Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-22, 13:43
  #601
Avstängd
Andrei Rublyovs avatar
Nemi är utan tvekan den sämsta serien jag någonsin läst. Förmodligen skapad för att tilltala tjejer som klär sig i svarta kläder och sminkar sig likbleka i ansiktet. Skaparens mål med serien är att få alla dessa utstötta varelser att känna igen sig, hon använder sig alltså av skämt som ska få en i att brista ut i ett "Aha, det har jag också tänkt, så klockrent!". Detta uppnås genom att 90% av hela serierutan fylls av stora pratbubblor där Nemi spyr ut diverse cyniska kommenterar för att på så sätt få läsaren att förstå hur cool och "edgy" hon är. Problemet är bara att serien saknar alla form av underhållningsvärde. Serien brukar alltid lämna mig likgiltig och funderandes över om dagens stripp ens innehöll en poäng. Ok, hon är arg på en kille som bjuder ut henne då hon tror att han är ute efter hennes kropp, var är det roliga?
Den enda jag känner som faktiskt skrattat åt Nemi är tjej, och just det, hon är också en "gothare".
Citera
2008-03-22, 16:57
  #602
Medlem
dtoags avatar
Vill nominera "Franz - vinnare av .SEs serietävling". Den kanske bara finns i Gbg-upplagan? Så jävla usel i vilket fall! Skäms över att jag läser den. HAT!!!

EDIT: 100 inlägg!!!!
__________________
Senast redigerad av dtoag 2008-03-22 kl. 17:01.
Citera
2008-03-22, 17:04
  #603
Medlem
king hippos avatar
hor skölpadan elvis viner i alla kategorier.
Citera
2008-03-24, 17:13
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtoag
Vill nominera "Franz - vinnare av .SEs serietävling". Den kanske bara finns i Gbg-upplagan? Så jävla usel i vilket fall! Skäms över att jag läser den. HAT!!!

EDIT: 100 inlägg!!!!


Den finns i Stockholms upplaga också! Serien blir mer och mer lik Rocky, med pessimistiska vardagssamtal Franz och vänner emellan. Jag hatar den också!
Citera
2008-03-25, 21:21
  #605
Medlem
Buds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Den finns i Stockholms upplaga också! Serien blir mer och mer lik Rocky, med pessimistiska vardagssamtal Franz och vänner emellan. Jag hatar den också!

Så jävla störande är den.
Måste läsa skiten varje gång jag har en punkt se bara för att störa ihjäl mig.
Han känns så..käck.
Jag trodde han som skrev den var typ 12 år, men det kan ju inte stämma.
Citera
2008-03-26, 17:34
  #606
Medlem
Confunduss avatar
Serien om den flegmatiske hunden Laban skulle väl kunna ses som dålig av vissa. Somliga tycker säkert att det är märkligt att UNT med flera ens har med den. Själv tyckte jag likadant, men på senare dar har jag insett att den faktiskt är genial, och fånger sjävla essensen i det vi kallar "humor". Genom att vara så jävla dålig och innehållsfattig driver den med sig själv till den grad att den faktiskt blir riktigt bra. Den har dessvärre sina nedgångar och det är när den istället för att vara poänglös, "nästan" har en poäng, vilket helt enkelt gör den tråkig. Tyvärr har det blivit mer och mer så på senare tid. Om det är en följd av att författaren slutat boffa eter, eller om han fått livsglädjen tillbaka, vet jag inte. Dåligt är det i alla fall.
Citera
2008-03-26, 18:44
  #607
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confundus
Om det är en följd av att författaren slutat boffa eter, eller om han fått livsglädjen tillbaka, vet jag inte.

Det är i så fall inte illa pinkat. Han dog 1991. Det är repriser som körs i oändlighet.
Citera
2008-03-26, 19:22
  #608
Medlem
Confunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det är i så fall inte illa pinkat. Han dog 1991. Det är repriser som körs i oändlighet.

Jaså, då har man bara börjat tröttna på dem. Vad heter han förresten?
Citera
2008-03-26, 21:24
  #609
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confundus
Jaså, då har man bara börjat tröttna på dem. Vad heter han förresten?

Alex Graham. Gjorde mycket skämtteckningar för brittiskt skämtpress. Hade en mycket torr, brittisk humor.
Citera
2008-03-27, 00:32
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir
Den där jävla hunden Laban, jag kan inte tänka mig hur någon skulle kunna tycka den serien var rolig.
Tvivlar starkt på att serien har någon målgrupp överhuvudtaget, inte ens fanatiska hundägare kan ju tycka om den serien. Saknar ju poäng i varenda strip jag läst.

Den enda gången jag skrattat åt serien var då vår lokaltidning, som publicerade den under seriesidan, tryckt fel och missat texten i pratbublorna. Jag och några vänner roade oss med att skriva i egna texter i skol/biblioteks exemplaren av tidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Hade inte Aftonbladets jenusbilaga någon jenusserie som var mer förutsägbar än att om man släpper ett föremål så faller det till marken?
Där måste jag ändå säga ifrån. Opus är ett klockrent inslag i Larson! tidningarna. Välskriven (ptja, för att vara en serie) och vackert tecknad, något jag gillar starkt.
__________________
Senast redigerad av Olof af Mesters 2008-03-27 kl. 00:37.
Citera
2008-03-27, 00:44
  #611
Medlem
psi807s avatar
"Ferd'nand" ger jag inte ett skit för, frågar mig vem som tycker det är roligt varje gång jag "läser" de textlösa rutorna... För det måste ju vara en del människor eftersom serien publiceras i såpass stora dagstidningar sjukt nog.
Citera
2008-03-27, 17:17
  #612
Medlem
Herr Åbbels avatar
Helge och serien... som gick i Metro ett tag om en mongolid kille. Såg ut att vara ritad av en mongolid 12åring, målgruppen var nog mongolida också. Den kan ha hetat "Jag (som skriver serien) är ett CP-Mongo"? Kommer ihåg en stripp där killen sitter och surfar porr, också tittar han in i "kameran" och säger nått i stil med; Vad jobbi' med så mycket att välja på. Jag hatade den serien, och om jag träffar skaparen kommer jag att sparka honom i skrevet. AAARGH......

... är två är de sämsta som skapats enligt min utsago (kan man säga så?).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback