Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-02, 11:45
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razek
Vad specifikt har JC hycklat om eller fick du bara lära dig ett nytt ord i skolan idag?

Jag skrev ju för helvete det i mitt inlägg din nolla.

Dessa SD:are, dummare och dummare dag för dag...
Citera
2015-09-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det alltså ingen här som hört talas om Nikanor Teratologen?
Jodå. I Burträsk är han känd. Och Per Svensson var ett svin, då som nu. Din poäng?
Citera
2015-09-02, 11:46
Medlem
Hon verkar vara paranoid. "el-allergiker och amalgamförgiftning hit o dit"
Men hon har rätt i mycket.
Citera
2015-09-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det verkar som om JC är ett skolexempel på hur man ska göra för att få ett genomslag hos sina läsare.
Innan Expressen hängde ut henne , så var det säkert många som inte kände till henne.
Nu hoppas jag hon fortsätter att kritisera etablissemanget och skriver det som ter sig allt mer självklart för befolkningen i stort.
Extremvänstern och MSM såg till att en annonskampanj på en tunnelbanestation nådde 92% av befolkningen. (Det var inte deras syfte.) Nu har Expressen sett till att en ansenlig mängd medborgare uppmärksammats på att en dam skriver regimkritiska krönikor under pseudonymen Julia Caesar.

Det är alltid fascinerande att betrakta nyttiga idioter.
Senast redigerad av Osynlige.Mannen 2015-09-02 kl. 11:49.
Citera
2015-09-02, 11:47
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tryckfrihetsförordningen:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Tryckfrihetsforordning-19491_sfs-1949-105/#K3

Anmäler JC nu Expressens ansvarige utgivare och Hamrud kan de enligt lagen få fängelse.

+1 på den. Medias roll ska inte vara att föra krig mot åsikter. Här är det viktigt stå upp för yttrandefriheten.

Är helt spyfärdig över att samhällets värsta brottslingar censureras för att skydda deras personliga integritet, men åsikter som strider mot ett mediebolags agenda är så vedervärdigt att personen ska hängas ut med bild namn och hela sjukdomsjournalen.

Citera
2015-09-02, 11:47
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

Rimligheten i ett påstående och kvaliteten på ett resonemang hänger endast samman med de förras sanningshalt och det senares - i någon mening - logiska uppbyggnad. Förutsättningen för ett rimligt samtal är att allt detta respekteras, inte att man känner till författarens ålder och sjukdomshistoria. Artikeln antyder att Hamrud inte är ute efter något rimligt samtal utan mer är intresserad av "julia ceasars" biografi. Vilket naturligtvis är helt legitimt men inget som utgör en förutsättning för "ett rimligt samtal".

Varför måste varenda inlägg i diskussionen om en person vara grunden för ett sk "rimligt samtal"?

Citat:
Om "lögnerna och konspirationsteorierna" skall få en mindre spridning vore det naturliga att påvisa deras oriktighet och - genom sanningsenliga påståenden och hederlig (logisk) argumentation - visa sanningen.

Varför tror du att det har någon som helst betydelse för huruvida dessa "lögner och konspirationsteorier" får spridning? Det är inte logik eller hederlig argumentation som gör att vissa idéer sprids utan det är människors identiteter och vilja att känna gemenskap med andra, där olika sorters berättelser verkar rimliga bara för att de passar ens politiska preferenser, som gör det.
Citera
2015-09-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Eftersom hon har lång erfarenhet av svensk media så kommer väl inte detta som en chock för henne. Hon om någon vet hur mycket makt media har, och på vilka olika sätt de kan tänkas använda den makten.

Det intressanta är att svenska MSM nu har erkänt henne. Gick inte att tiga ihjäl längre. Då börjar man med den typ av förföljelse som journalister har rätt att ägna sig åt, dvs uthängning, misskreditering, svartmålning.

Men det är en seger för henne, givetvis.

Nu får vi se hur det går.

Ja, dels ville de skrämma henne och andra från att säga vad de tycker, men uppenbarligen upplevde de henne som ett stort hot också.

Rätt bisarrt att de har henne som första nyhet på sidan. De flesta människor har nog ingen aning om vem sjutton hon är. Nu vet de dock, och förhoppningsvis är det några som faktiskt söker vidare. Och även de som inte orkar hitta bättre källor inser nog att det är något ruttet när expressen använder första nyheten till att hänga ut en oskyldig människa så där.
Citera
2015-09-02, 11:49
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag är inte så kunnig när det gäller dessa saker, men om det du skriver stämmer borde det kunna finnas underlag för någon slags anmälan. Frågan är vilken, och till vem?

Frågan är hur mycket som går att bevisa och hur rädda rättsväsendet själva är för att bli uthängda eller förlorad inkomst/karriär.
Är nog en icke-intressant fråga att riskera något för en 70 årig Sverigedemokrat.
Citera
2015-09-02, 11:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag skrev ju för helvete det i mitt inlägg din nolla.

Dessa SD:are, dummare och dummare dag för dag...

Nej, det gjorde du inte alls. Vilket föranleder en att tro att du inte har en aning om vad "hyckleri" betyder.
Citera
2015-09-02, 11:50
Medlem
vanarts avatar
Som vanligt när gammelmedia angriper alternativmedia blir det kontraproduktivt. Grattis Julia Caesar och Snaphanen till reklam värd många miljoner. Nu kommer ännu fler svenskar att bli upplysta därför att det JC skriver känner nästan alla igen sig i. SD kommer att få en rejäl skjuts uppåt i opinionsmätningarna framöver.
Senast redigerad av vanart 2015-09-02 kl. 11:52.
Citera
2015-09-02, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Hon verkar vara paranoid. "el-allergiker och amalgamförgiftning hit o dit"
Men hon har rätt i mycket.
Galen strålkärring, en av de galnaste jag har träffat på. Jag har några klassiker från de glada dagar när det rådde åsiktsfrihet på danska forum. Nu blir alla inlägg som inte passar in i danskarnas bonnläpps ideologi bort plockade dvs ungefär som här inne fast värre.
Tyvärr är högernationalister värre än ryssar.
Citera
2015-09-02, 11:52
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Allting är inte alltid svart eller vitt. Är du någon slags funamentalist som anser att man inte ska få ställa frågor för att reda ut var man står?
Pröva tanken att byta ut ditt nick mot ditt vanliga namn och lägga in ditt tfnnr o mail adress i signaturen, så får du kanske en hint om var du står. Detta uppmanar jag alla att göra som tycker att uthängningen av JC är bra, eller är tveksamma till hur de står i frågan. Vadå, den fria diskussionen främjas ju av att alla är kända eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in