2016-12-18, 00:06
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanharr
Hur vore det om du skulle sluta trolla? Det finns noll anledning att ha en Apple TV gen 3 samt en Apple TV gen 4 inkopplad till samma tv. Det finns mycket anledning att ha både PS3 och PS4 inkopplat till samma tv då de överhuvudtaget inte spelar samma spel (inte ens nedladdade spel har korskompatibilitet).
Om det är någon som ska sluta trolla så är det du. Du ger svar på tal hela tiden och dessutom jävligt dåliga såna, du slutar ju förfan svara vissa personer när du har förlorat argumentet och börjar diskutera någonting helt annat.

Det finns ingen anledning för mig att ha ett PS2, PS3 & ett PS4 kopplat till samma TV-apparat, jag kan spela dom spelen jag vill via min PC och eventuellt PS4, du sitter ju inte och lirar 100 olika spel ifrån 100 olika konsoller, eller hur?

Citat:
Då skulle konsumenterna klaga. Sedan finns det ju också en gräns, ingen klagar på att Aftonbladet inte går att öppna på en dator från 1995.
Ja, och konsumenterna skulle klaga om boxarna blir inbyggda i tv-apparaterna med. Nej, jag ska åka till stugan där jag inte har någon ATV och vill se på Netflix, bäst att ta med hela jävla tv då.
Eller om alla "streamingboxar" slutar säljas, för vem fan är egentligen nöjd med smart-tv UI'et i dagens läge? Inte en käft, då det är helt värdelöst.

Citat:
Tv-marknaden är långt ifrån den marknad som utgörs av pc-gamers. De flesta som köper tv-apparater vill ha något som bara funkar direkt ur lådan.
Men det finns en en marknad. Punkt. Det finns folk som köper datorer i delar. Punkt. Det finns även personer som köper TV-apparater och som vill att dem fungerar direkt, men det finns även dem som blir jävligt besvikna på det "superbra" smart-tv stödet.

Citat:
När de lanserar en ny konsol så ser de alltid till att samtidigt släppa ett antal launch-spel. När PS3 släpptes så hade de inte speciellt många launch-spel som lockade folk och då sålde konsolen väldigt dåligt. Den blev känd som "konsolen utan spel". Det finns i princip inte någon person som köper en ny konsol utan att samtidigt köpa ett spel de vill åt. För mig var det Halo 5 till Xbox One och Killzone till PS4.
Men det handlar inte enbart om spel, för utav världens befolkning så spelar inte 100% Tv-spel, skulle knappast tro att det är mera än 20-30% ens, sen finns det precis som i allt annat prylgalna personer som ska ha det senaste. Den senaste ATV för den är nyaste. Den senaste BMW'n för den är nyast. Också vidare.
Citat:

Folk vill ha något nytt out-of-the-box. Jag kommer ihåg när hdtv lanserades i Sverige, då blev alla besvikna. Man köpte en tv med 1360x768 i upplösning och inbyggd digitalbox. Den var märkt "HD Ready". Digitalboxen stödde bara SDTV och det fanns ändå inga HD-kanaler. Folk vill inte lägga ner en massa tid på att se till att allt fungerar ihop, de vill bara ha t.ex. 4k. Med teknikbabbel menar jag alltså att konsumenten ska behöva läsa på om allt från versioner på HDMI till att köpa rätt boxar.
Precis, och ATV är "out-of-the-box". Det är ju vad DU tycker. Köpa rätt kabel eller rätt box till en tv är ingen big deal, det är ju förfan oftats sånt som säljare i fråga oftast frågor om och dessutm så föjjer kabeln till ATV med i boxen - det är alltså inte ett problem.
Folk bryr sig inte om att ATV inte klarar 4K, dem blir nöjda ändå. Du säger det ju själv.
Citera
2016-12-18, 00:34
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om det är någon som ska sluta trolla så är det du. Du ger svar på tal hela tiden och dessutom jävligt dåliga såna, du slutar ju förfan svara vissa personer när du har förlorat argumentet och börjar diskutera någonting helt annat.

Jag har svarat på allt. Vissa av deras argument håller på individnivå. Jag har dock förklarat att en pryl som Apple TV kräver att det finns ett stort stöd för dem bland konsumenter, annars slutar mjukvarutillverkare utveckla för dem.

Citat:
Det finns ingen anledning för mig att ha ett PS2, PS3 & ett PS4 kopplat till samma TV-apparat, jag kan spela dom spelen jag vill via min PC och eventuellt PS4, du sitter ju inte och lirar 100 olika spel ifrån 100 olika konsoller, eller hur?

Hursomhelst så hade jag sett det som en fördel ifall Sony släpper en tv med inbyggd PS4 Pro någon gång i framtiden. Det hade för det första sett mer stilrent ut, för det andra så hade man bara behövt starta en pryl när man ska spela, för det tredje så hade man kunnat navigera tv-menyerna med en bluetoothhandkontroll, vilket är mycket rappare än ir-fjärrkontroll. Kommer det sedan en PS5 om 5 år så får man väl bita det sura äpplet och ha den som extern spelkonsol.

