2016-12-15, 15:03
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanharr
Tänk så bli ICloud hackat igen och alla får reda på att du lyssnar på Justin Bieber?

Hursomhelst, du förstår väl att många mycket hellre hade valt plug and play och att telefonen hamnat som ett usb-minne? Alla vill inte hålla på med molnlagring och att skapa bibliotek i Itunes.
Eftersom du fortfarande är här och trollar: länka till en enda artikel i ett trovärdigt media om ett enda säkerställt verkligt hack av iCloud. Vad jag vet så har alla "hacks" bestått i att folk har idiotiska lösenord och använder samma lösenord på flera ställen.

Vad gäller folk som inte "vill hålla på med molnlagring" så börjar det väl bli dags för er att ta steget till nutiden? Det är ju snart tio år sen vi andra började med det.
Citera
2016-12-15, 15:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
1. Det finns såklart många som sitter med en tv från 2006 eller äldre, men då känns det konstigt att köpa en streamingbox för 1500 kr när Chromecast finns för 400 kr, speciellt som många funktioner inte funkar. Äldre tv-apparater är ofta inte 1080p och saknar HDMI-styrning.

Verkligheten är snarare sån att det räcker med att tvn är typ 4+ år så börjar nog app-utbudet i smart-tvn suga oerhört. Appar slutar att stödjas och vips är dom borta. På min dryga 5 år gamla tv finns numera bara youtube som då räknas som en premium-app. Hur troligt det är att jag använder den kan du nog fundera över.

Och varför ska jag köpa en Chromecast när vi hemma har två iPhone, en iPad och en MacBook som fungerar perfekt med ATV? Min förstärkare har även AirPlay vilket gör att saker funkar enklare.
Citera
2016-12-15, 15:25
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Eftersom du fortfarande är här och trollar: länka till en enda artikel i ett trovärdigt media om ett enda säkerställt verkligt hack av iCloud. Vad jag vet så har alla "hacks" bestått i att folk har idiotiska lösenord och använder samma lösenord på flera ställen.

Vad gäller folk som inte "vill hålla på med molnlagring" så börjar det väl bli dags för er att ta steget till nutiden? Det är ju snart tio år sen vi andra började med det.

Du verkar helt besatt av Apple. Alla dina inlägg verkar handla om att de är helt förträffliga och att allt de producerar är guld värt. Jag använder själv Iphone då jag tycker den är otroligt användarvänlig och en mycket bättre telefon än någon Android. Jag avskyr dock Itunes och jag tycker Apple TV är onödig även om jag ser att den är användarvänlig och håller bra kvalité. Apples datorer är mycket väldesignade, men det är för mycket man inte kan göra på en Mac som man kan göra på en PC.

Angående molnlagring så beror det på vad och hur man molnlagrar. Google Docs är ju helt klockrent när man ska arbeta med andra på något gemensamt. Att hålla på att molnlagra foton och musik är dock något som känns som forcerad teknik. "Titta hur modern jag är, all min musik ligger i molnet! MOLNET!". Molntjänster till musik känns onödigt då det finns Spotify, det är då en smartare lösning än att köpa saker i Itunes och ha ett personligt moln. Det är även säkerligen en bättre lösning rent tekniskt då företaget bakom det bara behöver hålla en kopia av varje låt uppe på nätet, som läses av många.

Citat:
An anonymous hacker who has exploited an iCloud security flaw that lets anyone unlock a lost or stolen iPhone says Apple contacted him about the matter today, but he deleted the email.

http://www.cultofmac.com/280189/iclo...e-little-late/

Men nej, de blev ju inte hackade... det var andra sajter som blev hackade
Citera
2016-12-15, 15:28
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Verkligheten är snarare sån att det räcker med att tvn är typ 4+ år så börjar nog app-utbudet i smart-tvn suga oerhört. Appar slutar att stödjas och vips är dom borta. På min dryga 5 år gamla tv finns numera bara youtube som då räknas som en premium-app. Hur troligt det är att jag använder den kan du nog fundera över.

Och varför ska jag köpa en Chromecast när vi hemma har två iPhone, en iPad och en MacBook som fungerar perfekt med ATV? Min förstärkare har även AirPlay vilket gör att saker funkar enklare.

Nyare tv-apparater är standardiserade med t.ex. Android TV eller Tizen OS. De första "smart-tv" var egentligen inte riktiga smart-tv, utan tv-apparater med inbyggda eller nedladdningsbara appar. Stödet för t.ex. Android TV kommer inte försvinna med tiden.
Citera
2016-12-15, 15:34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Har du märkt något sådant på Apple TV, eller förhåller de sig mer neutrala? Det var en app som jag tyckte var intressant på Apple TV som helt enkelt heter "TV" som var en uppsamlingsplats för många streamingtjänster. Tyvärr satt sig streamingtjänsterna på tvären; http://www.cultofmac.com/451509/appl...ming-services/

Man förstår dock ändå anledningen, för t.ex. Netflix vill ju ha förhandlingsutrymme genom brand-recognition. Det tappar dem ju väldigt mycket av ifall deras tjänst döljs bakom en uppsamlingsapp. Då blir de ju mer som produktionsbolag på bluray och ingen köper bluray beroende på vem som producerat.

