2007-10-18, 20:15
Medlem
Någon som kommer ihåg serien me typ en skitcool båt under vatten, typ lite sci-fi aktigt ? Kommer inte ihåg så mycket mer än att d var typ en båt under vatten me riktigt bra teknik typ.
Och att den var formad typ så här:
( )
( )
( )

:P
Citera
2007-10-18, 20:29
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Kom plötsligt ihåg en serie som gick på TV3 för ett antal år sedan. Ett riktigt uselt program där tittarna skulle rösta fram den läckraste Bikinibruden. Bikini Beach Party hette programmet i alla fall. Någon annan som minns det?

Visst minns jag det! Gubbsjukt är bara förnamnet . . . men vad hette den slemmiga programledaren?
Citera
2007-10-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoube
Någon som kommer ihåg serien me typ en skitcool båt under vatten, typ lite sci-fi aktigt ? Kommer inte ihåg så mycket mer än att d var typ en båt under vatten me riktigt bra teknik typ.
( )
( )
( )

Seaquest DSV?
Citera
2007-10-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Seaquest DSV?

Borde väl ha varit seaquest.

Ett program jag kan sakna är Det var en gång - rymden. (borde ha nämnts ett flertal gånger i tråden) Dock tror jag jag nöjer mig med att sakna den härefter. Köpte nyligen en VHS på tradera med ett avsnitt från serien och jag insåg snabbt att illusionen om det som var vackert då nog gör sig bäst som just en illusion.

Men tekniklego är fortfarande kul!
Citera
2007-10-18, 23:41
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Haha, här är en som fått sin barndom förstörd förstår jag.

Jag mår illa också när jag ser det, trots att jag var för ung för att ha sett det. Fick barndomen pajad av Ika istället, hehe. Vilken vidrig melankolisk musik som inleder skiten också. Brrrr! Är det teckenspråk han håller på med förresten?

Ja, han simultantolkade på teckenspråk samtidigt som han pratade. Därav det nedlåtande tonfallet, tror jag, eftersom han måste prata sakta och artikulera så övertydligt under tiden. Han har en dotter som är hörselskadad så därför brinner han väl för ämnet, antar jag. Inget fel i det, men han är ju så förbannat långsam och tråååkig. Staffan W är ju rena tornadon i jämförelse!
Citera
2007-10-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Visst minns jag det! Gubbsjukt är bara förnamnet . . . men vad hette den slemmiga programledaren?
Tänker ni inte på Tutti Frutti med Bruno Wintzell i spetsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Yoube
( )
( )
( )

Jaktmark Florida eller Thunder in Paradise som den hette på orginalspråk.
Citera
2007-10-18, 23:47
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpinaB12
Tänker ni inte på Tutti Frutti med Bruno Wintzell i spetsen?

nää de fanns ett amerikanskt program som hette just Bikini beach party.. tjejer som åmade sig i ett snöre som baddräkt
Citera
2007-10-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpinaB12
Jaktmark Florida eller Thunder in Paradise som den hette på orginalspråk.
Nä, Thunder-båten åkte på vattnet, inte under. Dessutom ser Seaquest-båten mer ut som det Yoube beskrev än Thunder-båten.
Wombat
Citera
2007-10-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engelsett
Mina vänner säger att jag måste ha drömt om det här programmet för ingen av dem minns det. (Nu har jag inte orkat läst igenom hela tråden i fall den skulle finnas nämnd någonstans ber jag om ursäkt. ) Det hette "I morgon är det sovmorgon" hade en grymt cool signaturmedlodi, gitarr och Lundellkopia. Det var stillbildstecknat och slog ann något melankoliskt inom mig som stannat kvar, troligtvis bara hos mig eftersom det bara är jag som minns detta. Jag kan ju ha drömt också. Vore sorgligt eftersom jag då måste ha drömt ihop en hel del av det som jag tror var min barndom. Måste ha gått någon gång på åttiotalet. Typ -85 och framåt. Vore kul om bara någon enda av er också mindes. Det sKulle kännas skönt.

Jag minns något fragment om någon signaturlåt som går "Sju broar går till min stad (Kingston??), till mig och mina vänner". Versen avslutas med "Imorgon är det sovmorgon" Det var någon teknad skit tror jag. Mycket möjligt att jag också drömt, men jag sammankopplar ditt "imorgon är det sovmorgon" med min textrad. Hade varit sjukt om det är samma serie vi tänker på, eftersom jag inte heller tror att någon annan kommer ihåg detta program. Stämmer hyfsat med årtalet du nämde, jag vill minnas att det var typ 87-88 någon gång, i ett sommarlovsprogram...

ok, fallet verkar redan vara löst, missade det, sorry.
Citera
2007-10-29, 20:22
Medlem
Erk Swedes avatar
fragglarna

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag såg lite på Fragglarna på Barnkanalen i morses. Fastnade totalt. Gillade tempot i den serien

rörsmällarna som sprang och slog på rören när vattnet sattes på var bäst...
Citera
2007-10-29, 20:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Thunder in paradise

Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Nä, Thunder-båten åkte på vattnet, inte under. Dessutom ser Seaquest-båten mer ut som det Yoube beskrev än Thunder-båten.
Wombat

Det var ju Hulk Hogan och en massa bikinibrudar..,hans tekniske kompis var väl riktig skådespelare eljest var det baywatch stuk.
Citera
2007-10-30, 07:52
Medlem
erikbes avatar
Kom att tänka på ett barnprogram som jag såg som ung lite då och då. Tecknat var det och jag vet att figuren det handlade om hette typ snubbel-bubbel. Någon som minss och som vet vad den hette i orginal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in