2015-09-05, 21:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Sen när lämnade ISIS överlevande om vi börjar där.

Vet inte, därför skrev jag att det lät för bra för att vara sant.
Citera
2015-09-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hört nåt om att ISIS hade slitit ut hans tänder som nån typ av tortyr, stämmer det? Låter lite för bra för att vara sant.

Men han bodde väl redan i Turkiet när ISIS dök upp?
Citera
2015-09-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Men han bodde väl redan i Turkiet när ISIS dök upp?
-Förmodligen har Alans råtta till pappa insunerat att IS dragit gaddarna ur han men han har ju bott o jobbat i Turkiet i tre år så att..
Citera
2015-09-05, 21:25
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Orrenius skriver att numren har lagts ut på en nazistblogg där man uppmanat till att ringa barnen, men han nämner inte vilken blogg, så det är svårt att kontrollera hans uppgift.

Orrenius har troligen en vid definition av begreppet nazism så det är svårt att veta vilken blogg han avser. Jag antar att han redan har bytt barnens nummer - han har ju bytt sitt eget - så nu gör det ju ingen skada om han verifierar sin uppgift och talar om vilken blogg det gäller, så att vi själva kan se.

Om det stämmer är jag den första att fördöma bloggen.

Förmodligen så är det hans yrkesetik som hindrar honom att hänga ut folk och organisationer på det viset.

Jag tror allvarligt talat att han har byggt sin karriär på att "jobba mot extremister" plus att komma med påståenden om hemsk terror via telefon och hatbloggar. Det är så han har skapat bilden av honom själv, och det är den han levt på.

På något sätt så uppfattar jag honom som dels livrädd och dels som lite smådum.
Citera
2015-09-05, 21:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Förmodligen så är det hans yrkesetik som hindrar honom att hänga ut folk och organisationer på det viset.

Jag tror allvarligt talat att han har byggt sin karriär på att "jobba mot extremister" plus att komma med påståenden om hemsk terror via telefon och hatbloggar. Det är så han har skapat bilden av honom själv, och det är den han levt på.

På något sätt så uppfattar jag honom som dels livrädd och dels som lite smådum.

Håller med dig till 100%. Jag kan då inte påminna mig om att det någonsin pratats om att ge tillbaks med samma mynt varken här eller på Avpixlat och liknande?
Citera
2015-09-05, 21:47
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Orrenius skriver att numren har lagts ut på en nazistblogg där man uppmanat till att ringa barnen, men han nämner inte vilken blogg, så det är svårt att kontrollera hans uppgift.

Orrenius har troligen en vid definition av begreppet nazism så det är svårt att veta vilken blogg han avser. Jag antar att han redan har bytt barnens nummer - han har ju bytt sitt eget - så nu gör det ju ingen skada om han verifierar sin uppgift och talar om vilken blogg det gäller, så att vi själva kan se.

Om det stämmer är jag den första att fördöma bloggen.

Niklas Orrenius har varit generös med information om sig själv och sina närmaste.
[ gp /kulturnoje/1.823111-med-nasa-for-intolerans ]

Som sagt, sprider han lättsinnigt sitt eget mobilnummer på nätet:
"Vid flera tillfällen skickar han dessutom, oombedd, sitt telefonnummer till politiska meningsmotståndare på högerkanten som är starkt kritiska till Sveriges invandringspolitik."
[ http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer ]

Här lägger han ut sina barns skola - på twitter och i artiklar:
[ twitter niklasorrenius/status/322239696551940097 ]
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Herr Orrenius säkerhetstänkande har varit mindre bra, för att uttrycka det milt. Särskilt som han kört på så hårt i sin "kamp mot hatet". Täppas Fogelberg anser att Niklas får skylla sig själv.
"Jag försvarar allas rätt att fritt få uttrycka sin åsikt. Men om Lars Vilks är så puckad att han gång på gång retar dem som är mer stingsliga än jordgetingar får han stå sitt kast."

Den märklige "Johan Björnsson" har lagt ut ett antal mobilnummer, vilka står - eller stod - på Niklas Orrenius hustru.
Citera
2015-09-05, 22:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Niklas Orrenius har varit generös med information om sig själv och sina närmaste.
[ gp /kulturnoje/1.823111-med-nasa-for-intolerans ]

Som sagt, sprider han lättsinnigt sitt eget mobilnummer på nätet:
"Vid flera tillfällen skickar han dessutom, oombedd, sitt telefonnummer till politiska meningsmotståndare på högerkanten som är starkt kritiska till Sveriges invandringspolitik."
[ http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer ]

Här lägger han ut sina barns skola - på twitter och i artiklar:
[ twitter niklasorrenius/status/322239696551940097 ]
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Herr Orrenius säkerhetstänkande har varit mindre bra, för att uttrycka det milt. Särskilt som han kört på så hårt i sin "kamp mot hatet". Täppas Fogelberg anser att Niklas får skylla sig själv.
"Jag försvarar allas rätt att fritt få uttrycka sin åsikt. Men om Lars Vilks är så puckad att han gång på gång retar dem som är mer stingsliga än jordgetingar får han stå sitt kast."

