2015-08-23, 22:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..men är det någon som är "ett hot mot alla" så är det banne mig Hagamannen..hur fan kunde dom släppa ut den idioten??

På vilket sätt vet du att det är så? det där är ju bara oinitierade villfarelser och tomma argument utan saklig grund.

De har ju släppt ut Svartenbrandt flera gånger, så det kan knappast komma som en överraskning hur rättsapparaten fungerar.
Citera
2015-08-23, 22:53
Medlem
Citat:
..men är det någon som är "ett hot mot alla" så är det banne mig Hagamannen..hur fan kunde dom släppa ut den idioten??

Beroende på att vi har ett undermåligt rättsväsende i landet.

Majoriten av befolkningen vill säkerligen ha det annorlunda så det borde gå att ändra. Frågan är hur.
Citera
2015-08-23, 22:54
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hagamannen tycks inte ha fått några större skador eftersom han redan dagen efter kan lämna sjukhuset.
Det är ett misslyckande från gärningsmännen. Personligen hade jag hoppats på att han fick lämna jordens yta.

Men misshandeln är kanske en markering till våra myndigheter som inte förmår att ge rätt straff.

Hagamannen fick det längsta möjliga straffet 14 år. Ändå verkar du missnöjd med det. Hade ett av offren dött hade han garanterat fått livstid.
Citera
2015-08-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju kriminella element som hittat på detta med »lågstatusbrott«. Ett brott är alltid något som ska ha låg status. Det är inte kriminella våldsverkare som ska styra samhället. De sitter bakom lås och bom av en anledning, nämligen att de är puckade as. Det gäller »lågstatusbrottslingar« och i minst lika hög grad »högstatuspacket«.

Hmm. Det finns (fanns) en tv-serie om en "gentlemannatjuv". Mycket populär serie förresten.

Folk tycks även roa sig generellt med att läsa om mord. Därför har vi s.k. "deckardrottningar" bland våra författare.

Sen har vi kunnat konstatera att även samhällets absoluta topp umgås i kriminella kretsar dvs. besöker de kriminellas stripklubbar och umgås med individer som sysslar med både droger och prostitution.

Så uppenbarligen är det inte så att "alla" brottslingar har samma status i allmänhetens ögon.
Citera
2015-08-23, 23:03
Medlem
Citat:
Det är ju kriminella element som hittat på detta med »lågstatusbrott«. Ett brott är alltid något som ska ha låg status. Det är inte kriminella våldsverkare som ska styra samhället. De sitter bakom lås och bom av en anledning, nämligen att de är puckade as. Det gäller »lågstatusbrottslingar« och i minst lika hög grad »högstatuspacket«.

Personer som är pigga på att puckla på någon väljer väl gärna offer som inte deras vänner och bekanta tycker synd om. Få tycker synd om Hagamannen, därför ligger han risigt till. Undrar om dom får minskad status på kåken dom som ger sig på "stackars Hagamannen"??
Citera
2015-08-23, 23:05
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Hagamannen fick det längsta möjliga straffet 14 år. Ändå verkar du missnöjd med det. Hade ett av offren dött hade han garanterat fått livstid.

Enligt många är inte hans straff tillräckligt, inte ens efter denna händelse. Jag är övertygad om att denna person inte kommer leva ett långt liv, det kommer snart avslutas som död eller i fängelse.

Oavsett kommer snart det svenska samhället vara ett litet uns säkrare. I väldigt mångas värld glömmer aldrig anhöriga denna typ av brott... enkelt.
Citera
2015-08-23, 23:07
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hagamannen tycks inte ha fått några större skador eftersom han redan dagen efter kan lämna sjukhuset.
Det är ett misslyckande från gärningsmännen. Personligen hade jag hoppats på att han fick lämna jordens yta.

