2015-08-26, 19:27
Medlem
badbollen3s avatar
tålamod, jag är övertygad om att polisen kommer att lösa detta. de har säkrat DNA, de kollar med de register de har, finns ingen med där så går man vidare med "signalementen". jag bor själv i Strängnäs, vi har många invandrare här. en del sköter sig, en del håller på med droger, misshandel osv. men jag är övertygad om att ingen av dem som bott i Strängnäs de senaste 10 åren ligger bakom detta. det är nog polisen också medveten om.

men sköter man inte det här "by the book" så lär det bli en mediestorm utan dess like, om man går till asylboendet direkt. därför tar polisen det lugnt och fint, så att de kan ringa in de rätta gm. de kanske flyttar till ett annat boende, men sånt protokollförs, så då kan de bli topsade där. om inte GMs lämnar landet, så är de körda. och det tror jag inte att de gör, för vart ska de ta vägen?

sen vill polisen inte att medborgarna tar lagen i egna händer, speciellt inte så nära inpå misshandeln av hagamannen. då får de kritik för det. så tålamod, de är fast inom 2 månader, beroende på hur snabbt NFC arbetar.

min gissning är att polisen kommer åka ut dit och höra dem upplysningsvis om de har sett/hört något. och sen lite diskret be dem där om DNA. allt för att mörka för allmänheten.
Citera
2015-08-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Polisen kan masstopsa hundratals svenskar men de kan inte topsa alla män på ett asylboende trots misstanke om att GM är hemmahörande där.

Hur vet du att dom inte har gjort det då?
Citera
2015-08-26, 19:39
Medlem
Ni som uppenbarligen har full insyn i utredningen kan väl dela med er av det ni vet. För ni är väl inte lågbegåvade som tror er veta allt som sker bakom låsta dörrar? Klart ni vet hur polisen jobbar,så fram med det ni vet nu.
Citera
2015-08-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Hur vet du att dom inte har gjort det då?
Du kan vara väldigt säker på att det kommer att rapporteras någonstans den dagen polisen går in på ett asylboende och topsar alla män i jakt på våldtäktsmän.
Citera
2015-08-26, 19:53
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowsticks
Eftersom de här människorna är så grymt överrepresenterade när det gäller våldsbrott i allmänhet och sexualbrott i synnerhet finns det väl skäl att tro att det faktiskt är brottslingar som "flyr" till Sverige. Eller människorna i de här länderna så benägna att våldta. Jag tror inte det.
Runt 1/4 av alla flickor under 18 har blivit våldtagna i Sydafrika och Haiti. Google är din vän.
Citera
2015-08-26, 19:59
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Inte ett ljud på svt/sörmland eller på polisens hemsida...

Ja då vet vi iaf. att det inte var en svensk.
Citera
2015-08-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Du kan vara väldigt säker på att det kommer att rapporteras någonstans den dagen polisen går in på ett asylboende och topsar alla män i jakt på våldtäktsmän.

Jasså? Vad grundar du det på?

Angående masstopsning av svenska män. Antar att det är umeå som åsyftas,rätta mig om jag har fel men känner inte till något annat fall.
Dom topsningarna skedde i dom flesta fall frivilligt. Polisen har inte befogenhet att topsa folk utan misstanke som i sin tur ska grunda sig i något.

Så att göra den jämförelsen är bara okunnigt.

Vill folk vara okunniga eller vad är det frågan om?
Citera
2015-08-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Runt 1/4 av alla flickor under 18 har blivit våldtagna i Sydafrika och Haiti. Google är din vän.

Google maps är DIN vän. Det kommer inte så många flyktingar från sydafrika till sverige. NA i MENA står för NordAfrika.

Jag har tröttnat på det här nu. Lycka till att få gehör för era klagomål när ni argumenterar som ett gäng inavlade bönder.
Citera
2015-08-26, 20:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Angående masstopsning av svenska män. Antar att det är umeå som åsyftas,rätta mig om jag har fel men känner inte till något annat fall.
Dom topsningarna skedde i dom flesta fall frivilligt. Polisen har inte befogenhet att topsa folk utan misstanke som i sin tur ska grunda sig i något.

Så att göra den jämförelsen är bara okunnigt.

Vill folk vara okunniga eller vad är det frågan om?
Linköping.
(Det vore klädsamt om du slutade mästra folk och kalla dom idioter medan du samtidigt visar att du inte har koll på komma och mellanslag)
Citera
2015-08-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ja vad grundar jag det på, att media är som blodhundar på allt som sker där flyktingar kan utmålas som orättfärdigt behandlade.

Men du tror inte att en sådan händelse hade intresserat media eller någon pk-riddare på valfritt sociala medier?
Citera
2015-08-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Linköping.
(Det vore klädsamt om du slutade mästra folk och kalla dom idioter medan du samtidigt visar att du inte har koll på komma och mellanslag)

Har inte kallat någon idiot om än det varit befogat i flera fall.
Linköpingsfallet är inte öht aplicerbart då det inte bara topsades svenska män. Så fortfarande känner jag bara till ett fall där det mer eller mindre bara topsades svenska män och det är i umeå. Men jag vet inte allt så jag kanske har missat något fall. Upplys mig gärna om det finns.
Citera
2015-08-26, 20:31
Medlem
flikkan1891s avatar
"Tåget" ska tydligen gå imorgon ändå (från kommunhuset till asylboendet), det står på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in