2005-11-13, 07:02
Medlem
erikbes avatar
Jag vet att Erik Haag och hans syster(?) hade ett sommarmorgon-program där ett inslag var någon form av kaninhoppning. Kan det vara det?
Citera
2005-11-13, 10:25
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immer
Jag har tappat bort namnet på ett underhållnings/tävlingsprogram som gick i början av 90-talet (tror jag), där barn fick vara med och tävla. Bl.a. var där ett moment där de fick tävla med djur (exempelvis hundvalpar) som skulle hoppa över en bana med hinder. Ungen som vann i slutet fick som pris att tillbringa x antal minuter i en leksaksaffär och plocka åt sig så mycket som möjligt på den tiden. Jag brukade alltid fantisera om vilken taktik jag skulle ha om jag fick möjligheten att gå lös i leksaksaffären... Någon som känner igen vilket program det kan tänkas vara?

Kan et inte ha vart barn-delen till bingolotto? Där hade de iaf för de vuxna, att dom skulle springa in i tv och stereo butiker och plocka åt sig så mycket dom kunde bära.

Nu är det bara en vild gissning att dom kan ha haft likadant för barnen.
Citera
2005-11-13, 12:13
Medlem
Immers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag vet att Erik Haag och hans syster(?) hade ett sommarmorgon-program där ett inslag var någon form av kaninhoppning. Kan det vara det?

Nej tyvärr, det sändes på kvällen, det är jag säker på.
Citera
2005-11-13, 12:14
Medlem
Immers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Kan et inte ha vart barn-delen till bingolotto? Där hade de iaf för de vuxna, att dom skulle springa in i tv och stereo butiker och plocka åt sig så mycket dom kunde bära.

Nu är det bara en vild gissning att dom kan ha haft likadant för barnen.

Nope, inte Bingolotto. Jag har för mig att jag hade namnet i huvudet tills för ett tag sedan, nu är det puts väck. Om jag inte är helt ute och cyklar bestod titeln av endast ett ord, om det hjälper något.
Citera
2005-11-13, 14:59
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Hedvig kan ha hetat så, var aldrig någon favorit direkt. Tyckte mest hon va äcklig för hon hade så ful näsa och en fågel som bodde utanför sin husvagn eller vad det var.

Hittade en liten bild på pippi pelikan som kan hjälpa dig minnas lite..

[IMG]http://nox.rymdman.net/bilder/Diverse/th/pippipelikan[1].png.th[/IMG]

Hittade själv lite info om Pelikanen
"Pippi Pelikan, barnprogram som sändes i Sveriges Televisions Kanal 1 julhelgen 1990. Louise Raeder Sjögren spelade Pippi Pelikan. Det omfattade 12 x 30 minuter."
Citera
2005-11-13, 16:04
Medlem
Gothenburgers avatar
Kommer ni ihåg den där idioten till clown som satt på en cykel som drev fram ett ...hmm...en står målarduk som nån kladdat dit ett "landskap" på när han trampade? Har för mig att han nästan hade "baaaanaaan" som stående mantra. Åkte rutschkana gjorde fanskapet också. Vad hette det programet tro?
Citera
2005-11-13, 17:12
Medlem
sparkfots avatar
Föressten, rädda joppe, död eller levande. Var det någon mer än jag som redan då reagerade på att ungen måste vara totalt dum i huvudet som varje jävla gång gjorde sig av med nallen? Om det inte va sopnedkastet så va det brevlådan.. Fattar inte varför den där killen alltid hämtade skiten varje gång.

Fast då kanske man inte va så tokliten? Någon som vet årtal?
Citera
2005-11-13, 18:31
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Kommer ni ihåg den där idioten till clown som satt på en cykel som drev fram ett ...hmm...en står målarduk som nån kladdat dit ett "landskap" på när han trampade? Har för mig att han nästan hade "baaaanaaan" som stående mantra. Åkte rutschkana gjorde fanskapet också. Vad hette det programet tro?

Mannen heter Manne... kommer inte ihåg namnet på serien , Clownen Manne kanske? Kollade alltid på det när man var en liten pjuklarv, han hade väl en apa med oxå? och så hade han några kort som satt på en tvättlina... kommer inte ihåg om det var ord eller bilder på dem... osså trampade han på den däringa cykeln, runt runt runt! Har sett han på Hambodansen flera gånger, o han brukar ha en sån där hög hatt på sej...
Citera
2005-11-13, 18:34
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Föressten, rädda joppe, död eller levande. Var det någon mer än jag som redan då reagerade på att ungen måste vara totalt dum i huvudet som varje jävla gång gjorde sig av med nallen? Om det inte va sopnedkastet så va det brevlådan.. Fattar inte varför den där killen alltid hämtade skiten varje gång.

Fast då kanske man inte va så tokliten? Någon som vet årtal?

sent åttital? anledningen till att han, mannen, hjälpte till o rädda Joppe var väl att han var lite sugen på morsan?
Citera
2005-11-14, 08:17
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
sent åttital? anledningen till att han, mannen, hjälpte till o rädda Joppe var väl att han var lite sugen på morsan?

Olsson... Spelad av Lennart R Svensson... Han ville helt klart doppa...
Citera
2005-11-14, 09:18
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Mannen heter Manne... kommer inte ihåg namnet på serien , Clownen Manne kanske? Kollade alltid på det när man var en liten pjuklarv, han hade väl en apa med oxå? och så hade han några kort som satt på en tvättlina... kommer inte ihåg om det var ord eller bilder på dem... osså trampade han på den däringa cykeln, runt runt runt! Har sett han på Hambodansen flera gånger, o han brukar ha en sån där hög hatt på sej...

Sedan kom ju "Manne och Koko", riktigt otäck apa den där koko.

Innan dess fanns ju "Manne, Janne & Eva". Minns introt som var svartvit stumfilm,typ. Ingen som minns mer?
Citera
2005-11-14, 15:16
Medlem
carebears avatar
Citat:
Hedvig.
En äckligt ful tant som bodde i skogen. Finner bara ett ord:Varför?

Från A till Ö med Birgitta Andersson, som Hedvig. På taket bodde ugglan Helge, spelad av Bert-Åke Varg (?) Hedvig bodde i en gammal Televerksbarack och pratade dagligen i telefon med sin syster, om jag inte minns helt fel. I varje samtal var det väl nåt ord hon inte förstod och så fick Helge förklara ordet för henne och alla oss som tittade. Mycket underhållande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in