Turlig poäng senast. Egentligen är man ingen poäng värd när man gör noll mål på hemmaplan.
Synd dock att Bastas självmål blev avgörande. Om inte han tofflat in en boll i egen kasse hade jag fått två pinnar till. Synd var ordet.
Nu väntar en fin match borta mot Go Ahead Farmers. Om ambitionen om en titel fortsatt ska leva, så krävs det en vinst. Så är det. För det kommer denna elva mest troligt spelas:
Sportiello
Basta Barzagli Paletta Vrsaljko Souprayen
Badelj Valdifiori Magnanelli
Vazquez Klose
5-3-2 är det som gäller. Tyvärr är Alonso och de Vrij fortsatt skadade. Det till trots är min försvarsuppsättning väldigt stark. Det är en trygg linje. I mittens rike är Magnanelli min gud. Så stabil som han varit hittills den här säsongen hade jag aldrig kunnat hoppas på. Badelj är genuin, medan jag fortsätter hoppas att Valdifiori får lite mer speltid. Annars finns Benassi på bänken.
På topp är det två nya ansikten jämfört med förra matchen. Lazio är fina hemma, förhoppningsvis får Klose en del lägen. Vazquez är betygsmässigt stabil. När Palermo även har hemmamatch av enklare art så kanske även ett mål kan trilla in.
I mål gör Sportiello alltid som sämst ett okej jobb.
Mot tre poäng!