Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-23, 00:14
Medlem
Det finns en term för vad dessa hjältar har gjort:
Brottsförebyggande åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Detta är bara lite gammal hederlig hämnd. Hoppas de slog Nicklas så hårt att han tappat både hörsel och syn. Palla ha en sådan dåre strykandes runt i stan. Om jag var boende i Umeå skulle jag känna tacksamhet mot de här våldsutövarna.

Vem vet, han kanske får kronisk huvudvärk? Stackarn.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Med tanke på hur mesiga och sköna svenska fängelser påstås vara så är det väl inget modigt att sätta sig i ett av dom?

Kristna i Syrien anser nog att de har "moraliskt rätt" men du får ursäkta dom för att dom ibland ljuger och förnekar att de är kristna när IS-terrorister frågar dom... De är visst inte modiga de heller...

Rent krasst så anser du alltså att Hagamannen var modigare än de här fyra med golfklubban?

Kan du utveckla varför du tror att jag tycker han var modigare, och hur du läste in det i mitt inlägg?
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Klart dom är fega om de ger sig på en obeväpnad (kort) man med tillhyggen. Men visst, de tog på sig en uppgift. Kan de inte åka över vårt fina rika och låta golfklubben svinga fritt i rättvisans anda.
NL sägs vara mellan 165-170 cm och han är väldigt vältränad efter sina år på kåken då han var flitig i gymmet.
Tänk på "lilla" tyngdlyftaren Hoahoa Dalhgren som är bara ca 170 cm... vem skulle våga gå på honom? Bara för att en man är kort så betyder det inte att han är svag och en mes.
Citera
2015-08-23, 00:15
Medlem
kjornms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.
Sin skuld till samhället? De här jävla samhället har ju för fan knappt straff. Hur många människors liv har fanskapet förstört? räkna lite på de bror duktig! BO med anhöriga. Tror fan folk tar till våld när dom släpper ut såna som han. Tror du Albanien har lyxfängelse som släpper ut en sån galning? DÄR hade han fått straff om han nu blivit dömd, de kan jag lova dig. Jag ser de mer som att de kanske finns lite hopp för det förlorade landet Sverige ändå. Hoppas dom slog sönder några ryggkotor på aset
Citera
2015-08-23, 00:15
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rent krasst så lider nog inte hans offer mer än andra som varit utsatta för liknande händelser - även om just deras våldtäktsmän inte gick på lika många ..

Det är liksom händelsen man drabbas av som är svår .. det multipliceras inte för varje ytterligare offer ..

Alla som döms för våldtäkt skall alltså låsas in på livstid - för offrens skull?
Jäpp om de inte är villiga att rehabiliteras eller visar tecken på ånger /skuld...
Att gömma sig bakom ..jag var ju bara full är långt ifrån sanningen här
Hade han inte stoppats hade det funnits dödsoffer idag
Citera
2015-08-23, 00:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Det finns en term för vad dessa hjältar har gjort:
Brottsförebyggande åtgärder.
Ja, de som avbröt och ringde 112 - ja.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är värre att bli brutalt misshandlad än att bli ofrivilligt utsatt för en sexuell handling utan att bli fysiskt skadad. Om någon utsätts för en våldtäkt är den som blivit mest fysiskt skadad också den som blivit mest utsatt.

Jag tolkar dig som så att du är ensam med ett misslyckat utseende aom blivit våldtagen och uppskattar den fysiska närheten du för en gångs skull får,alternativt att du misstolkar flickorna du ger dom fysisk ofrovillig närhet i sensommarnatten.
Du tycker att det gör jätte jätte jätte ont att få stryk för så brukar det sluta för våldtäktsmän.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av mma
ALLTID detta ogenomtänkta argument att man skulle känna annat om man drabbas personligen, det är väl fan klart man gör det! Men det är inte dom känslorna som ska sätta ribban på straffet, som tur är, då skulle bilstöld för många vara dödsstraff.

Verkar vara många här som inte får knulla annat än under hot om våld.
Citera
2015-08-23, 00:17
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Verkar vara många här som inte får knulla annat än under hot om våld.

Antyder du att det gäller mig?
Citera
2015-08-23, 00:18
Medlem
Citat:
Experten: Jag är inte förvånad att det händer

Citat:
Kriminologen Tage Alalehto på Umeå universitet tycker inte det är konstigt att Lindgren utsattes för dådet.
– Jag är inte förvånad att det hände. Det första jag tänker på när att allmänheten vill hämnas för de våldtäkter som han utsatte flera kvinnor för, säger han.
Enligt Tage Alalehto kan misshandeln mycket väl ha varit planerat och gjort i syfte att skrämma Hagamannen, snarare än att döda honom.
– Man hade använt andra tillhyggen om man ville döda honom. Hagamannen kan samtidigt ha provocerat fram det här våldsdådet vilket kan ha fått det att snedtända hos någon person. Det kan vara att någon känner ett av hans offer eller att man ser sig som en företrädare för samhället som har rätt att hämnas, säger Tage Alalehto.

http://www.expressen.se/nyheter/experten-jag-ar-inte-forvanad-att-det-hander/
Citera
2015-08-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, de som avbröt och ringde 112 - ja.
Nej, du gissade fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto