2015-10-30, 13:06
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han, Allan och Hamsik har varit mina verkliga nyckelspelare. Ofta hängt på dem ifall jag skall vinna Fanta-matchen eller ej.
Grattis till vinsten.

Tycker mitt lag oftast presterar ganska bra, men det är tufft att vara nykomling och ni andra är duktiga i alla fall i matcherna mot mig.
Citera
2015-10-30, 15:08
Medlem
Ferry31s avatar
Skön seger. Utan tvekan min bästa omgång den här säsongen. Il Buffone leder dock alltjämt tack vare högre genomsnittspoäng, men förhoppningsvis går jag om snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ferry frågade tidigare i tråden om vad vi nykomlingar tycker om spelet - jag tycker det är kul, tillräckligt mycket att göra mellan omgångarna, och matcherna blir lite intressantare att kolla på. Jag är nog med nästa gång också

Jag håller med dig helt. Alla är välkomna tillbaka till vårens säsong. I och med att vi saknar en andradivision så har alla som deltar nu förtur på platserna till nästa säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Grattis till vinsten.

Tycker mitt lag oftast presterar ganska bra, men det är tufft att vara nykomling och ni andra är duktiga i alla fall i matcherna mot mig.

Ja, du har lite oflyt i dina matcher. Räcker inte riktigt till och som du säger är det många som toppar sina prestationer mot dig.
Citera
2015-10-30, 19:50
Medlem
anteri17s avatar
Turlig poäng senast. Egentligen är man ingen poäng värd när man gör noll mål på hemmaplan.
Synd dock att Bastas självmål blev avgörande. Om inte han tofflat in en boll i egen kasse hade jag fått två pinnar till. Synd var ordet.

Nu väntar en fin match borta mot Go Ahead Farmers. Om ambitionen om en titel fortsatt ska leva, så krävs det en vinst. Så är det. För det kommer denna elva mest troligt spelas:

Sportiello

Basta Barzagli Paletta Vrsaljko Souprayen

Badelj Valdifiori Magnanelli

Vazquez Klose

5-3-2 är det som gäller. Tyvärr är Alonso och de Vrij fortsatt skadade. Det till trots är min försvarsuppsättning väldigt stark. Det är en trygg linje. I mittens rike är Magnanelli min gud. Så stabil som han varit hittills den här säsongen hade jag aldrig kunnat hoppas på. Badelj är genuin, medan jag fortsätter hoppas att Valdifiori får lite mer speltid. Annars finns Benassi på bänken.
På topp är det två nya ansikten jämfört med förra matchen. Lazio är fina hemma, förhoppningsvis får Klose en del lägen. Vazquez är betygsmässigt stabil. När Palermo även har hemmamatch av enklare art så kanske även ett mål kan trilla in.
I mål gör Sportiello alltid som sämst ett okej jobb.

Mot tre poäng!
Citera
2015-10-31, 16:12
Medlem
snillet_1s avatar
Skadeproblem på backsidan tvingar mig till ytterligare en omgång av 3-4-3:

Consigli

Moras - Manolas - Gamberini

Hamsik - Baselli - Allan - Badu

Berardi - Higuain - Mounier

---

Går in lite på att Bologna får en effekt och att Mounier levererar till skillnad från Gomez och Atalanta. Annars inga konstigheter.
Citera
2015-10-31, 16:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Värvade ett par spelare och ställer upp med denna elva mot laget Il Buffone:

Karnezis
Albiol-Ghoulam-Zukanovic
Soriano-Missiroli-Rigoni-Milinkovic-Savic
Icardi-Morata-Gilardino
Citera
2015-10-31, 16:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Värvade ett par spelare och ställer upp med denna elva mot laget Il Buffone:

Karnezis
Albiol-Ghoulam-Zukanovic
Soriano-Missiroli-Rigoni-Milinkovic-Savic
Icardi-Morata-Gilardino

3-5-3?

Citera
2015-10-31, 17:49
Medlem
Ferry31s avatar
Synd att jag var för lat för att kolla upp officiella laguppställningen, istället litade jag på opålitliga Fantacalcio. Borde nog spelat Dybala som troligtvis gör minst en strut idag.

Annars känns Eder-Thereau-Gervinho som ett starkt anfall. Samtliga har mål i sig och känns en aning mer formstarka än Dybala.
Citera
2015-10-31, 17:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Synd att jag var för lat för att kolla upp officiella laguppställningen, istället litade jag på opålitliga Fantacalcio. Borde nog spelat Dybala som troligtvis gör minst en strut idag.

Annars känns Eder-Thereau-Gervinho som ett starkt anfall. Samtliga har mål i sig och känns en aning mer formstarka än Dybala.

Samtidigt har Eder en bortamatch - Samp är rejält usla på bortaplan. Roma ska möta målsnåla Inter. Ja, jag griper efter halmstrån.
Citera
2015-10-31, 18:01
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Samtidigt har Eder en bortamatch - Samp är rejält usla på bortaplan. Roma ska möta målsnåla Inter. Ja, jag griper efter halmstrån.

Jo, de har svåra matcher alla tre faktiskt, men just Gervinho och Eder tror jag har gjort några mål på raken och jag har själv gjort misstaget förut att peta spelare för att de har svåra matcher, vilket sedan inte visat sig lyckat. Är en spelare i målform brukar jag i regel låta dem vara kvar. Jag väljer exempelvis att spela Laxalt också även om jag inte tror på Genoa i helgens omgång.

Annars svårt att välja anfallare den här omgången. Ingen är egentligen helt given och ingen känns helt idiotisk att slänga in. Till och med Paloschi och Meggiorini skulle kunna vara tänkbara, men de blev petade för att de är så ojämna. Meggiorini ser ut att ha en jävligt lång måltorka dessutom.
Citera
2015-10-31, 21:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
3-5-3?

Tänkte faktiskt på det, att dubbelnamnet fick det att se ut så.

Skitmatch av Morata, som även blev varnad. Och Icardi petad. Ser tungt ut vad gäller målskyttet för mitt lag. Men nu kommer väl Di Natale in i laget i st f Icardi, och underligare saker har väl hänt än att han petar in ett mål på hemmaplan mot Sassuolo.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-10-31 kl. 22:27.
Citera
2015-10-31, 22:18
Medlem
anteri17s avatar
De röda korten fortsätter gå min väg. Ferrys Pjanic skickades nyss ut.
Citera
2015-10-31, 22:21
Medlem
Ferry31s avatar
Ouch, den här omgången hade kunnat börja bättre.

Peta Dybala visade sig vara ett misstag också. 6,5 i betyg för en anfallare är godkänt, trots uteblivna mål och assists. Ger ju +0,5 i modificatori också.

Eurogol1 ser ut att kunna gå för första vinsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in