2015-08-26, 20:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Har inte kallat någon idiot om än det varit befogat i flera fall.
Linköpingsfallet är inte öht aplicerbart då det inte bara topsades svenska män. Så fortfarande känner jag bara till ett fall där det mer eller mindre bara topsades svenska män och det är i umeå. Men jag vet inte allt så jag kanske har missat något fall. Upplys mig gärna om det finns.
Du menar att polisen har uttalat att i detta ärende ska enbart osvenska män topsas? Tvivlar på det...
Citera
2015-08-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja vad grundar jag det på, att media är som blodhundar på allt som sker där flyktingar kan utmålas som orättfärdigt behandlade.

Men du tror inte att en sådan händelse hade intresserat media eller någon pk-riddare på valfritt sociala medier?

Det är möjligt,jag vet inte. Inte du heller.
Om polisen får uppgifter som entydigt pekar på asylboendet(något dom gått ut och sagt att dom inte har) och dom då valde att topsa alla män där så har jag svårt att tro att någon skulle ställa sig frågandes till det. Ja visst,någon batik-häxa och F!-röstare skulle säkert se det som rasism från polisens sida men har svårt att tro att det skulle bli några tidningsrubriker. Men jag vet inte och inte du heller.
Citera
2015-08-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du menar att polisen har uttalat att i detta ärende ska enbart osvenska män topsas? Tvivlar på det...

Hela diskussionen om topsning startade med att någon,tror det var infidel,menade att polisen kunde topsa 200 svenska män men i det här fallet kunde dom inte bara gå in och topsa alla på asylboendet. Han jämförde alltså två olika fall som inte går att jämföra på det sättet. I umeå fanns det dessutom ett signalement av en man med svenskt utseende som dessutom pratade flytande svenska utan brytning. Då vore det snudd på tjänstefel om dom börjat topsa negrer.

Om polisen fått tydliga indikationer på att det är asylanter från mälarblick som begått detta brott så förutsätter jag att dom börjar topsa männen där. Om dom inte gör det så håller jag med om att det är åt hellvete,men innan vi vet så är det ingen ide att reta upp sig över det.
Citera
2015-08-26, 20:51
Medlem
infidels avatar
Citat:
Jasså? Vad grundar du det på?

Angående masstopsning av svenska män. Antar att det är umeå som åsyftas,rätta mig om jag har fel men känner inte till något annat fall.
Dom topsningarna skedde i dom flesta fall frivilligt. Polisen har inte befogenhet att topsa folk utan misstanke som i sin tur ska grunda sig i något.

Så att göra den jämförelsen är bara okunnigt.

Vill folk vara okunniga eller vad är det frågan om?

Vad är det för skitsnack. Vill polisen topsa dig så kan du inte neka. Gör du det så förklarar de bara att du nu är misstänkt eftersom du nekat och då kan de tvångstopsa dig. Det är du som bonnläppsidioten i den här tråden, du kommer hit och försöker mästra folk med totalt påhittade fakta.

Polisen kommer att göra sitt bästa för att inte topsa en enda människa på de där boendena, och när de väl uttömt alla andra spår och tvingas till det så kommer de bara att topsa de som bor där just då, inte de som bodde där vid tillfället för våldtäkterna. Med lite tur så kan ju de ha hunnit flytta därifrån och då får inte de Mörka Krafterna vatten på sin kvarn. Polisen jobbar för staten och PK-nomenklaturan, inte för dig.
Citera
2015-08-26, 20:53
Medlem
infidels avatar
Citat:
Hela diskussionen om topsning startade med att någon,tror det var infidel,menade att polisen kunde topsa 200 svenska män men i det här fallet kunde dom inte bara gå in och topsa alla på asylboendet. Han jämförde alltså två olika fall som inte går att jämföra på det sättet. I umeå fanns det dessutom ett signalement av en man med svenskt utseende som dessutom pratade flytande svenska utan brytning. Då vore det snudd på tjänstefel om dom börjat topsa negrer.

Om polisen fått tydliga indikationer på att det är asylanter från mälarblick som begått detta brott så förutsätter jag att dom börjar topsa männen där. Om dom inte gör det så håller jag med om att det är åt hellvete,men innan vi vet så är det ingen ide att reta upp sig över det.

Ditt efterblivna kommunistmongo det pågår just nu masstopsning efter joggingsspårmordet i Upplands Väsby trots att signalement saknas. Det finns dock en DNA-profil och det är allt som är relevant. Polisen behöver idag inte ens en misstanke för att topsa, det räcker om den topsade befunnit sig i närområdet, och våldtäkterna skedde inom hundra meter från flyktingboendet vid bron.
Citera
2015-08-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ditt efterblivna kommunistmongo det pågår just nu masstopsning efter joggingsspårmordet i Upplands Väsby trots att signalement saknas. Det finns dock en DNA-profil och det är allt som är relevant. Polisen behöver idag inte ens en misstanke för att topsa, det räcker om den topsade befunnit sig i närområdet, och våldtäkterna skedde inom hundra meter från flyktingboendet vid bron.

Ja du har rätt i att det inte krävs skälig misstanke om det anses finnas särskilda skäl för att masstopsa. Men om du lyfter upp foliehatten och läser om från början så handlade det om hurvida det fanns fall där ENBART svenska män masstopsats. Vet du några sådana fall där det inte funnits ett tydligt signalement. Om inte så kan du låta hatten glida ner igen och fortsätta sova.
Citera
2015-08-26, 21:03
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Du resonerar lika bra som du stavar. Antar att du har dyslexi. Hoppas det iaf.

