2016-12-15, 02:11
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
1. Utan problem! Hon har en ATV nu som hon använder väldigt flitigt, vi hade först ett PS3 som mediestation men det förstog hon ingenting utan köpte en DVD-spelare istället för att se på film.
Håller absolut inte med. Enklaste lösningen för en äldre person är appleTV, speciellt om dem har andra Apple-produkter. Så du menar är personer över +30 har en blueray samling? Typ 90% i den åldersgruppen laddar ju faktiskt hem alternativ streamar.
Precis, så förstår inte alls varför du ska ha till att PS4 är "så" bra för dem har Blueray.

2. Kontrolljäveln spelar väl förfan ingen roll om UI är segt, spelar ju förfan ingen roll om du så kör med laser-teknik där kontrollen är dyraste i världen om UI'et är segt och laggar.

3. Eller så skiter man i en dålig smart-tv som har dåligt UI, eller Chromecast (Som kräver annat) för att ens fungera.

För att sammanfatta:
Äldre person; AppleTV, fungerar mycket bättre än smartTV.
KöksTV; återigen AppleTV, väldigt billiga igen.
TVspelare: Köp en dator.

Rätt oresonligt att betala 2200 för en smart-tv om man redan har en TV; speciellt om man kommer få en med smarttv där UI'et är segare än windows 95.

Nu tänker jag i varje fall inte argumentera något mera med dig. Helt oresonabel att resonera med då du knappast verkar ha någon äldre person i närheten som dessutom inte är så teknisk utav sig.

Apple tv säljer dåligt på grund av det jag sagt, det kommer du inte ifrån.
Citera
2016-12-15, 07:45
Medlem
Chromecast förändrade mitt sätt att titta. Tidigare sprang jag fram till laptop med hdmi kabel när jag skulle byta torrent-film.

Nu behöver jag inte ens vänta till torrent laddat ner med BitX i min mobil väljer jag en torrent och trycker på play och pang så börjar den spelas på min tv.
Citera
2016-12-15, 09:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanharr
Apple tv säljer dåligt på grund av det jag sagt, det kommer du inte ifrån.
Men det är väldigt objektivt dock, TV-apparater säljs på grund utav att det är en TV och inte för att folk vill köpa en SMART-TV.
Folk behöver inte köpA ATV's längre då man till exempel får med dem när man köper Telefon ifån telia, och vad har försäljningen att göra med hur bra ATV för otekniska personer..?
Senast redigerad av irken 2016-12-15 kl. 09:53.
Citera
2016-12-15, 13:10
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Samtalade med en vän idag, han berättade att han har köpt en apple tv, det var länge sedan jag skrattade så mycket, ännu en idiot. Allt som finns på apple tv finns redan? Netflix, viaplay och spotify finns på varenda smart tv, där förlorade apple tv 90% av sitt användningsområde. Och allt som finns på apple tv men inte på tv'n finns på datorn. Alla har en dator och alla har en HDMI-Kabel. Gissa vad idiotfanskap! Dra hdmi från datorn till tv'n så har ni allt som finns i eran fjantiga dosa + allt annat som existerar inom underhållning. Jag har svårt att fatta hur man kan vara så mongolid att man betalar för något man redan har. Bra försök apple, bättre lycka nästa gång. Diskutera detta! Har de som köpt apple tv gjort bort sig totalt?

Nej allt finns inte i en Smart TV utan att du får vad tillverkaren har avtal med och lycka till med installation av de appar som saknas.
App? Apple...Apple TV:n fungerar klockrent o levererar blixtsnabbt.

Du är inte Tobias va? Kallas din mamma för Morran?
Citera
2016-12-15, 13:16
Medlem
Jag köpte en Apple tv 4 men jag förstod aldrig att den konkurerar med min ps4a som jag använder för spel och streaming. Så har bara användt den 2gånger och nu är den bort kopplad och tillbaka i kartongen. Det är en 64gb version om jag vill sälja hur mycket får jag för den då den är helt ny

Jag har annars 2 apple datorer en bärbar och imac + en platta. Jag kan även berätta att det hacka när jag vill titta på en film från datorn över till min oled tv med apple tv så vad är användings området med en apple tv ? För mig fungerade bättre med hdmi kabel utan hack ?
Citera
2016-12-15, 13:36
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Jag köpte en Apple tv 4 men jag förstod aldrig att den konkurerar med min ps4a som jag använder för spel och streaming. Så har bara användt den 2gånger och nu är den bort kopplad och tillbaka i kartongen. Det är en 64gb version om jag vill sälja hur mycket får jag för den då den är helt ny

Jag har annars 2 apple datorer en bärbar och imac + en platta. Jag kan även berätta att det hacka när jag vill titta på en film från datorn över till min oled tv med apple tv så vad är användings området med en apple tv ? För mig fungerade bättre med hdmi kabel utan hack ?

Kan det vara din router som spökar?
Citera
2016-12-15, 13:46
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Men det är väldigt objektivt dock, TV-apparater säljs på grund utav att det är en TV och inte för att folk vill köpa en SMART-TV.
Folk behöver inte köpA ATV's längre då man till exempel får med dem när man köper Telefon ifån telia, och vad har försäljningen att göra med hur bra ATV för otekniska personer..?

