2015-08-28, 18:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Och varför i helv... har man inte gjort detta? Är inte brottet såpass grovt att det är en självklarhet att man masttömmer? Fy fan va slapp i patetisk polisen blivit. Stackars tjej som genomlidit detta, tror att hon i vart fall skulle må lite bättre om förövarna blev tagna.
Man kanske tvekar på riktigheten i kvinnans utsaga, väger det mot kostnader och ingrepp i personlig integritet?
Citera
2015-08-28, 21:24
Medlem
" Till exempel har denna tråd inte ett enda inlägg från någon trovärdig användare som faktiskt bor i Strängnäs, känner BO och kan lämna någon information om vad som faktiskt har hänt. "

Du har nog inte läst hela tråden eller e-kuriren.
Vi är flera som bor/har bott i Strängnäs och är mycket väl insatta i fallet/känner/vet vem BO är.
Så gör om, gör rätt och läs ALLA inläggen från början.
Läs även e-kuriren. Sällan har väl Polisen gått ut med så mycket info så tidigt i ett fall.

Finns ingen anledning att någon outar BO, det hjälper inte på någon sätt snarare förvärrar situationen.

Är övertygad att Polisen kommer att finna GM.
Då kan de som vill attackera vederbörande göra det.

Om det sen är rasism att veta att män från MENA har en annan kvinnosyn är Européer så får väl det vara rasism. Så är det bara. Tror du mig inte så res till MENA som kvinna och försök klä dig/bete dig/ vara som du brukar vara i Sverige, lycka till.
Från en som bott/arbetat i Tunisien-78, Saudiarabien -87, Turkiet -08, UAE -12, -13, Marocko-14.
Senast redigerad av skattejurist 2015-08-28 kl. 21:27. Anledning: citat av nantale
Citera
2015-08-28, 21:37
Medlem
Nån som vet ungefärlig ålder på offret? Vill absolut inte att hon outas, men vore "intressant" o veta om hon är 20, 30 eller 40?
Känner till området väl. Även asylboendet. Spenderade en stor del av min barndom där nämligen...
Citera
2015-08-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxiterror
Nån som vet ungefärlig ålder på offret? Vill absolut inte att hon outas, men vore "intressant" o veta om hon är 20, 30 eller 40?
Känner till området väl. Även asylboendet. Spenderade en stor del av min barndom där nämligen...

Offret är 30-35 år.
Citera
2015-08-28, 22:01
Medlem
tack för svar. Får forska vidare på egen hand, för här ska inte namnet ut!

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Offret är 30-35 år.
Citera
2015-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxiterror
tack för svar. Får forska vidare på egen hand, för här ska inte namnet ut!

Nej. Namnet ska inte ut oavsett vad som händer med utredningen.
Citera
2015-08-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattejurist
" Till exempel har denna tråd inte ett enda inlägg från någon trovärdig användare som faktiskt bor i Strängnäs, känner BO och kan lämna någon information om vad som faktiskt har hänt. "

Du har nog inte läst hela tråden eller e-kuriren.
Vi är flera som bor/har bott i Strängnäs och är mycket väl insatta i fallet/känner/vet vem BO är.
Så gör om, gör rätt och läs ALLA inläggen från början.
Läs även e-kuriren. Sällan har väl Polisen gått ut med så mycket info så tidigt i ett fall.

Finns ingen anledning att någon outar BO, det hjälper inte på någon sätt snarare förvärrar situationen.

Är övertygad att Polisen kommer att finna GM.
Då kan de som vill attackera vederbörande göra det.

Om det sen är rasism att veta att män från MENA har en annan kvinnosyn är Européer så får
väl det vara rasism. Så är det bara. Tror du mig inte så res till MENA som kvinna och försök klä dig/bete dig/ vara som du brukar vara i Sverige, lycka till.
Från en som bott/arbetat i Tunisien-78, Saudiarabien -87, Turkiet -08, UAE -12, -13, Marocko-14.

Jag har läst allt som går att läsa om detta fall. Kvinnosynen i MENA må vara annorlunda jämfört med svensk PK-kvinnosyn. Fast här på Flashback hyllas oftast en alternativ svensk kvinnosyn, mer liknande den som MENA har. Men överfallsvåldtäkter på okända kvinnor är inte vanliga i MENA. En man som attackerar en okänd kvinna och våldtar henne är en sjuk man, oavsett etnicitet.
Citera
2015-08-28, 22:27
Medlem
Vet inte vad det är med denna bron, men var alltid rädd när jag gick över den. Speciellt när man kom till tosterö-sidan.
Citera
2015-08-28, 22:37
Medlem
Citat:
Jag har läst allt som går att läsa om detta fall. Kvinnosynen i MENA må vara annorlunda jämfört med svensk PK-kvinnosyn. Fast här på Flashback hyllas oftast en alternativ svensk kvinnosyn, mer liknande den som MENA har. Men överfallsvåldtäkter på okända kvinnor är inte vanliga i MENA. En man som attackerar en okänd kvinna och våldtar henne är en sjuk man, oavsett etnicitet.

Jag vil bara säga att det är i min mening, helt osannolikt, att en eller två asylsökande skulle ha störtat ut ur sitt asylboende när de sett en svensk kvinna gå över bron.
Citera
2015-08-28, 22:47
Medlem
Citat:

Källa och förklaring vad detta har för relevans i det här fallet?
Citera
2015-08-28, 22:50
Medlem
Citat:
Jag vil bara säga att det är i min mening, helt osannolikt, att en eller två asylsökande skulle ha störtat ut ur sitt asylboende när de sett en svensk kvinna gå över bron.

Klarar du inte av att fantisera ihop ett annat scenario än att en asylant har sett BO inifrån asylboendet? Kan dom inte ha befunnit sig utanför boendet menar du eller vad yrar du om?
Citera
2015-08-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Klarar du inte av att fantisera ihop ett annat scenario än att en asylant har sett BO inifrån asylboendet? Kan dom inte ha befunnit sig utanför boendet menar du eller vad yrar du om?

Varför skulle en asylsökande som sett denna kvinna inifrån sitt boende eller utanför sitt boende bestämt sig för att våldta henne? Jag vet inte vad ni inbillar er men alla män är ganska lika faktiskt oavsett varifrån de kommer. De vill knulla men de flesta vill inte göra det till varje pris och de vill inte våldta. En svensk man våldtar av samma skäl som en utländsk man våldtar. Hagamannen, Eklund är likadana som mannen som våldtog och mördade Elin Krantz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in