Citat:
Ja, och konsumenterna skulle klaga om boxarna blir inbyggda i tv-apparaterna med. Nej, jag ska åka till stugan där jag inte har någon ATV och vill se på Netflix, bäst att ta med hela jävla tv då.
Eller om alla "streamingboxar" slutar säljas, för vem fan är egentligen nöjd med smart-tv UI'et i dagens läge? Inte en käft, då det är helt värdelöst.

Apple har ju för vana att ta bort all gammal teknik, så det är bara kompatibelt med en ny tv som har HDMI. Men detta är ändå för mycket på individnivå för att det ska spela roll. Det är ungefär som att säga att Chromecast är bäst och referera till att den får plats i ens ficka.

Citat:
Men det finns en en marknad. Punkt. Det finns folk som köper datorer i delar. Punkt. Det finns även personer som köper TV-apparater och som vill att dem fungerar direkt, men det finns även dem som blir jävligt besvikna på det "superbra" smart-tv stödet.

Marknaden för datorer i delar beror på att gamers vill kunna välja ut de bästa komponenterna. Tv-apparater säljs dock som integrerade produkter. Det finns t.ex. inga tv-apparater som säljs utan högtalare med motivationen att så många ändå har hemmabio. Om inte en tv försöker vara en komplett och fungerande lösning så kommer konsumenten klaga.

Citat:
Men det handlar inte enbart om spel, för utav världens befolkning så spelar inte 100% Tv-spel, skulle knappast tro att det är mera än 20-30% ens, sen finns det precis som i allt annat prylgalna personer som ska ha det senaste. Den senaste ATV för den är nyaste. Den senaste BMW'n för den är nyast. Också vidare.

Ingen köper en tvspelskonsol om det inte är ett spel de vill spela på den.

Citat:
Precis, och ATV är "out-of-the-box". Det är ju vad DU tycker. Köpa rätt kabel eller rätt box till en tv är ingen big deal, det är ju förfan oftats sånt som säljare i fråga oftast frågor om och dessutm så föjjer kabeln till ATV med i boxen - det är alltså inte ett problem.
Folk bryr sig inte om att ATV inte klarar 4K, dem blir nöjda ändå. Du säger det ju själv.

Du måste kolla upp vilken upplösningen den stödjer, sedan måste du koppla in den och varje gång du ska titta på tv så måste du starta tvn och den. Det är extra steg som konsumenter helst undviker.
Citera
2016-12-18, 10:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
sedan måste du koppla in den och varje gång du ska titta på tv så måste du starta tvn och den. Det är extra steg som konsumenter helst undviker.

Jag startar min tv genom min ATV och stänger av den via den, har knappt använt fjärrkontrollen sedan jag köpte den. Innan det hade jag hdmi, bytte mot chromecast som visserligen är en helt ok lösning men skillnaden i användbarhet är milsvid.
Citera
2016-12-18, 13:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag startar min tv genom min ATV och stänger av den via den, har knappt använt fjärrkontrollen sedan jag köpte den. Innan det hade jag hdmi, bytte mot chromecast som visserligen är en helt ok lösning men skillnaden i användbarhet är milsvid.

Samma här, ett lätt klick på touchplattan på fjärren och receivern startar och sätter rätt HDMI-källa och Tvn startar också. Jag styr även volymen på receviren med ATV-fjärren. otroligt smidigt.
Citera
2016-12-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Samma här, ett lätt klick på touchplattan på fjärren och receivern startar och sätter rätt HDMI-källa och Tvn startar också. Jag styr även volymen på receviren med ATV-fjärren. otroligt smidigt.

Eller som i mitt fall så startar ATV när jag slår på TV'n

Det går dessutom att ställa in så att ATV alltid är på, eller så att den triggas igång när man väljer den ingången på sin TV
Citera
2016-12-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Samtalade med en vän idag, han berättade att han har köpt en apple tv, det var länge sedan jag skrattade så mycket, ännu en idiot. Allt som finns på apple tv finns redan? Netflix, viaplay och spotify finns på varenda smart tv, där förlorade apple tv 90% av sitt användningsområde. Och allt som finns på apple tv men inte på tv'n finns på datorn. Alla har en dator och alla har en HDMI-Kabel. Gissa vad idiotfanskap! Dra hdmi från datorn till tv'n så har ni allt som finns i eran fjantiga dosa + allt annat som existerar inom underhållning. Jag har svårt att fatta hur man kan vara så mongolid att man betalar för något man redan har. Bra försök apple, bättre lycka nästa gång. Diskutera detta! Har de som köpt apple tv gjort bort sig totalt?
Håller med om ditt imlägg.

Vill man spela spel på TV, kan man lika gärna hämta en spelkonsol med riktig fin grafik.

Tycker det är endast apple fundamentalister som skaffar sådan skräp.
Citera
2016-12-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailing.brand
Håller med om ditt imlägg.

Vill man spela spel på TV, kan man lika gärna hämta en spelkonsol med riktig fin grafik.

Tycker det är endast apple fundamentalister som skaffar sådan skräp.