Den märklige "Johan Björnsson" har lagt ut ett antal mobilnummer, vilka står - eller stod - på Niklas Orrenius hustru.

Det är en bluffgubbe. Förmodligen så har han inte blivit hotad en enda gång.
Citera
2015-09-05, 22:18
Medlem
countingcrowss avatar
http://snaphanen.dk/2015/08/29/sonda...ka-mardrommen/

Har denna krönika redigerats om? Jag hittar inte var hon gick ut med deras telefonnummer och adress?

Någon som kan hjälpa?
Citera
2015-09-05, 22:39
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows

Har denna krönika redigerats om? Jag hittar inte var hon gick ut med deras telefonnummer och adress?

Någon som kan hjälpa?

En bit in i texten läser en uppmärksam läsare detta;
Citat:
” Hej!
Jag behöver prata med dig. Ring mig 0703-78 10 73.
niklas.orrenius@dn.se
MVH Niklas
PS Jag har inte fattat något beslut om att skriva ngt – behöver höra med dig först.”
Citera
2015-09-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows

Någon som kan hjälpa?

Så här är det:

I sin krönika förra söndagen återgav Julia Caesar ett meddelande på papper som Niklas Orrenius hade lämnat utanför hennes dörr, med en sekatör ovanpå för att det skulle ligga kvar. I meddelandet hade Orrenius skrivit sitt mobilnummer, och eftersom Ceasar återgav meddelandet ordagrant var mobilnumret med.

Ceasar uppmuntrade på intet sätt någon att trakassera Orrenius. Mobilnumret var aldrig det viktiga.

I lördagens, 5/9, krönika i DN skriver Orrenius en hel massa, som på slutet utmynnar i att han varit utsatt för hot och hat. Samma sak har han skrivit tidigare men nu tillkom en ny uppgift om att någon på en icke namngiven blogg hade lagt ut hans barns mobilnummer med en uppmaning om att kontakta dem.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nik...-julia-caesar/

Citat

Nu går det inte längre. Mina barns mobilnummer läggs ut på en blogg med uppmaning att ringa. Vi samlar in barnens mobiler. Jag byter nummer. Vidtar flera säkerhetsåtgärder. Öppenhet blir slutenhet. Livet har förändrats.

Rättelse: jag har blandat ihop hoten. Nazistbloggen hör ihop med Niklas Orrenius själv, inte hans barn:

Citat

Hela anti-invandringsrörelsen på nätet *hakar på: Fria Tider, Avpixlat, Nordfront, Flashback. Nu går det fort. En nazist från våldsamma Svenska motståndsrörelsen lägger ut min adress på Twitter med uppmaning att göra hembesök. Mordhot i mejlen. På Facebook och bloggar *publiceras min adress ”om ni skulle få lust att tömma en spann avföring i hans brevlåda eller bara urinera in i den. Låt svinet få känna på att han gick för långt när han gav sig på Julia Caesar”.
Citera
2015-09-05, 22:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Måste bara kommentera den eleganta glidningen från Ni till Vi alla.
Det här kräver faktiskt belägg i form av statistik! "Vi alla saknar vårt Sverige" - antar att du menar att det är ett faktum, inte en åsikt. Vilka vi är det du menar nu?

Du tror dig ha kommit på något smart, men så är det inte.

"Vårt Sverige" är ett allmänt uttryck. Saknar du något kan du ge dig den på att du delar det med någon.

Vi är också inkluderande. Du får också vara vi - det är väl inte så illa, såvida du nu förstås absolut inte saknar ens någonting av det förflutna.
Citera
2015-09-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja precis, en del har inte blivit riktigt svenska, enligt Björn Söders definition. Assimilerade på ytan kanske, men knappast några svenska nationalister...
Du tror alltså att flyktingarna är analfabeter. OK.

Uttryckte mig lite väl hastigt där, nej, alla flyktingar är inte analfabeter.
Det går dock inte att komma ifrån att de här länderna har en helt annan kultur än sverige vad gäller alla unga människors rätt till studier. Syrien är mig veterligen det enda undantaget så länge det var fred.
Resultatet av denna politik ser du i dagens segregerade flummskola.

Antningen så är man assimilerad eller så är man inte det, jag vågar hävda av egna erfarenheter att de judar som bott här i generationer har en svensk kultur och definierar dem själva i förstahand som svenskar och i andrahand som judar.
Det björn söder sa blev lite olyckligt men jag förstår hans poäng, att det just blir problem med lojaliteten om du säger dig ha två tillhörigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in