Citat:
Ursprungligen postat av
Hanharr
1. Jo, men det är att greppa efter halmstrån. För att en sådan box som Apple TV ska fungera krävs det ett bredd stöd så det utvecklas bra mjukvara. Att det finns en väldigt snäv kundgrupp som köpte en smart-tv för 15 000 kr som har för långsamt ui, eller som någon annan sade, att man var tvungen att ha en Apple TV till kökstvn, räcker inte på långa vägar. Det är ganska uppenbart att os som Android TV och Tizen tar över vardagsrummet. Om Apple vill ändra det måste de antingen släppa kompletta tv-apparater, eller låta tv-tillverkare göra apparater med tvOS.
2. Jag har Telia som operatör. Argumentet började med att någon sade att Apple TV är ett billigt alternativ eftersom Telia ändå delar ut "gratis" sådana när man tecknar abonnemang. Jag påpekade att det är helt fel sätt att se det då Telia bara ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte.
1. Nej, det är ju inte det. Apple TV'n fungerar utmärkt just nu, hurvida dem säljer upp till deras "mål" eller inte vet jag inte, men å andra sidan eftersom dom fortfarande finns och fortfarande görs så är det antagligen något som går plus. Har jag redan en TV i köket (Vilket jag har) som har smart-tv och jag vill streama så gör jag det då inte via smart-tvn i varje fall då hela upplägget är bökigt som fan, tar nästan hellre en laptop än använder UI'et.
2. Problemet med ditt argument här är ju att både Telenor, Tre & egentligen alla operatörer "saltar" sina erbjudande för att få kunder att signa, det handlar inte om dåliga rykten.
Just nu på
Halebop så får du ett par hörlurar värda 1000SEK, på
Telenor så kan du få en Kaffemaskin (!) & ett par VR-glasögon, på
Comviq så får du en mobiltelefon när du skaffar ett Abonnemang, ska jag fortsätta eller? Du kan ju knappast påstå att Telia ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte när nästan varenda Telefon-operatör har erbjudande som bjuder på saker, snarare handlar det om att dem "saltar" erbjudandena vilket gör att folk till exempel skaffar en ny telefon.