Är du av den enögda sorten som inte kan tänka dig att det kan finnas massor med folk som inte måste ha det häftigaste i grafik och spel för att kunna ha kul med lite TV-spel?

Kan du tänka dig att det faktiskt kan finnas folk som tycker det finns en massa andra saker som de anser viktiga med en grunka de ska koppla till sin TV, viktigare är hur häftiga spel som kan presteras.

Hur gör jag om jag vill att det ska synka med mitt bildbibliotek på datorn, synka annat både hit o dit, kunna agera hub för att intelligent kunna styra elektronik och belysning etc i mitt hem, kunna streama video bilder musik etc enkelt och smidig från mina bärbara enheter, spegla hela mitt musikbibliotek, filmbibliotek etc etc. Och gärna kunna köra en hel del spel som underhållning utan att det måste vara hardcore gaming. Klarar en spelkonsoll allt detta för ca 1500kr.
Citera
2016-12-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är du av den enögda sorten som inte kan tänka dig att det kan finnas massor med folk som inte måste ha det häftigaste i grafik och spel för att kunna ha kul med lite TV-spel?

Kan du tänka dig att det faktiskt kan finnas folk som tycker det finns en massa andra saker som de anser viktiga med en grunka de ska koppla till sin TV, viktigare är hur häftiga spel som kan presteras.

Hur gör jag om jag vill att det ska synka med mitt bildbibliotek på datorn, synka annat både hit o dit, kunna agera hub för att intelligent kunna styra elektronik och belysning etc i mitt hem, kunna streama video bilder musik etc enkelt och smidig från mina bärbara enheter, spegla hela mitt musikbibliotek, filmbibliotek etc etc. Och gärna kunna köra en hel del spel som underhållning utan att det måste vara hardcore gaming. Klarar en spelkonsoll allt detta för ca 1500kr.

Alltid roligt att en fantast användare helst plötsligt blir många användare.

Seriöst, hur många användare sitter under dagen och styr belysningen och spegla hit och dit till TV när Chromecast kan göra vardagliga saker till en fraktion av priset av skräphögen ATV?

Har man saker på luren eller datorn , använd Chromecast och BOOM! inte behöver man Apple skit till allting.
Citera
2016-12-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailing.brand

Alltid roligt att en fantast användare helst plötsligt blir många användare.

Seriöst, hur många användare sitter under dagen och styr belysningen och spegla hit och dit till TV när Chromecast kan göra vardagliga saker till en fraktion av priset av skräphögen ATV?

Har man saker på luren eller datorn , använd Chromecast och BOOM! inte behöver man Apple skit till allting.

Tja, det är lika roligt att se hur Applehatarna inte kan låta andra välja som de vill, utan bara måste väsnas för att tala om för världen att de valt rätt och alla som köpt Apple-grejor alltid gör fel....

Måhända du inte fattar det, men folk sitter inte alltid och belysningen manuellt dagarna i ända, det sköter sig själv efter de aktiviteter man satt upp.

ChromeCast är en ok grunka till ett lågt pris, men då den inte kan erbjuda ens hälften av allt som ATV4 kan, så är det helt naturligt att det finns många kräver betydligt mer än vad en ChromeCast kan erbjuda. Därför är det också bra att det finns olika produkter så kan folk välja det de tycker passar dem bäst, och många väljer då en ATV4 före en ChromeCast. Har du problem med att folk inte väljer som du tycker de ska göra?
Citera
2016-12-18, 21:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, det är lika roligt att se hur Applehatarna inte kan låta andra välja som de vill, utan bara måste väsnas för att tala om för världen att de valt rätt och alla som köpt Apple-grejor alltid gör fel....

Måhända du inte fattar det, men folk sitter inte alltid och belysningen manuellt dagarna i ända, det sköter sig själv efter de aktiviteter man satt upp.
Känns som både Harrharr & den här snubben trollar, ja, ATV är inte bäst men å andra sidan så finns det jävligt mycket skärp man inte behöver nu för tiden. Ibland måste man kunna tänka utanför ramarna (Vilket är tydligt några personer inte kan) och inse att bara för dem är tv-spels kåta fantaster betyder det inte att varenda person är det.

Jag själv ger blanka fan i PS4 - ska jag spela något spel så spelar jag på PC, då jag tycker alla konsoller är värdelösa - det är min åsikt och inte fan argumenterar jag emot folk på grund utav det, gillar folk tv-spel så är det fine för mig.

Ska jag kolla på Netflix på min TV använder jag antingen en HDMI kabel till min bärbara eller min ATV, beror helt på vart jag är och vad jag ske. I nuläget så finns det inget alternativ som är bättre än ATV4 imo.
Citera
2016-12-18, 22:20
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Det enda som den här tråden har fastställt utan tvivel är att de enda som är "mongolida" är de som försöker argumentera emot nyttan av en Apple TV, alternativt ifrågasätter de som köper en sådan.
Citera
2016-12-18, 23:27
Medlem
EnDodTigers avatar
SVT Play har jag inte på någon av mina 4 Smart-TV, bara på Apple TV.
Streama från iPhone till Samsung TV går ju inte heller, skärpning Samsung!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in