2015-08-23, 19:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
tror ni att detta är förstagångsförbrytare eller är Gärningsmännen straffade sedan tidigare? eller är detta något mandomsprov för att få gå med i något gäng?

Det rör sig säkerligen om några småkriminella lokala förmågor med misshandelsdomar etc i bagaget. Lokal polis vet förmodligen var de ska leta i sammanhanget.

Alternativt så handlar det om någon/några anhöriga till ett BO men knappast troligt.
Citera
2015-08-23, 19:32
Medlem
bosvens avatar
Verkar som hagamannen fått nog av norrbotten nu...http://www.vk.se/1512988/lindgren-har-lamnat-sjukhuset

Får vi se var sadisten tror det finns folk som ger honom en andra chans..Kanske skulle han se över sina värderingar och börja betala tillbaka till offrena..
Citera
2015-08-23, 19:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikoolo
Golfklubba känns ju som ett rätt specifik sak att misshandla någon med, närmsta golfbana vad jag vet finns i Haparanda. Lämnades den kvar på platsen eller tog förövarna med sig den efteråt?

Nu vill jag inte verka som om att jag tycker att det var bra gjort av dom men jag hoppas för deras skull att dom inte lämnade den på platsen. Vore jag dom skulle jag kapa den i delar och dumpa den i olika platser i älven efter att ha låtit den ligga ett tag i badkar med klorin.
Det ska visst finnas en golfbana på orten. En 9 håls om jag inte är helt ute och cyklar.
Golfklubban hade dom inte med sig utan hittade på gräsmattan och den ska finnas kvar på platsen. Den tillhörde någon på elevboendet så dom som var där var nog bara där obeväpnade för att spöa upp NL.
Citera
2015-08-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Den som förtjänar att bli misshandlad blir det. Det är inte media som avgör det.

Men det är nog många som förtjänar bli misshandlade som inte blir det.
Citera
2015-08-23, 19:51
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
tror ni att detta är förstagångsförbrytare eller är Gärningsmännen straffade sedan tidigare? eller är detta något mandomsprov för att få gå med i något gäng?

sen när man läser att "jag tror inte att de hade för avsikt att döda honom" så kan jag köpa det argumentet, men varför slog man inte sönder knäna så att han inte kan gå mer?

tycker förövrigt inte ett dugg synd om honom, men jag hade inte gjort något själv om jag gavs chansen.

Tror på cykelgäng. Enligt vittnen så var mgm grovt byggda och det låg eventuellt viss planläggning bakom misshandeln. Cykelknuttar på steroider från någon kriminell supporterklubb. Sätter min veckopeng på det.
Citera
2015-08-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Tror på cykelgäng. Enligt vittnen så var mgm grovt byggda och det låg eventuellt viss planläggning bakom misshandeln. Cykelknuttar på steroider från någon kriminell supporterklubb. Sätter min veckopeng på det.

Kanske är HA då ändå.
Citera
2015-08-23, 19:55
Medlem
Citat:
Du skulle nog behöva lite stryk, jag hoppas att du får det snart.

Förtjänar man det för att man är snäll så får jag väl ta det då.
Citera
2015-08-23, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Förtjänar man det för att man är snäll så får jag väl ta det då.

Du försvarar en vidrig människa. Det är vad du gör.
Citera
2015-08-23, 19:58
Medlem
Det är Övertorneå och fordonslinje

Gå in själva och kolla på kuriren.nu

Det stod i tidningen i våras att han kollat på utbildning i Övertorneå och varit på besök där.
Sedan har det stått om att han har fått övervakare utsedd i Övertorneå.

Svd skrev igår att en person blivit misshandlad med golfklubba i Övertorneå och att det misstänktes att det var hagamannen som blivit misshandlad men att polisen var förtegen om det.
Nu har svd tagit bort uppgiften om Övertorneå men om ni går in på lokaltidningar för Norrbotten så kan ni se själva att det är Övertorneå och sluta spekulera...

http://postimg.org/image/belaloe4h/
Senast redigerad av zxq586 2015-08-23 kl. 20:01.
Citera
2015-08-23, 19:58
Medlem
Jag tror Nicke Hagman njuter av all uppmärksamhet han får ständigt. Om han läser denna tråd är jag övertygad om att det kittlar och han känner sig betydelsefull. Kan ha fel, men det hänger ihop med att han dras till dom platser där han är som mest hatad. Det har ju konstaterats att han inte är frisk och fick inte ens gå lös några veckor innan frigivningen.
Citera
2015-08-23, 19:59
Medlem
Citat:
Du försvarar en vidrig människa. Det är vad du gör.

Nej det gör jag inte, men jag står inte bakom någon typ av våld.
Ska vi minska brottsligheten kan vi inte tillåta någon typ av våld.
Oavsett vem som ligger bakom så ska dom dömas efter samma straffskala som andra brottslingar gör.
Citera
2015-08-23, 20:03
Medlem
Citat:
Du skulle nog behöva lite stryk, jag hoppas att du får det snart.
Varför kan vi inte bara vara snälla mot varandra? Det är så många trista brott i det här forumet, men nu när det är ett kul brott som man blir glad av så är det synd att det är så trist stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in