Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Man hänger inte ut pedofiler, våldtäktsmän, mördare. Men har du fel åsikter så hängs du ut oavsett position i samhället. Senaste jag bevittna var en professor som hade uttryckt sin åsikt på internet. En åsikt är alltså tillräckligt för att hänga ut någon. Skrämmande. Detta händer i Sverige 2015.
Det läskigaste med detta är att ingen verkar bry sig. Som att det vore normalt för en journalist att göra. Är det verkligen jobbet en journalist ska ägna sig åt? Jag trodde vi levde i en demokrati där allas åsikter är välkomna. Men tydligen ska man straffas hårt av media för att man tycker annorlunda.
Detta är så jävla sjukt...
Mycket tänkvärt. Det är så sjukt att man häpnar. En enstaka gång så kan man tycka att det måste brunnit i proppskåpet hos någon, men det systematiska som detta sker med visar att det finns en agenda.
Tack JC för alla krönikor, jag hoppas detta ger dig ännu mera kraft och motivation att fortsätta skriva precis så bra som du gjort hittills!

Säg till vad du behöver hjälp med så finns det många som på olika sätt kan bidra.