2015-08-22, 22:58
Medlem
AngelDevils avatar
Hoppas det händer fler gånger. Personligen hoppas jag att han dör en ond plågsam död.
Citera
2015-08-22, 22:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Ja, och vissa människor kanske har förtjänat att utsättas för ytterst grovt våld och den rädsla som kommer med det. Det var nog lite det som var syftet med misshandeln.

Den som misshandlar har gått utanför lagen och ska fängslas. Vem vet vad dessa dårar gör nästa gång. Tycker att du ska passa dig för att hylla sådana som du inte vet vad de är kapabla till.
Citera
2015-08-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det beror ju på att du saknar nyanser och reagerar på instinkt. Läs mitt inlägg ovanför.

(FB) Niklas "Hagamannen" Lindgren misshandlad, förd till sjukhus med ambulans

Återigen, jag vill inte att någon ska utsättas för någon form av brutal handling. Hade du blivit sönderslagen hade du inte skrivit här. Då hade du legat i koma som en lallande dåre.

En ganska stor andel av de som blivit våldtagna, särskilt om det är överfall dvs inte av en partner, önskar att de hade dött, och självmordsstatistiken bland våldtäktsoffer är skyhög. Du har inte blivit våldtagen, alltså har du ingen rätt att uttala dig om den skada det orsakar.
F.ö tycker jag fullt ut att vissa människor förtjänar brutala handlingar, ser inte problemet i att folk som förtjänar det får stryk.
Citera
2015-08-22, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers
Fem gånger värre? Än vadå? Wow

Vad sägs om kongo negern som i söndags slet ihjäl sin ex-flickvän i bitar. Dessutom var hon gravid. Jättetråd finns här på FB.

Jag anser alla dagar i veckan att det är 5 gånger värre att döda en människa, plus en ofödd människa, än att i fyllan attackera kvinnor.
Citera
2015-08-22, 23:00
Den som på något sätt skulle våldföra sig på min familj, ja till och med på mina närmaste vänner med familj, skulle inte klara sig undan med ett vanligt fängelsestraff. Jag skulle göra allt som stod i min makt för att skada personen, dennes anhöriga, husdjur, egendom, ja allt som betyder något för denne.
Citera
2015-08-22, 23:01
Medlem
kexapas avatar
Polisen har vidtagit åtgärder för skydd av NL men berättar inte vad, man undrar vad...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294408.ab
Citera
2015-08-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Man kan vara missnöjd med straffvärdet för olika brott och arbeta för att förändra det samtidigt som man starkt fördömer all form av pöbelmentalitet. Under förutsättning att man kan hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt vill säga.
När rättsväsendet gång på gång sviker folket är det en naturlig utveckling att folk börjar ta lagen i egna händer. Oavsett vad man tycker om den här typen av tilltag så kommer vi få mer sånt här framöver. Och det är helt och hållet politikernas fel att detta händer.
Citera
2015-08-22, 23:02
Medlem
Citat:
Öyvind Johansen och hans flickvän Tanya Kristensen blev vittne till misshandeln, de bor på samma elevboende som Hagamannen i Norrbotten.
– Jag stod i köket och vi har utsikt mot var detta skedde. De måste ha stått och väntat på honom, jag hörde ett skrik och sen såg jag hur ett par kraftiga män och hur de gav honom mycket stryk med en golfklubba, säger Öyvind Johansen.
Han skrek efter gärningsmännen och tillsammans med Tanya larmades polis och ambulans.
– Han blödde kraftigt från huvudet. När han försökte resa på sig så ramlade han igen, men han klarade på egen hand att ta sig in i lägenheten. Det dröjde bara tio minuter och så var ambulansen här, säger Öyvind.
Han såg sedan hur fyra gärningsmän sprang från platsen.
– Vi vet inte vilka de är vi har aldrig sett dem förut. Men det var många som såg misshandeln, säger Öyvind.