Har alla invandrare något slags gemensamt ansvar för varandra menar du?
Jag är också trött på denna överdrivna invandring och mest av allt är jag trött på folk från stenålderskulturer som inte fungerar ihop med våran kultur. Men man får inget gehör för det om man argumenterar utifrån rent hitte på och grova överdrifter. Då kan man lika gärna hålla käften.

Vidare så handlar denna tråden inte om vad du eller jag tycker om invandring,så om vi kan försöka hålla oss till ämnet så vore det bra. Finna GOTT om trådar på FB där du kan uttrycka ditt missnöje.

Jag har en fråg till herren som var bekant med familjen till BO; har du fått ett signalement? Mer än att det skulle vara folk från asylboendet alltså. Svarta,bruna,unga gamla osv?

Citat:
Har inte kallat någon idiot om än det varit befogat i flera fall.
Linköpingsfallet är inte öht aplicerbart då det inte bara topsades svenska män. Så fortfarande känner jag bara till ett fall där det mer eller mindre bara topsades svenska män och det är i umeå. Men jag vet inte allt så jag kanske har missat något fall. Upplys mig gärna om det finns.
(mina fetningar)

Skäms du nu?

Om du överhuvudtaget vill bli tagen på det allra minsta lilla allvar i fortsättningen, så borde du nog ge fan i att kalla andra skribenter för dyslektiker. Speciellt när du inte själv kan stava.

Inbillar du dig fortfarande att det inte skulle bli ett jävla liv om polisen gick in och masstopsade männen på asylboendet?
Citera
2015-08-26, 21:32
Medlem
Citat:
Varför skulle det inte vara relevant i detta sammanhang menar du?

Jag orkar ärligt talat inte leta reda på inlägget som jag först svarade på angående masstopsning men fritt återskapat så menade hen att det var skandal att man kunde masstopsa svenska män men inte gå in och topsa alla män på asylboendet.
eftersom jag bara känner till ett fall där masstoppning av mer eller mindre uteslutande svenska män har skett och att det i det fallet dels fanns signalement som gjorde att mörka män kunde uteslutas men även att lagen såg annorlunda ut på den tiden så det var inte frågan om någon masstopsning med tvång. Dom flesta topsningar i det fallet var frivilliga.

Dom exempel du gett berör fall då även MENA-människor topsats. Alltså är det inte frågan om någon kampanj eller dylikt mot svenska män,så som den första skribenten jag svarade ville få det till.

Om något så talar dina exempel för den poängen jag försökte göra från början.

Förstår du nu?
Citera
2015-08-26, 21:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag orkar ärligt talat inte leta reda på inlägget som jag först svarade på angående masstopsning men fritt återskapat så menade hen att det var skandal att man kunde masstopsa svenska män men inte gå in och topsa alla män på asylboendet.
eftersom jag bara känner till ett fall där masstoppning av mer eller mindre uteslutande svenska män har skett och att det i det fallet dels fanns signalement som gjorde att mörka män kunde uteslutas men även att lagen såg annorlunda ut på den tiden så det var inte frågan om någon masstopsning med tvång. Dom flesta topsningar i det fallet var frivilliga.

Dom exempel du gett berör fall då även MENA-människor topsats. Alltså är det inte frågan om någon kampanj eller dylikt mot svenska män,så som den första skribenten jag svarade ville få det till.

Förstår du nu?
Hur vet du att det inte finns ett signalement som utesluter vita MGM i detta fall? Om vi nu ens ska tro att det blir någon topsning.
Jag avslutar den här diskussionen med dig nu.
Citera
2015-08-26, 21:38
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Förstår du nu?
(mina fetningar)
Vad har du för källor för dessa bergsäkra uttalanden? Har du lust att dela med dig av dom?
Citera
2015-08-26, 22:14
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Vad är det för skitsnack. Vill polisen topsa dig så kan du inte neka. Gör du det så förklarar de bara att du nu är misstänkt eftersom du nekat och då kan de tvångstopsa dig. Det är du som bonnläppsidioten i den här tråden, du kommer hit och försöker mästra folk med totalt påhittade fakta.

Polisen kommer att göra sitt bästa för att inte topsa en enda människa på de där boendena, och när de väl uttömt alla andra spår och tvingas till det så kommer de bara att topsa de som bor där just då, inte de som bodde där vid tillfället för våldtäkterna. Med lite tur så kan ju de ha hunnit flytta därifrån och då får inte de Mörka Krafterna vatten på sin kvarn. Polisen jobbar för staten och PK-nomenklaturan, inte för dig.
ja vid alla brott som överstiger sex månaders straffvärde så tar snuten dna vare sig man vill eller inte. Dom har fulla rättigheter till det enligt lag.
Citera
2015-08-26, 22:20
Medlem
Citat:
Hur vet du att det inte finns ett signalement som utesluter vita MGM i detta fall? Om vi nu ens ska tro att det blir någon topsning.
Jag avslutar den här diskussionen med dig nu.

Det vet jag inte. Kan inte minnas att jag påstått det heller. Jag förstår inte öht vad detta har att göra med det vi diskuterar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in