2005-12-18, 00:01
Medlem
erikbes avatar
Dinosaurs och Alf
Citera
2005-12-18, 00:10
Medlem
malescas avatar
Par i hjärter!

Are You Afraid of the Dark, som gick igen(!) i Barnkanalen häromsistens.
Citera
2005-12-18, 00:14
Medlem
erikbes avatar
Vad minns ni av Lasse Åbergs "Zvampen", förutom titelmelodin?

Jag kommer ihåg ett inslag där Lasse är ett barn som inte vill äta upp sin mat och då säger hans mamma(?) till honom -Tänk på barnen i Afrika..., varpå Lasse öser i resterna i ett kuvert som han adresserar med "Afrika" och skickar iväg på posten.
Citera
2005-12-18, 00:37
Medlem
Frågan är bara, vad hände med alla machoserier såsom MacGyver, Knight Rider, Airwolf etc? Vet att Magnum P.I. har sänts ett tag på femman (eller trean?).

Skulle så gärna vilja att MacGyver sändes igen, även fast jag har laddat ner en del avsnitt och sett så skulle det ju vara kul om den nya generationen får uppleva självaste MacGyver i sin stolthet!

Vem kan egentligen bygga en liten helikopter av några vingmuttrar, lite tejp och en påse nöt-créme? Nej, fler machoserier till folket säger jag bara.
Citera
2005-12-18, 01:40
Medlem
Elaisas avatar
Kanske är någon som redan nämnt det här men nåt som var riktigt kul var ju sören eller vad de hette..gick som barnprogram på typ lörda mornar på tv4, där dom tog upp massa kärleks problem. riktigt roligt!
Citera
2005-12-18, 23:37
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elaisa
Kanske är någon som redan nämnt det här men nåt som var riktigt kul var ju sören eller vad de hette..gick som barnprogram på typ lörda mornar på tv4, där dom tog upp massa kärleks problem. riktigt roligt!

Jag vill minnas ngt som gick på fyran som heter typ "Junior Fyran"
Någon som minns vilka som höl i det o vilka serier som visades?
Minns en vampyr som det alltid hände ngt med o som vaknade i sin kista i slutet.
Sen att Officer Gadget gick på torsdagar, o en brud som kunde typ förvandla sig til vatten

Citat:
Ursprungligen postat av malesca
Are You Afraid of the Dark, som gick igen(!) i Barnkanalen häromsistens.

Det minns jag gick på sommarlovsprogramet. Var yngre då o tittade bort ibland
Citera
2005-12-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Vill minnas att det fanns tre omgångar: orginalet, Spektralstenarna och Jakten på Atlant-is. Den sista kom i mitten på 90-talet så då var jag för gammal för att bry mig...

Finns tom 4 serier då det kom ytterligare en i fjol (Brodrene Dal og mysteriet om Karl XII:s gamasjer).

Edit: S*M*A*S*H vet alla vilken det är, men är det ingen som kommer ihåg PTV (Penetrerings-TV). Även det av Holm/Herngren?
Den kom året efter S*M*A*S*H och är, imo, minst lika roligt.
Hmm, måste fixa över dem till DVD innan banden slits ut
Citera
2005-12-19, 15:17
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Vad minns ni av Lasse Åbergs "Zvampen", förutom titelmelodin?

Jag kommer ihåg ett inslag där Lasse är ett barn som inte vill äta upp sin mat och då säger hans mamma(?) till honom -Tänk på barnen i Afrika..., varpå Lasse öser i resterna i ett kuvert som han adresserar med "Afrika" och skickar iväg på posten.
Kommer ihåg att Zorro visades i programet(Åberg körde nått göteborskt skämt "Dela vega mössa" eller liknande). I vinjetten stapplade Åberg fram till kuren i T-banan och sa "skogen" och betalade med kottar, han steg sedan av vid stationen mellan Hallonbergen och Kista(Kymlinge?)
Citera
2005-12-19, 15:28
Medlem
Ni som är så vassa på nostalgi kanske kan hjälpa mig med dessa?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=279767
Citera
2006-01-14, 15:53
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje
Kommer ihåg att Zorro visades i programet(Åberg körde nått göteborskt skämt "Dela vega mössa" eller liknande). I vinjetten stapplade Åberg fram till kuren i T-banan och sa "skogen" och betalade med kottar, han steg sedan av vid stationen mellan Hallonbergen och Kista(Kymlinge?)

Det med Zorro och Vega-skämtet var i Disneydags, det med kottarna var i Zvampen
Citera
2006-01-16, 15:22
Medlem
Darksidedesigns avatar
Gnurglan

Hur många här minns Gnurglan, The New Shmoo, som gick under jullovet 1982? i Familjen Jullovsson?

Den tecknade serien är väldigt lik Scooby Doo och istället för en hund så är det en blob tillsammans med ett gäng från en mysterietidning som löser olika skumma saker såsom Draculas återkomst och den skumma superhjälten Kapten Mentor...

Har själv fått tag på en del avsnitt på ett par gamla vcr-band men måste först reparera video.

http://www.geocities.com/corvenpage_miami2/Scripts/OtherCartoons/Schmoo.html
Citera
2006-01-16, 22:55
Medlem
Cineastens avatar
Coolt! Har du fått tag i Schmoo/Gnurglan? den var ju hur tuff som helst. Tyvärr lades den ned ganska snabbt. Jag älskade den som barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in