Citat:
Ursprungligen postat av
Hanharr
Det är en sak som stört mig med smart-tv. Titta t.ex. på denna smart-tvs fjärrkontroll:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=3681438
Där är en stor röd knapp för "Netflix" och en stor vit för "Google play". Det är så uppenbart att Netflix köper in sig i tillverkare och får fördelar. Men vad händer om man har HBO? Då blir det mycket mindre användarvänligt att använda fjärrkontrollen.
Har varit i precis denna situationen och konstaterar för min del att de flesta appar utanför avtalet fungerar illa, det står spaltmeter om detta att appar inte är kompatibla med den o den TV:n och just därför att en kund ska vara styrd.
Det finns appar för Smart -TV av visst märke som har modifierats av någon talang men att denne garanterar ingenting.
Jag installerade en sådan SVT app och även Viaplay och det var skit för min del med lagg o låsningar medans att andra tycker att de är Guld.
Man kan ju tycka vad man vill om lobby samarbetet i mellan företag men det är så idag att inget företag kan nå framgång utan stöd av andra som kommer till med sitt, alla ska vara med och få av kakan eller så blir det inget.