Men misshandeln är kanske en markering till våra myndigheter som inte förmår att ge rätt straff.
Hade inte haft något emot om han tog livet av sig själv, men jag anser inte att man föregår med gott exempel om man misshandlar någon som begått ett brott. Vare sig han fick rätt straff eller att det var fel att släppa honom så här tidigt gör misshandeln automatiskt inte legitim. Man ser lynchning förekomma väldigt ofta borta i Sydamerika, och det är något jag verkligen inte vill ska komma tillbaka hit till Sverige. Bättre att vi på ett civiliserat sätt visar våra stolpskott till politiker att vi vill ha skärpta lagar.
Citera
2015-08-23, 23:08
Medlem
Xeliouss avatar
Hagamannen är ute från lasarettet. Han letar nog efter en slyna som han kan ge igen på. Mannen är en psykopat, såna ändrar sig aldrig. Träskalle också då åverkan på honom inte verkar ha givit så stor effekt?
Citera
2015-08-23, 23:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Personer som är pigga på att puckla på någon väljer väl gärna offer som inte deras vänner och bekanta tycker synd om. Få tycker synd om Hagamannen, därför ligger han risigt till. Undrar om dom får minskad status på kåken dom som ger sig på "stackars Hagamannen"??

Folk som pucklar på andra, tar sig en rätt som de inte har. Den som anser att det finns någon form av »hederligt våld« har inte tänkt längre än näsan räcker.

Status på kåken är lika mycket värt som status bland kackerlackor. Det är brottslingarnas egna värderingar och dessa har bara ett syfte, nämligen att gynna dem själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hagamannen är ute från lasarettet. Han letar nog efter en slyna som han kan ge igen på. Mannen är en psykopat, såna ändrar sig aldrig. Träskalle också då åverkan på honom inte verkar ha givit så stor effekt?

Vad sade din spåkula mer, Sibylla?
Citera
2015-08-23, 23:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De boende på skolhemmet är "andra" som drabbats - vilket du skulle veta om du bekymrade dig med att läsa citat och artikel.

Sorry, men nu jag har skummat artiklar så det står härliga till men kanske har jag missat något. Kan inte du länka till en källa där det framkommer att även andra hotats eller misshandlats av dessa gärningsmän?

Är det endast den eventuella otryggheten för de övriga boende på elevhemmet du syftar på så kanske den kan jämföras med otryggheten som kan infinna sig om man bor granne med en icke rehabiliterad serievåldtäktsman.
Citera
2015-08-23, 23:20
Medlem
Citat:
På vilket sätt vet du att det är så? det där är ju bara oinitierade villfarelser och tomma argument utan saklig grund.

Vad har hänt under dom åren han suttit inne?? Har han blivit "frälst" eller???? Han var sådan då...han är sådan nu också...han har bara inte kommit i gång ännu...

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Beroende på att vi har ett undermåligt rättsväsende i landet.
Majoriten av befolkningen vill säkerligen ha det annorlunda så det borde gå att ändra. Frågan är hur.

...väldigt viktigt är i alla fall att fånga upp barn med sadistiska böjelser så tidigt som möjligt....att Hagamannens sadism inte upptäcktes och gjordes någonting åt i dom tidiga barnaåren är en katastrof.
Har man gjort sådana vidriga saker som han har gjort, då har man gått över en gräns som är så stor, så det enda raka är att hålla honom inlåst för gott...se hur det gick med Södermannens liv i frihet...inte så bra!
Citera
2015-08-23, 23:22
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjarnfall
Precis, den som känner sympati och försvarar en sådan sjuk person anser jag själv vara sjuk av något slag. Som vanligt i detta landet, det är så jävla synd om brottslingarna men offren och dess anhöriga skiter man i. Tills det drabbar dem själva. Konsekventa? Nej inte för fem öre!

Ett av de absolut mest korkade inläggen jag någonsin har läst på Flashback. Vad menar du med att det är "så jävla synd om brottslingarna"? Exemplifiera och förklara när detta fenomen inträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in