Citat:
Ursprungligen postat av
lordy
Exakt min upplevelse också. Tycker det är lite småkul att testa olika enheter och är inte nödvändigtvis fast i min Apple TV, men i ärlighetens namn så springer den cirklar kring allt annat jag testat. Det som kommit närmast är en Roku Ultra, men den har begränsat med tillgängliga appar i Sverige/Europa. Har inte testat Nvidia Shield ska tilläggas, den måste - med tanke på priset - vara rapp.
Citat:
Ursprungligen postat av
freddastern
Jag körde nvidia shield innan Apple TV, samma sak där, kostar lika mycket som Apple TV men är otroligt mycket långsammare.
Shield är väl trevlig så, men hårdvaran börjar minst sagt bli föråldrad. Har ingen ATV, men kan lugnt föreställa mig att den är bestyckad med något betydligt mer modernt än Tegra X1?
Notera också att Googles inte längre så värst nya launcher som Shield använder sedan ett gäng år tillbaka lägger upp annonser som desktopbakgrund. Ofta animerade också. Extremt störigt. Tål man inte sådant blir det massa bökande med tredjepartslaunchers, customroms, etc för att slippa det, vilket jag kan tycka motverkar syftet med den där sortens mediaburkar. Vill man böka kan man lika bra skaffa sig en klassisk HTPC istället och ha full frihet. Idag finns det ju uppsjöar av strömsnåla kompakta PCs för nästan inga pengar alls som är väldigt lämpliga för ändamålet.
Till Nvidias heder har de varit exceptionellt bra med supporten. Den nu tio år gamla 2015-versionen får fortfarande löpande uppdateringar, och till och med en ny Android TV-major för inte så länge sedan.
För att återkoppla till trådstarten, tycker nog mediaboxar i den här kategorin var högeligen aktuella när tråden startades. De inbyggda smartfunktionerna i TV-apparater var tragiskt slöa, och tillverkarna droppade supporten väldigt snart. Sedan dess har väl gapet förvisso minskat, men vill mena på att lösa mediaboxar fortfarande har sin poäng.