2015-08-30, 11:10
Medlem
@Vresrosen
Instämmer

@geddo
Kanske är det som du säger att, i detta fallet med Hagamannen, så har han inte sonat sitt brott förrän han har betalat skadestånd till brottsoffren?

Han kanske ska vara kvar i finkan tills pengaskulden är betalad och klar

Har för mig jag läste i tråden att pappan hans lyckades "rädda undan" sonens pengar så att pengarna inte skulle hamna i fickorna på dom stackars kvinnorna som råkade hamna ivägen för Hagamannen?

Om det stämmer måste pappan hoppat över kapitlet Etik & moral när det gäller sonens alias Hagamannens uppfostran
Citera
2015-08-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Han är fri sluta svamla och skadestånden till försäkringsbolagen och staten finns kvar och utmäts från lön han hade kunnat få efter avklarad utbildning.

... eller från de tillgångar han hade innan han skrev över dem på sin farsa som inte hade några betänkligheter mot att smutsa ner sig själv på det viset.

Han är fri, ja. Men han har inte sonat. Och eftersom du drog upp det där tramset om att han skulle ha sonat brotten så får du finna dig i att folk bemöter det, eftersom det inte är sant.
Citera
2015-08-30, 11:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Risken för att Niklas återfaller i brottslighet lär inte minska av att han får stryk. Ökad oro och ångest lär snarare öka risken för att han återfaller i sin sjuka ångestdämpande metod...
Citera
2015-08-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Kvar i finkan vet jag inte. Men han kanske borde ha hjälm tills han har betalat?
Citera
2015-08-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Risken för att Niklas återfaller i brottslighet lär inte minska av att han får stryk. Ökad oro och ångest lär snarare öka risken för att han återfaller i sin sjuka ångestdämpande metod...

Det är ett problem naturligtvis men om han vägrar inse att han behöver hjälp med sina grava problem med både alkohol och våldsbenägenhet?

Han har faktiskt i fängelset själv tackat nej till terapi

Golfklubban kan vara en form av KBT men om denna behandlingsmetod ska vara riktigt effektiv - då är det Hagamannens offer som ska hålla i golfklubban
Citera
2015-08-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
@Vresrosen
Instämmer

@geddo
Kanske är det som du säger att, i detta fallet med Hagamannen, så har han inte sonat sitt brott förrän han har betalat skadestånd till brottsoffren?

Har för mig jag läste i tråden att pappan hans lyckades "rädda undan" sonens pengar så att pengarna inte skulle hamna i fickorna på dom stackars kvinnorna som råkade hamna ivägen för Hagamannen?

Om det stämmer måste pappan hoppat över kapitlet Etik & moral när det gäller sonens alias Hagamannens uppfostran

Dom har säkert fått sina pengar via stat/försäkringsbolag sen kräver dem i sin tur pengar av GM Är hela dagcenter här
Citera
2015-08-30, 12:11
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
... eller från de tillgångar han hade innan han skrev över dem på sin farsa som inte hade några betänkligheter mot att smutsa ner sig själv på det viset.

Han är fri, ja. Men han har inte sonat. Och eftersom du drog upp det där tramset om att han skulle ha sonat brotten så får du finna dig i att folk bemöter det, eftersom det inte är sant.

Sedan sålde väl gubben huset så det måste blivit över pengar där som haga-aset kan använda. Måste ligga på gubbens konton och när det blir till att ärva så kommer förhoppningsvis fogden in snabbare än vad åklagaren var när han åkte dit.
Citera
2015-08-30, 12:43
Medlem
Citat:
Dom har säkert fått sina pengar via stat/försäkringsbolag sen kräver dem i sin tur pengar av GM Är hela dagcenter här

Att offren fått pengarna är en separat fråga från att Hagamannen inte har betalat. Om du menar att tjänstemännen på försäkringsbolagen och brottsofferfonden inte ska ha stryk, eftersom de har sonat hans brott åt honom, så har jag inga invändningar. Men Hagamannen själv har inte sonat ett skit än.

Det är inte mitt fel att du argumenterar mot dig själv genom att blanda in "att sona brottet" med själva strykfrågan. Kanske lärde du dig att debattera på samma dagcenter där du lärde dig stavning och meningsbyggnad? Nu när vi ändå kastar barnsliga tillmälen omkring oss, menar jag.
Citera
2015-08-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Att offren fått pengarna är en separat fråga från att Hagamannen inte har betalat. Om du menar att tjänstemännen på försäkringsbolagen och brottsofferfonden inte ska ha stryk, eftersom de har sonat hans brott åt honom, så har jag inga invändningar. Men Hagamannen själv har inte sonat ett skit än.

Det är inte mitt fel att du argumenterar mot dig själv genom att blanda in "att sona brottet" med själva strykfrågan. Kanske lärde du dig att debattera på samma dagcenter där du lärde dig stavning och meningsbyggnad? Nu när vi ändå kastar barnsliga tillmälen omkring oss, menar jag.

Niklas har sonat brotten med råge , vad är det du inte förstår?
Citera
2015-08-30, 18:51
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK . . . . så du tycker det inte är fel att ha en moral som tillåter att man våldtar eller mördar?
Jag tycker det är fel att göra så men det betyder inte att det är objektivt fel. Big diff.

Det finns väl en moralfilosofi som säger att det är ok, och det kallas etisk egoism. Den går ut på att det är moraliskt bra att göra det som gagnar mig själv. Men det förutsätter att jag inte dricker, inte äter onyttig mat osv. Sedan kan man ju fråga sig hur det gagnar en själv att begå brott som dels sätter mig i finkan och dels gör att främlingar vill spöa mig med golfklubba för tid och evighet?
Citera
2015-08-30, 19:01
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är en fråga om "när" och inte "om". Hagamannen har seriemördarproblematik. Det finns ett stort antal seriemördare som även var/startade som serievåldtäktsmän. Hagamannen har redan försökt mörda två personer.

Jag är rätt säker på att han måste spärras in på livstid alternativt oskadliggöras för att det inte ska hända igen. Det är helt sjukt att han går lös. De hade kunnat ge honom livstid för mordförsöken men nej. Jag undrar hur ett mordförsök ska se ut för att ge livsis? Vad är värre än att någon trycker ut ögonen och våldtar dig medan du nästan blir mördad liksom? Lägg till uppkörda trädgrenar och avbitna kroppsdelar och försök tänka dig något värre. Jag kan iaf inte komma på något.
Citera
2015-08-30, 19:05
Medlem
Citat:
Niklas har sonat brotten med råge , vad är det du inte förstår?

Du är som alla andra som älskar Hagamannen. Ni lever i en fantasivärld och vägrar inse att han smitit från det av domstolen utdömda skadeståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in