Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-17, 21:10
  #121
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Fast det är en tv-serie.
Wombat

Haha - där ser man. Bäst att läsa genom tråden ordentligt innan man skriver nästa inlägg.
Citera
2005-07-18, 00:57
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Några serier jag hatat sen jag läste dem första gången är för det första "Rose" i Larson. Sånt jävla skräp, den bygger ju bara på att vara gullig och poängerna är i Laban-klass.
Det håller jag med om. Snacka om en serie som är diabetesframkallande.
Wombat
Citera
2005-07-18, 01:09
  #123
Medlem
Tönten112s avatar
Laban.. Och jag fattar inte vem som orkar läsa korta Fantomen-strippar i en dagstidning.. Köper då hellre Fantomen-tidningen. Exsisterar den tidningen än idag?
Citera
2005-07-18, 02:19
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tönten112
Laban.. Och jag fattar inte vem som orkar läsa korta Fantomen-strippar i en dagstidning.. Köper då hellre Fantomen-tidningen. Exsisterar den tidningen än idag?
Jodå. Och den har faktiskt fått ett lyft. Fått bättre skrivna äventyr, och har fler bra biserier (även om det finns en del bottennapp fortfarande):
Wombat
Citera
2005-07-18, 14:02
  #125
Medlem
Smisehts avatar
Abe Surdo tar fan priset!!! Sätt en penna i handen på det grövsta parkinson drabbade anti-kromosom mongo man kan hitta och man får definitivt en roligare teckning än den där skitserien. Har aldrig sett något liknande. Y-fronts gubben är inte mycket bättre den men inte ens i närheten av hur dålig Abe Surdo är. Även om Laban inte är kul alls så har den som gjort den i.a.f lite kunskap om teckning.
Citera
2005-07-18, 14:18
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Läser inte allt för mycket, ,men Nemi är väll ingen höjdare direkt...
Min favorit: NEMI. Rolig, lättläst och satirisk. Det är bra.
Kandidat till sämsta serie: LABAN. Den jävla jycken borde nån hjälpa till veterinären så han kan få en sovspruta. Kan nån rita den seriestripen till mig snälla? Mejla mig!
Citera
2005-07-18, 14:36
  #127
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Säger Laban jag med.
Stripparna saknar ju poäng, varför ska man då läsa dom?

+ Axa.
Vänta här nu va, Axa hade ju sina kvaliteter
Nä men allvarligt så var serierna ofta spännande.

Pappa Yfront garvade jag rejält åt.
Men Ade surbo eller va han hette var bara menlöst.

Men sämsta då, vet inte men den jag oftast hoppar över i tidningar är snobben.
Citera
2005-07-18, 23:54
  #128
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noir
Den där jävla hunden Laban, jag kan inte tänka mig hur någon skulle kunna tycka den serien var rolig.
Kan någon förklara för mig vad den serien handlar om? I dagens sydsvenskan var de och campade, sen hände inget mer. Jag har aldrig skrattat åt den, vem tycker ens att den är rolig?
Citera
2005-07-21, 05:06
  #129
Medlem
Donuts avatar
Nemi, Laban massor en om en sköldpadda som bor med sin flickvän i nån lägenhet (va hette den nu igen :P) också och massor av dåliga tecknade serier finns det.
Citera
2005-07-21, 10:22
  #130
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donut
Nemi, Laban massor en om en sköldpadda som bor med sin flickvän i nån lägenhet (va hette den nu igen :P) också och massor av dåliga tecknade serier finns det.

Men Elvis och Nemi är för bövelen båda två ljusår bättre än avskrap som Laban, Nisse och Abe Surdo. Båda hör enligt min ringa mening till de bättre som publiceras i svensk dagspress.
Citera
2005-07-21, 19:48
  #131
Banned
tim_hedlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Nu är jag väl knappast först ut, men Laban är nog det värsta jag vet, även om serier som pappa y-front inte ligger långt efter.

Ruta 1: Laban ligger i korgen när husse kommer inrusande med sur min.
Ruta 2: Laban tänker "det ser ut som att han förlorade i golfen"
Ruta 3: Laban vänder sig mot läsaren och tänker "Det blir nog en kort promenad idag".

Vem som helst kan hitta på en labanstrip. Har säkert läst sämre än den jag nyss hittade på här ovan.

ja, att hitta på labanmanus är mycket underhållande. jag själv har ju gjort några försök tidigare i tråden!

nu blev jag sugen på att försöka igen

1. laban går omkring bland massa människors ben, det pågår tydligen en fest
2. laban skäller och viftar på svansen, ingen bryr sig om honom
3. laban tittar mot läsarna med rynkad panna "dom förstår inte mitt språk..." tänker han

1. laban ser en saftig stek på bordet
2. laban går upp på en stol med bakbenen och försöker ta steken, och den ramlar i golvet
3. laban ligger mätt och nöjd i solen och tänker "tack husse för steken!"
Citera
2005-07-22, 15:10
  #132
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
1. laban går omkring bland massa människors ben, det pågår tydligen en fest
2. laban skäller och viftar på svansen, ingen bryr sig om honom
3. laban tittar mot läsarna med rynkad panna "fan vad kåt jag är..." tänker han
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback