Citat:
Ursprungligen postat av
maconero
Den mest brutala sanning som skrivits om Apple TV.
Man kan i alla fall skratta från sidan på alla idioter som köpt sig en Apple TV.
Förstår genuint inte argumentet. Att det bara är att dra en sladd från datorn till TV:n - det är väl ett ganska märkligt argument? Apples produkter lägger inte ribban vid minsta motståndets lag och möjligheter, det ska vara trevligt, nätt och smidigt också.
I så fall, enligt det argumentet, är det väl lika oresonligt att använda WiFi när man kan dra en ethernetkabel eller använda mobildata. Säger absolut inte att Apple TV är perfekt, tycker det suger rätt ofta, men att bekvämlighet skulle vara en negativ faktor tycker jag låter som ett platt och positionerande argument utan substans. Folk köper alla möjliga saker av bekvämlighet. Jag gillar att åka bil till jobbet istället för att gå fem kilometer. Jag gillar att inte ha HDMI-sladdar mellan dator och TV om jag har möjligheten att slippa det.
Då är det väl bättre att kritisera Apple TV för det hutlöst höga priset, eller att Apple bråkar med olika app-leverantörer så som YouTube och blockar upplösningar (vet att det i alla fall förr var så att du inte kunde välja ett lika högupplöst läge för uppspelning i YouTube-appen via Apple TV som motsvarande YouTube-app i Samsungs OS).