2015-08-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Hur hanterar Hagamannen situationen? Ska han fortsätta sin påbörjade utbildning eller vad händer med honom nu då?

Det här är Sverige. Varje person ska gå skyddad av det svenska rättsväsendet efter avtjänad straff. Klart som fan karl'n ska gå klart sin utbildning och anpassas in i sammhället. Om det nu är 3 apor som inte fattar det och blir åtalade blir påföljden förmodligen livstid eller rättpsyk om de överträder detta igen. Begrips!
Citera
2015-08-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Som jag skrev tidigare i denna tråd, så var det som väntat tidigare straffade personer som "skipade rättvisa". Vad fan har detta WT pack för rätt att ta lagen i egna händer ?
Hoppas att någon tjej träder fram och berättar att de råkat ut för de här killarna för så moraliskt rena brukar de inte vara !

Dom kommer givetvis åka in på kåken igen.

Rättvisa skipad. Case closed.
Citera
2015-08-28, 15:38
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
De häktade är:

https://minfil.org/Pe1dj8bcb4/Hapara..._Aktbil_14.pdf

https://minfil.org/Qe10j7b0ba/Hapara..._Aktbil_15.pdf

https://minfil.org/R818jbb8b3/Hapara..._Aktbil_16.pdf

Albin igen, han gillar verkligen inte invandrare. Det är inte första gången man hör han nämnas nej.
Citera
2015-08-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Det här är Sverige. Varje person ska gå skyddad av det svenska rättsväsendet efter avtjänad straff. Klart som fan karl'n ska gå klart sin utbildning och anpassas in i sammhället. Om det nu är 3 apor som inte fattar det och blir åtalade blir påföljden förmodligen livstid eller rättpsyk om de överträder detta igen. Begrips!

Du skojar eller hur?

En sexualsadist som Haga-aset kan inte anpassas in i samhället.
Citera
2015-08-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Du skojar eller hur?

En sexualsadist som Haga-aset kan inte anpassas in i samhället.

Ska vi agerar isis på honom då för att du inte tror det?
Citera
2015-08-28, 15:56
Medlem
Vad exak pluggar Niklas Lindgren till egentligen?

Varför valde han att komma till Umeå, vad är det så specifik där?

Flyttade han dit på grund av sina barn, bekanta, släktingar och vänner? Eller vad var orsaken?

Eller fanns det en specifik utbildning i Umeå, som inte finns på andra städer i Sverige?
Citera
2015-08-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad exak pluggar Niklas Lindgren till egentligen?

Varför valde han att komma till Umeå, vad är det så specifik där?

Flyttade han dit på grund av sina barn, bekanta, släktingar och vänner? Eller vad var orsaken?

Eller fanns det en specifik utbildning i Umeå, som inte finns på andra städer i Sverige?

Du vet att Övertorneå inte är i Umeå?
Citera
2015-08-28, 16:18
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Du förstår tydligen inte hur personer som honom fungerar.
1 - Han kommer att fortsätta. Han är en sexualsadist och de slutar aldrig att vara det.
Det är en tidsfråga innan han gör något igen. Vi snackar inte Om - Vi snackar När.

2 - När han kommer till punkten att han behöver agera ut (läs våldta) så kommer hans hjärna ha bort rationaliserat att han har ögonen på sig. Han kommer tro att han kan göra det och komma undan.
Dessa personer fungera inte som en normal person gör.

Ta Ted Bundy.
Han mördade 30+ kvinnor och han var helt säker på att han skulle bli friad.
Varför?
Jo, för han kände sig inte skyldig. Alltså kunde ingen annan heller anse att han var det.
Det var hans logik och fulla övertygelse.

3 - "skulle något mot förmodan hända så är han lätt att ringa in"
När det händer menar du. Och säger du verkligen att det är lugnt för nästa gång ha våldtar och försöker trycka ut ögonen ur skallen på sitt offer så är han lättfångad? Really? Fy fan...

Ja, jag förstår att snubben är sjuk i huvudet och att hans sexuella läggning är just grov våldtäkt. Men jag vet inte, tycker inte att vi ska bortse från vår rättsstat bara för det. Döda honom då men ta konsekvenserna av ditt handlande. Ja när det händer så händer det. Det är en äcklig värld. Men det finns som sagt okända med samma läggning som är till och med mer kapabla att göra det då de inte har ögonen på sig. Tycker inte vi ska stirra oss blinda på Hagamannen.
Citera
2015-08-28, 16:22
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Rätt uppenbart vad som hänt. Killen med golfklubban förhörs. Sedan släpps han och man anhåller och häktar tre andra.

Killen med golfklubban har sjungit som en liten kanariefågel!

Precis! Det skrev jag så fort jag såg att dom gripit tre nya. Jimpa sjöng ut som en näktergal Nu åker vissa på grov misshandel och gissningsvis medhjälp till grov misshandel!

Konstigt att en som slänger sig med uttryck från kåken aldrig har hört att golare har inga polare. Typisk misslyckad jävel!
Citera
2015-08-28, 16:25
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Återigen menar du att det är ingen fara för när han förstör nästa kvinnas liv, eller dödar, så vet polisen att det har han. Är du störd?

Hahaha, jag vet inte hur du tolkar saker och ting. Klart det finns risk att han gör det igen. Vad ska jag göra åt saken, döda honom? Då är jag i varje fall störd. Men du verkar vara en sån som tycker dödsstraff är rätt i förebyggande syfte. I USA finns dödsstraff på många håll och även riktigt långa straff för våldtäkt. Där är våldtäkt mer förekommande än här, mord i samband med våldtäkt är också vanligare där, jag skulle gissa på att det har att göra med att våldtäktsmannen hellre mördar sitt offer då det är större risk att han torskar om han låter offret leva.

Det är en vidrig värld vi lever i, och det jag menar med att om eller när det händer något är Hagamannen först att misstänkas. Även om han bevisligen är kapabel att göra det tror jag han kanske tänker om en gång. Därför tycker jag inte det är rimligt att stirra sig blind på honom, det finns som sagt okända personer som är kapabla till lika vidriga saker ute i det fria.
Citera
2015-08-28, 16:26
Medlem
Ev. skadestånd som tilldöms Lindgren går väl till att betala av skulder till gamla brottsoffer? Han skulle ju således kunna bli skuldfri om han blir golfad några gånger per år? Känns på något sätt medeltida och rimligt
Citera
2015-08-28, 16:31
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el capitan
Ev. skadestånd som tilldöms Lindgren går väl till att betala av skulder till gamla brottsoffer? Han skulle ju således kunna bli skuldfri om han blir golfad några gånger per år? Känns på något sätt medeltida och rimligt

Nej, det blir fickpengar till Niklas. Detta är redan avhandlat ett par sidor tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in