering skulle tysta folk, ja då har du bara en fingerad rättighet.
Ja det är ju vad som skett i det här fallet. Och det verkar ju tyvärr som om oförståelsen och bristen på förståelse för vad detta kan leda till är monumental såväl inom Bonniersfären som hos vissa här i tråden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag missade dina ". Klantigt av mig. Visst är det hyckleri att stänga av kommentatorsfälten för att man inte vill ha obekväma åsikter. SVT gjorde en liknande fuling där man stängde av kommentatorsmöjligheterna då det blev lite svårt att moderera när en stor kritikstorm kom.

Det är en beprövad typ av åtgärd. AMS' webbplats hade under slutet av 90-talet en ström av pressreleaser, tipslistor och "håll-er-i-form-inlägg" riktade till de arbetssökande, alltså en slags tidig myndighetsblogg, och dessa inlägg kunde man kommentera, i stort sett utan moderering. Den möjligheten stängdes dock av någon gång strax efter årtusendeskiftet, med hänvisning till "för mycket icke-konstruktiv kritik och personliga angrepp" och hela rasket raderades. Idag hade man förstås skrivit: näthat.

Vad de arbetslösa, en av de mest nertystade grupperna i samhället, hade gjort var naturligtvis att de visat sig alltför vasst kritiska mot Arbetsförmedlingens snömos och för litet tacksamma. Precis som på DN för ett par år sedan framstod de som kommenterade ofta som vassare än de betalda skribenterna.
Citera
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Och vilken statistik skulle det då vara?
http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/...rationsverket/
Citera
2015-09-02, 14:42
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Fundera över hur Expressen, DN, Mattsson, Wolodarski, Hamrud passar in i yttrandefrihetens ledstjärna:

"Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att framföra den".

Är det där verkligen yttrandefrihetens ledstjärna? Jag trodde det mer var en fjantig floskel som ytterst få, inte ens yttrandefrihetsfundamentalisterna, skulle skriva under om de förstod innebörden av det.
Citera
2015-09-02, 14:42
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razek
Ha ha ha va söta dagens kids är, du klarar av att skriva hycklare 2 ggr i samma text och därför är hon en hycklare?

Låt mig gissa, som den likriktade döda fisk du är så har du aldrig läst ett enda inlägg av JC men dina kompisar i RKU har berättat att hon är en reinkarnation av Adolf hitler?
Börjar jag närma mig grabben?

Inte det minsta. Försök igen.

Ge mig en välgrundad analys denna gången och inte en såndär antiintellektuell goja som du och relikar brukar hålla på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in