Folk köper inte Apple tv pga att de antingen redan har smart-tv, eller att de köper billigare streamingapparater. Att Telia håller på att ge bort gratisprylar har att göra med hela fiaskot med att de släppte kunduppgifter till ett skumt företag som jagade fildelare.
Citera
2016-12-15, 13:51
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Nej allt finns inte i en Smart TV utan att du får vad tillverkaren har avtal med och lycka till med installation av de appar som saknas.
App? Apple...Apple TV:n fungerar klockrent o levererar blixtsnabbt.

Det är en sak som stört mig med smart-tv. Titta t.ex. på denna smart-tvs fjärrkontroll: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=3681438

Där är en stor röd knapp för "Netflix" och en stor vit för "Google play". Det är så uppenbart att Netflix köper in sig i tillverkare och får fördelar. Men vad händer om man har HBO? Då blir det mycket mindre användarvänligt att använda fjärrkontrollen.
Citera
2016-12-15, 14:35
Medlem
irkens avatar
Citat:
Folk köper inte Apple tv pga att de antingen redan har smart-tv, eller att de köper billigare streamingapparater. Att Telia håller på att ge bort gratisprylar har att göra med hela fiaskot med att de släppte kunduppgifter till ett skumt företag som jagade fildelare.
Och vem köper en smart-tv för kunna streama Netflix när man istället kan köpa en ATV/Chromecast istället? Inte skulle någon jag känner i varje fall köpa en helt ny tv enbart om dem vill streama filmer, tror ärligt att inte du skulle göra det heller.

Spelar väl ingen roll varför dem gör det - du får en helt gratis ATV om du skaffar ett mobilabonnemang - kan du säga hur jag får en helt gratis smart-tv?
Citera
2016-12-15, 14:46
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Det är en sak som stört mig med smart-tv. Titta t.ex. på denna smart-tvs fjärrkontroll: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=3681438

Där är en stor röd knapp för "Netflix" och en stor vit för "Google play". Det är så uppenbart att Netflix köper in sig i tillverkare och får fördelar. Men vad händer om man har HBO? Då blir det mycket mindre användarvänligt att använda fjärrkontrollen.

Har varit i precis denna situationen och konstaterar för min del att de flesta appar utanför avtalet fungerar illa, det står spaltmeter om detta att appar inte är kompatibla med den o den TV:n och just därför att en kund ska vara styrd.
Det finns appar för Smart -TV av visst märke som har modifierats av någon talang men att denne garanterar ingenting.

Jag installerade en sådan SVT app och även Viaplay och det var skit för min del med lagg o låsningar medans att andra tycker att de är Guld.

Man kan ju tycka vad man vill om lobby samarbetet i mellan företag men det är så idag att inget företag kan nå framgång utan stöd av andra som kommer till med sitt, alla ska vara med och få av kakan eller så blir det inget.
Citera
2016-12-15, 14:51
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Och vem köper en smart-tv för kunna streama Netflix när man istället kan köpa en ATV/Chromecast istället? Inte skulle någon jag känner i varje fall köpa en helt ny tv enbart om dem vill streama filmer, tror ärligt att inte du skulle göra det heller.

Spelar väl ingen roll varför dem gör det - du får en helt gratis ATV om du skaffar ett mobilabonnemang - kan du säga hur jag får en helt gratis smart-tv?

1. Det finns såklart många som sitter med en tv från 2006 eller äldre, men då känns det konstigt att köpa en streamingbox för 1500 kr när Chromecast finns för 400 kr, speciellt som många funktioner inte funkar. Äldre tv-apparater är ofta inte 1080p och saknar HDMI-styrning.

2. Ingenting är gratis. Väljer man Telia får man en Apple TV som kompensation för att de lurar en på andra sätt, så som att ge ut ens kontaktuppgifter till skumraskföretag. Man måste titta på priset att köpa Apple TV separat.
Citera
2016-12-15, 14:56
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Har varit i precis denna situationen och konstaterar för min del att de flesta appar utanför avtalet fungerar illa, det står spaltmeter om detta att appar inte är kompatibla med den o den TV:n och just därför att en kund ska vara styrd.
Det finns appar för Smart -TV av visst märke som har modifierats av någon talang men att denne garanterar ingenting.

Jag installerade en sådan SVT app och även Viaplay och det var skit för min del med lagg o låsningar medans att andra tycker att de är Guld.

Man kan ju tycka vad man vill om lobby samarbetet i mellan företag men det är så idag att inget företag kan nå framgång utan stöd av andra som kommer till med sitt, alla ska vara med och få av kakan eller så blir det inget.

Har du märkt något sådant på Apple TV, eller förhåller de sig mer neutrala? Det var en app som jag tyckte var intressant på Apple TV som helt enkelt heter "TV" som var en uppsamlingsplats för många streamingtjänster. Tyvärr satt sig streamingtjänsterna på tvären; http://www.cultofmac.com/451509/appl...ming-services/

Man förstår dock ändå anledningen, för t.ex. Netflix vill ju ha förhandlingsutrymme genom brand-recognition. Det tappar dem ju väldigt mycket av ifall deras tjänst döljs bakom en uppsamlingsapp. Då blir de ju mer som produktionsbolag på bluray och ingen köper bluray beroende på vem som producerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in