http://www.expressen.se/nyheter/haga...ed-golfklubba/

Citat:
Ett vittne boende på elevhemmet stod och skulle ta en cigarett när Niklas Lindgren kom ut genom dörren bakom henne.
– Då springer en kille med golfklubba efter honom, jag hörde en smäll och sprang direkt in och ringde ambulans, säger hon.
Hon säger att hon genom sitt fönster såg Niklas Lindgren ligga blodig på parkeringen.
– Det var tre-fyra personer som sprang därifrån.
Ett annat vittne beskriver misshandeln som grov.
– De jagade honom och när han snubblade slog de honom rakt i huvudet med klubban. Det är det värsta jag någonsin sett, säger vittnet.
Vittnet uppger att de tre gärningsmännen, två av dem mycket grovväxta, troligen suttit och väntat på Hagamannen utanför elevhemmet.
– De satt på en grillplats intill huset och när han kom ut så började de springa efter honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293321.ab
Citera
2015-08-22, 23:03
Medlem
nihilverums avatar
Att diskutera frågan om huruvida överfallet var berättigat eller ej är huvudsakligen slöseri med tid när det de facto redan har hänt och inte går att göra ogjort.

Med all sannolikhet torde det här vara ett fall där polisen verkligen inte bör räkna med att några vittnen ska göra någon påtaglig ansträngning för att bidra till att någon kan lagföras. Oavsett vilka rättsideal man i princip kan hänvisa till så finns det givetvis en högst reell gräns för vilka personer som kan vänta sig fullt stöd och skydd av andra medborgare och att Niklas befinner sig på fel sida om den gränsen torde vara rejält uppenbart för varje realistisk betraktare oavsett vad man sedan personligen tycker om den saken.

Jag personligen befinner mig långt ifrån platsen där detta hände, men jag kan konstatera att hade jag varit ett vittne till händelsen ifråga så hade jag till att börja med undersökt huruvida det finns några möjligheter för rättsväsendet att lagföra ett vittne som insisterar på att inte minnas och om det inte finns det så hade jag just insisterat på att inte minnas något av vikt i det här fallet.
Citera
2015-08-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Polisen har vidtagit åtgärder för skydd av NL men berättar inte vad, man undrar vad...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294408.ab

Tjaa, så länge det innebär att hans rörelsefrihet begränsas och att han ständigt övervakas av polis så är jag nöjd.

Vill han inte bli misshandlad är det jävligt dumt att han återvänt till norrland, så mycket är klart. Vid någon punkt har man ett eget ansvar och när hagamannen på det här sättet spottar sina offer i ansiktet, då är det han själv som ansvarar för vad som än kan hända med honom.

Niklas, Åk till stockholm! Där gillar man din sort.
Citera
2015-08-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Att bita av nåns öra är väl ganska fysiskt! Sen kan se psykiska skadorna vara nog så illa och svårläkta som de fysiska. ...

Eller att trycka i en kvist i någons vagina..

Syftet kan inte vara något annat än skada offret svårt. Och förnedra henne..
Citera
2015-08-22, 23:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
En ganska stor andel av de som blivit våldtagna, särskilt om det är överfall dvs inte av en partner, önskar att de hade dött, och självmordsstatistiken bland våldtäktsoffer är skyhög. Du har inte blivit våldtagen, alltså har du ingen rätt att uttala dig om den skada det orsakar.
F.ö tycker jag fullt ut att vissa människor förtjänar brutala handlingar, ser inte problemet i att folk som förtjänar det får stryk.

En ännu större del av personer som blivit sönderslagna eller skadade i en bilolycka önskar att de hade dött. Det är ett fullständigt ointressant argument. Att bli knullad är inget särskilt allvarligt. Att bli utsatt för våld och skadad är jävligt illa. Världen är full av galningar som inte respekterar andra. När grova brottslingar i fängelserna gör någon form av hederssak av att spöa våldtäktsmän visar det mest på hur sjuka i huvudet de är. De borde först och främst ge upp sin egen brottsbana i stället för att ta på sig något slags samvete.

Jag är den förste att beklaga alla som utsatta/utsätts för någon form av ofrivillig handling. Det är hemskt med mobbning, hemskt med våld, hemskt med förtryck, hemskt med övergrepp.

NL har begått allvarliga brott. Han har dessutom gjort det upprepat. Det är nog utan tvekan så att han borde få sitta minst dubbelt så länge som han nu gjorde. Men vad skulle hända då efter dubbla tiden. Hur ska kriminalvården och påföljder egentligen se ut? Vem är rätt person att göra rätt bedömningar?

Att enskilda individer ska ta lagen i egna händer är första steget mot anarki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in