Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-05, 14:39
  #1
Medlem
Bobfishs avatar
Det finns många bra serier men också många dåliga. Vilken anser ni vara den sämsta serie som ni läst? Själv anser jag att "Gustaf" och "Uppåt värre" som gick i DN för ett tag sedan är starka "kandidater" till titeln "världens sämsta serie".
Citera
2005-06-05, 14:42
  #2
Medlem
Läskigs avatar
Läser inte allt för mycket, ,men Nemi är väll ingen höjdare direkt...
Citera
2005-06-05, 15:04
  #3
Medlem
a4swes avatar
Helt klart överskattad är Agent X-9.

Vad gäller små seriestrippar i tidningar tål jag inte den vidriga Affe och Egon, så heter den väl?
Citera
2005-06-05, 15:43
  #4
Medlem
mi:nes avatar
Divine comedy, som går i Stockholm City, måste vara bland det sämta jag läst. Jag finner väldigt få roliga ö.h.t. och de som jag finner roliga är i svagaste grad.
Nu tolkade jag iofs tråden som att vi begränsar oss till the funny pages.
Citera
2005-06-05, 15:47
  #5
Medlem
apanola IIs avatar
Uppåt värre- den sämsta serien någonsin...

..finns ingen som kan hota den här flaxande kacklande jättekalkonen, lika lätt att tycka om som en hjärnskadad mördarhyena från helvetet.
Jag undrar om jag någonsin kommer att få läsa något som tillnärmelsevis kommer i närheten av den tecknande spyan.

alltså, min röst går till Uppåt värre
Citera
2005-06-05, 15:52
  #6
Medlem
Obscuras avatar
Ibland finns serier med disneykaraktärer, dessa är det sämsta.

Bortser man från dem så får väl min röst gå till laban/hälge/magister jansson eller nån annan i "tydlig målgruppgenren".
Citera
2005-06-05, 15:52
  #7
Medlem
noirs avatar
Den där jävla hunden Laban, jag kan inte tänka mig hur någon skulle kunna tycka den serien var rolig.
Citera
2005-06-05, 15:54
  #8
Avatarolog
insomnias avatar
Alla serier i stil me Fantomen, Agent X-9, Modesty Blaise och allt vad de heter. Tråkiga.

Alla superhjälte-serier är rätt tråkiga också. Spindelmannen, Stålmannen osv.
Citera
2005-06-05, 15:54
  #9
Medlem
Makehastes avatar
Ack, det finns så många. Grimmy har hängt med ända sedan Larson!. Jag förstår inte varför i hela fridens namn de fortsatte publicera den dyngan. Divine Comedy som någon nämnde är också helt bortom mig. Krystat, livlöst, vartenda skämt måste använts fem gånger om redan.
Citera
2005-06-05, 15:56
  #10
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Alla serier i stil me Fantomen, Agent X-9, Modesty Blaise och allt vad de heter. Tråkiga.

Alla superhjälte-serier är rätt tråkiga också. Spindelmannen, Stålmannen osv.
Dissa inte Spindelmannen.

Fantomen gillar jag också, men det kanske är nostalgin som spökar, jag har inte läst den på säkert tio år.
Citera
2005-06-05, 15:56
  #11
Medlem
Otto Gazs avatar
Knasen. Den serien kan bara vara rolig om man får sin utkomst på dagcenter.

/Otto
Citera
2005-06-05, 15:57
  #12
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Alla serier i stil me Fantomen, Agent X-9, Modesty Blaise och allt vad de heter. Tråkiga.

Alla superhjälte-serier är rätt tråkiga också. Spindelmannen, Stålmannen osv.
Måste fråga om du har följt någon någonting? För om man bara tittar på ett avsnitt i mitten av någon TV-serie så blir det inte heller någe bra. Men om man ger det lite tid så blir man mer intresserad av karaktärerna och deras relationer.
Inte för att jag läser några av de 3 första, men jag vill ge creds till de sista två, då det finns vissa författare som gör ett väldigt bra jobb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback