Citat:
Ursprungligen postat av
InternetExplorer
Kul med lite friska fläktar som inte fullt ut anser att det var bättre förr.
Vardagliga sysselsättningar som att lyssna på musik med mera är ju betydligt enklare nu, genom Spotify kan man upptäcka massor för en billig summa. Jag håller dock inte med dig om att musiken var dålig på 80-90-talet - tvärtom! Men det är ju en smaksak.
Jag tror också lite att medierapporteringen gjort att samhället känns otryggare. Nu får man ju nyheterna på löpande band, nonstop. Att medier är duktiga på att överdriva är ju heller ingen nyhet, plus att det numera finns utrymme att rapportera om fler saker jämfört med förr. En nyhetshemsida kan ju ta ganska många fler nyheter än exempelvis en dagstidning.
Jag vet inte om det är topic men lite snabbt får du gärna berätta vilken typ av musik från 1987-1999 som var bra.

Har funderat på det och det känns som att det tog slut rätt mycket när Madonna och liknande kom. Det blev så mycket jippo av det.
Visst finns det enstaka bra grupper och bra låtar, det har det alltid funnits... Men jag får nästan ångest av lyssna på det som var populärt iaf...
Jovisst, det har funnits många fantastiska ARTISTER, det säger jag inget om.. MJ, Bruce, t.ex.
Men från 1990-talet var väl knappt nån av mainstream artisterna särskilt bra. Det blev för mycket med pojkband, flickband, eurotechno och annat trams... Min åsikt om huruvida gangstarap kan kallas musik... behöver jag inte nämna...
Tycker att de där trummaskinerna fördummade rätt mycket av musiken också, när de kom.
nästan så att jag skulle säga att rapmusiken var det enda någorlunda genuina I BÖRJAN... (länkande en låt igår i min signatur som jag hittade när jag skrev mitt inlägg)
Grunge var förstås originell men den dog rätt snabbt oxo!
Personligen tycker jag att man gjorde bättre musik på -60 och -70-talet.
Nej , inte idag.

Musik var "bättre förr" på så vis att den var mer originell, tycker jag. Dock inte efter 1988 typ.