2015-10-27, 18:13
Medlem
snillet_1s avatar
Är det bättre att inte få någon målvakt spelad i matchen än att t.ex. Sorrentino går in och släpper fyra kassar mot Napoli imorrn kväll? Det måste det väl vara? Mirante och Consigli saknas för min del.
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-27 kl. 18:15.
Citera
2015-10-27, 19:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det bättre att inte få någon målvakt spelad i matchen än att t.ex. Sorrentino går in och släpper fyra kassar mot Napoli imorrn kväll? Det måste det väl vara? Mirante och Consigli saknas för min del.

Är det inte uff+3 punti om en målvakt inte kommer till spel? För utespelare är det uff+4 punti. Uppsidan är gigantiskt mycket större av att faktiskt spela Sorrentino. Sannolikheten att Napoli gör 3 mål eller fler är mindre än att Napoli gör färre än 3 mål. Gör Napoli färre än 3 är det högt troligt att Sorrentino stoltserar med mer än 3 poäng för sin insats.
Citera
2015-10-27, 19:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Veckoomgång innebär lite andra möjligheter i uttagningen med tanke på klubbarnas rotation.

Min elva i den extremt viktiga hemmamatchen mot Ale Viola enligt nedan.

Sportiello

Basta Barzagli Paletta Alonso

De Jong Valdifiori Benassi

Ilicic Matri Muriel

Stark backlinje. Jävligt stark backlinje. Jag hoppas Alonso kommer till spel.

På mitten räknar jag med start på Benassi. Han bör spelas i Torinos hemmamatcher.
De Jong sägs gå från start. Valdifiori ska enligt Gazzettan bänkas, men jag tror att Sarri mycket väl kan tänka sig ge sin forne lagkapten en chans så här mitt i veckan.

Ilicic och Muriel har enklare matcher samt kommer från bra matcher senast. Matri sägs starta för Lazio borta mot Atalanta. Värt ett försök.

Dags att haka på i toppen genom en vinst. Lite av vinna eller försvinna.

Souprayen tar Alonsos plats.
Badelj tar De Jongs plats.
Perotti tar Ilicic plats.

Det kom uppgifter om att dessa inte ska lira från start. Därav bytena. Jag chansar fortsatt med Valdifiori.
Citera
2015-10-27, 19:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är det inte uff+3 punti om en målvakt inte kommer till spel? För utespelare är det uff+4 punti. Uppsidan är gigantiskt mycket större av att faktiskt spela Sorrentino. Sannolikheten att Napoli gör 3 mål eller fler är mindre än att Napoli gör färre än 3 mål. Gör Napoli färre än 3 är det högt troligt att Sorrentino stoltserar med mer än 3 poäng för sin insats.

Tack för svar, har lite dålig koll på hur poängen räknas ihop egentligen. Självklart har du rätt i sannolikheten om antalet mål.

---

Sorrentino

Abate - Gamberini - Manolas

Hamsik - Allan - Rincon - Baselli

Gomez - Higuain - Berardi

Småknepigt val mellan Berardi och Mounier i anfallet, men det känns rimligare att Sassuolo lyckas skapa mer mot Juventus och ev. göra något mål eller mer. Förutom fiaskot mot Fiorentina har Inters matcher varit rejält målsnåla i år. Badu bänkas, den hypersvåra matchen mot Roma på bortaplan och deras mittfält...jag ser inte vad han skall åstadkomma där. Hiljemark gul gubbe.

edit: Medel petad i Inter! Blixtbyte i sista sekund. Rincon får äran att starta för mig.
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-27 kl. 20:05.
Citera
2015-10-27, 21:38
Medlem
Ferry31s avatar
Vilken känsla är skönast i det här spelet? Sitta med en anfallare som blir tvåmålsskytt eller en fembacklinje som snittar en poäng mellan 6,5 och 7,0?
Citera
2015-10-27, 22:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vilken känsla är skönast i det här spelet? Sitta med en anfallare som blir tvåmålsskytt eller en fembacklinje som snittar en poäng mellan 6,5 och 7,0?

Fembacken med bra betyg. Det ska mycket till för att man ska torska när fem spelare får såna betyg, samt drar ner motståndarens poäng, samt har sina offensiva spelare kvar i spel.

Jag var inne på en femback till den här omgången. Tyvärr ser Alonso ut att inte spela, delvis därför sköt jag på den idén. Beroende på hur mina forwards presterar nu i veckan så kan det dock komma att bli en femback till helgen. Det vore mysigt.
Citera
2015-10-27, 22:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Jag är tveklöst, än så länge, offensiv i min syftning: Har jag en vettig trupp är det 3-4-3 som gäller.
Mål och assist som lösenord. Om man då sitter på Icardi som en nyckel (älskad av få, ringaktad av många) så må det vara hänt. Framför allt är speltid kanske det avgörande? Vid början av säsongen är det i många stycken oklart.
Citera
2015-10-28, 01:09
Medlem
Ferry31s avatar
Jag föredrar också backlinjen. Har man en sådan stark är jag säker på att man vinner ca 70% av sina matcher och kanske torskar 10%. Hade en i våras en gång där fyra fick 6,5 och den femte backen fick 7,0. Satte ordentligt stopp för motståndaren.
Citera
2015-10-28, 21:01
Medlem
snillet_1s avatar
Så tre av mina startspelare kom inte till start: Gamberini, Allan (anade faktiskt att han eller Hamsik kunde vilas men men...) och Baselli fick alla börja på bänken IRL. Störande men min motståndare eurogol1 saknar å sin sida Ali Adnan och Marchisio på samma sätt. Kom igen nu, inhoppare...
Citera
2015-10-28, 21:41
Medlem
anteri17s avatar
Zappacosta på läkaren - gör mål. Men i det här fallet är det fel att klaga. Zappacosta var knappast tänkt att starta för mitt gäng.
Citera
2015-10-28, 21:43
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Så tre av mina startspelare kom inte till start: Gamberini, Allan (anade faktiskt att han eller Hamsik kunde vilas men men...) och Baselli fick alla börja på bänken IRL. Störande men min motståndare eurogol1 saknar å sin sida Ali Adnan och Marchisio på samma sätt. Kom igen nu, inhoppare...
Känns tufft att möta dig när du har Higuain i din elva. Han är så läskigt bra nu, så han skulle kunna göra tre eller fyra till.
Citera
2015-10-28, 21:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Känns tufft att möta dig när du har Higuain i din elva. Han är så läskigt bra nu, så han skulle kunna göra tre eller fyra till.

Han, Allan och Hamsik har varit mina verkliga nyckelspelare. Ofta hängt på dem ifall jag skall vinna Fanta-matchen eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in