2015-08-22, 20:15
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Han erkände väl attacker på sex kvinnor? Det var säkert fler men om vi går efter vad han dömts för så tycker jag att han själv får stå ut med sex attacker även om det inte är sexattacker. Detta var en.
Och fängelsestraffet han suttit av, räknas inte den tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Hoppas att det finns folk med kurage som kan berätta vem som slog.

Va då, kurage, jag hoppas att han lyckas att överleva de närmaste sex månaderna och att han blir plågad som fan
Citera
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Han har avtjänat ett straff, men bör vara inlåst på sluten psykiatrisk vård tills han inte längre bedöms som farlig (aldrig?). Han bedöms som farlig och med en hög återfallsrisk men släpps ut nu ändå. Detta motiverar denna attack. Alla har väl en moralisk rätt att misshandla honom för att skydda nya offer?
Så du tror att om man misshandlar honom så kommer han bli mer motiverad till att bli anpassad till samhället och ej begå fler brott? Jag tror snarare det ökar risken för återfall.
Citera
2015-08-22, 20:16
Bannlyst
På vilket sätt blev hans kvinnliga offer märkta för livet?

Varför får aldrig invandrare som våldtagit stryk och hets mot sig IRL som svenska kriminella?
Senast redigerad av Dunstable 2015-08-22 kl. 20:19.
Citera
2015-08-22, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Dunstable
På vilket sätt blev hans kvinnliga offer märkta för livet?

Varför får aldrig invandrare som våldtagit stryk och hets mot sig?

Men vad fan menar du nu?
Citera
2015-08-22, 20:18
Medlem
Han kan inte ha fattat ett juta på kåken, hans enda chans till överleva är att inte finnas till. -vänta till de tunga grabbarna gör en tjänst till Sveriges befolkning

Blir väll ett försvinnande
Citera
2015-08-22, 20:20
Medlem
Jimbos avatar
Det är ett sluttande plan när folk bestämmer sig för att straffa brottslingar utanför rättsväsendets principer.

Men ändå - golfapplåd...
Citera
Medlem
ChuckyTheEnforcers avatar
Finns en del tuffingar i Xxxxxxxxxx (stora delar av HA Luleå är därifrån bl.a). Kan tänka mig att golfarna ville visa att han har ögonen på sig, eller bli rädd och flytta från orten.

Inte rätt med pöbel-rättvisa, men jag har svårt att tycka synd om NL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Det må han vara: men du tror inte att det finns ett flertal arbetslösa och outbildade människor som åkt fast för mord eller våldtäkt som är "tickande bomber" likaså? Som media totalignorerar.

Har jag påstått att det inte finns andra tickande bomber?

Jag tycker alla som begått överfallsvåldtäkter flera ggr ska bedömas som en fara för samhället och låsas in på livstid alternativt livstids övervakning med fotboja etc.
Citera
2015-08-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
och du tror att dessa 4 män som misshandlar med golfklubba är högavlönade,utbildade och respekterade män? Jag har inga problem med en golfklubba i huvuedet på Hagamannen om han försöker våldta en kvinna- men bara sådär? Herregud. Nej.

ÖÖ ,ja dom verkar ju bott på elevhem så troligen läste dom ju något då.
Ifall det inte är något kriminellt pack som åkt dit plockat honom.
På tal om det, hur lätt är det va högavlönad med dagens arbetslöshet siffror?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men vad fan menar du nu?
På vilket sätt skadades offren mer än att dom fick sex,blev det fysiska skador?
Har dom fått sitta i rullstol och inte kunnat gå på över ett år som i fallet Mariannelunds våldtäkten?
Citera
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Det är ett sluttande plan när folk bestämmer sig för att straffa brottslingar utanför rättsväsendets principer.

Men ändå - golfapplåd...

Problematiken härstammar från det generella missnöjet när det kommer till straffskalan i vårt avlånga land.

Det är svårt att känna sympati i detta specifika fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in