Citat:
Om det är någon som ska sluta trolla så är det du. Du ger svar på tal hela tiden och dessutom jävligt dåliga såna, du slutar ju förfan svara vissa personer när du har förlorat argumentet och börjar diskutera någonting helt annat.Hur vore det om du skulle sluta trolla? Det finns noll anledning att ha en Apple TV gen 3 samt en Apple TV gen 4 inkopplad till samma tv. Det finns mycket anledning att ha både PS3 och PS4 inkopplat till samma tv då de överhuvudtaget inte spelar samma spel (inte ens nedladdade spel har korskompatibilitet).
Det finns ingen anledning för mig att ha ett PS2, PS3 & ett PS4 kopplat till samma TV-apparat, jag kan spela dom spelen jag vill via min PC och eventuellt PS4, du sitter ju inte och lirar 100 olika spel ifrån 100 olika konsoller, eller hur?
Citat:
Ja, och konsumenterna skulle klaga om boxarna blir inbyggda i tv-apparaterna med. Nej, jag ska åka till stugan där jag inte har någon ATV och vill se på Netflix, bäst att ta med hela jävla tv då. 
Eller om alla "streamingboxar" slutar säljas, för vem fan är egentligen nöjd med smart-tv UI'et i dagens läge? Inte en käft, då det är helt värdelöst.
Citat:
Men det finns en en marknad. Punkt. Det finns folk som köper datorer i delar. Punkt. Det finns även personer som köper TV-apparater och som vill att dem fungerar direkt, men det finns även dem som blir jävligt besvikna på det "superbra" smart-tv stödet.
Citat:
Men det handlar inte enbart om spel, för utav världens befolkning så spelar inte 100% Tv-spel, skulle knappast tro att det är mera än 20-30% ens, sen finns det precis som i allt annat prylgalna personer som ska ha det senaste. Den senaste ATV för den är nyaste. Den senaste BMW'n för den är nyast. Också vidare.
När de lanserar en ny konsol så ser de alltid till att samtidigt släppa ett antal launch-spel. När PS3 släpptes så hade de inte speciellt många launch-spel som lockade folk och då sålde konsolen väldigt dåligt. Den blev känd som "konsolen utan spel". Det finns i princip inte någon person som köper en ny konsol utan att samtidigt köpa ett spel de vill åt. För mig var det Halo 5 till Xbox One och Killzone till PS4.
Citat:
Folk vill ha något nytt out-of-the-box. Jag kommer ihåg när hdtv lanserades i Sverige, då blev alla besvikna. Man köpte en tv med 1360x768 i upplösning och inbyggd digitalbox. Den var märkt "HD Ready". Digitalboxen stödde bara SDTV och det fanns ändå inga HD-kanaler. Folk vill inte lägga ner en massa tid på att se till att allt fungerar ihop, de vill bara ha t.ex. 4k. Med teknikbabbel menar jag alltså att konsumenten ska behöva läsa på om allt från versioner på HDMI till att köpa rätt boxar.
Precis, och ATV är "out-of-the-box". Det är ju vad DU tycker. Köpa rätt kabel eller rätt box till en tv är ingen big deal, det är ju förfan oftats sånt som säljare i fråga oftast frågor om och dessutm så föjjer kabeln till ATV med i boxen - det är alltså inte ett problem. Folk vill ha något nytt out-of-the-box. Jag kommer ihåg när hdtv lanserades i Sverige, då blev alla besvikna. Man köpte en tv med 1360x768 i upplösning och inbyggd digitalbox. Den var märkt "HD Ready". Digitalboxen stödde bara SDTV och det fanns ändå inga HD-kanaler. Folk vill inte lägga ner en massa tid på att se till att allt fungerar ihop, de vill bara ha t.ex. 4k. Med teknikbabbel menar jag alltså att konsumenten ska behöva läsa på om allt från versioner på HDMI till att köpa rätt boxar.
Folk bryr sig inte om att ATV inte klarar 4K, dem blir nöjda ändå. Du säger det ju själv.