Apple är ju definitivt inte neutralt, de lärde sig av Microsoft hur slipstenen ska dragas.
Jag bryr mig inte heller så stort hur affärerna sker utan jag ser till vad jag får.
Det finns inget som slår Apple TV i kombination med smart-TV och jag rekommenderar detta varmt åt äldre som sitter med sina föråldrade knackiga system och betalar stort för skit som de aldrig tittar på.
Citera
2016-12-15, 17:32
Medlem
irkens avatar
Citat:
1. Det finns såklart många som sitter med en tv från 2006 eller äldre, men då känns det konstigt att köpa en streamingbox för 1500 kr när Chromecast finns för 400 kr, speciellt som många funktioner inte funkar. Äldre tv-apparater är ofta inte 1080p och saknar HDMI-styrning.

2. Ingenting är gratis. Väljer man Telia får man en Apple TV som kompensation för att de lurar en på andra sätt, så som att ge ut ens kontaktuppgifter till skumraskföretag. Man måste titta på priset att köpa Apple TV separat.
1. Jo, men har jag en TV ifrån 2010 som är en smart-tv där UI'et laggar ihop så är det ju bra smartare att köpa en ATV för 1500 istället för en ny tv för 15k, eller?
Har jag en iPhone sen tidigare så är det väl bra mycket smartare att köpa en ATV istället för en Chromecast?
Du skippar ju helt vissa argument.

2. För det första så köper jag inte det där argumentet, det har ju inte ett skit med att göra hurvida ATV's är bra eller inte och om du ska ha det där tänket, så har väl egentligen alla företag likadana?
Snacka om att bildad dig en helt egen uppfattning om Telia är för företag, får man fråga vad du har för operatör?
Senast redigerad av irken 2016-12-15 kl. 17:38.
Citera
2016-12-15, 18:25
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
1. Jo, men har jag en TV ifrån 2010 som är en smart-tv där UI'et laggar ihop så är det ju bra smartare att köpa en ATV för 1500 istället för en ny tv för 15k, eller?
Har jag en iPhone sen tidigare så är det väl bra mycket smartare att köpa en ATV istället för en Chromecast?
Du skippar ju helt vissa argument.

2. För det första så köper jag inte det där argumentet, det har ju inte ett skit med att göra hurvida ATV's är bra eller inte och om du ska ha det där tänket, så har väl egentligen alla företag likadana?
Snacka om att bildad dig en helt egen uppfattning om Telia är för företag, får man fråga vad du har för operatör?

1. Jo, men det är att greppa efter halmstrån. För att en sådan box som Apple TV ska fungera krävs det ett bredd stöd så det utvecklas bra mjukvara. Att det finns en väldigt snäv kundgrupp som köpte en smart-tv för 15 000 kr som har för långsamt ui, eller som någon annan sade, att man var tvungen att ha en Apple TV till kökstvn, räcker inte på långa vägar. Det är ganska uppenbart att os som Android TV och Tizen tar över vardagsrummet. Om Apple vill ändra det måste de antingen släppa kompletta tv-apparater, eller låta tv-tillverkare göra apparater med tvOS.

2. Jag har Telia som operatör. Argumentet började med att någon sade att Apple TV är ett billigt alternativ eftersom Telia ändå delar ut "gratis" sådana när man tecknar abonnemang. Jag påpekade att det är helt fel sätt att se det då Telia bara ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte.
Citera
2016-12-15, 19:16
Medlem
irkens avatar
Citat:
1. Jo, men det är att greppa efter halmstrån. För att en sådan box som Apple TV ska fungera krävs det ett bredd stöd så det utvecklas bra mjukvara. Att det finns en väldigt snäv kundgrupp som köpte en smart-tv för 15 000 kr som har för långsamt ui, eller som någon annan sade, att man var tvungen att ha en Apple TV till kökstvn, räcker inte på långa vägar. Det är ganska uppenbart att os som Android TV och Tizen tar över vardagsrummet. Om Apple vill ändra det måste de antingen släppa kompletta tv-apparater, eller låta tv-tillverkare göra apparater med tvOS.

2. Jag har Telia som operatör. Argumentet började med att någon sade att Apple TV är ett billigt alternativ eftersom Telia ändå delar ut "gratis" sådana när man tecknar abonnemang. Jag påpekade att det är helt fel sätt att se det då Telia bara ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte.

1. Nej, det är ju inte det. Apple TV'n fungerar utmärkt just nu, hurvida dem säljer upp till deras "mål" eller inte vet jag inte, men å andra sidan eftersom dom fortfarande finns och fortfarande görs så är det antagligen något som går plus. Har jag redan en TV i köket (Vilket jag har) som har smart-tv och jag vill streama så gör jag det då inte via smart-tvn i varje fall då hela upplägget är bökigt som fan, tar nästan hellre en laptop än använder UI'et.

2. Problemet med ditt argument här är ju att både Telenor, Tre & egentligen alla operatörer "saltar" sina erbjudande för att få kunder att signa, det handlar inte om dåliga rykten.
Just nu på Halebop så får du ett par hörlurar värda 1000SEK, på Telenor så kan du få en Kaffemaskin (!) & ett par VR-glasögon, på Comviq så får du en mobiltelefon när du skaffar ett Abonnemang, ska jag fortsätta eller? Du kan ju knappast påstå att Telia ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte när nästan varenda Telefon-operatör har erbjudande som bjuder på saker, snarare handlar det om att dem "saltar" erbjudandena vilket gör att folk till exempel skaffar en ny telefon.
Citera
2016-12-15, 20:06
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
1. Nej, det är ju inte det. Apple TV'n fungerar utmärkt just nu, hurvida dem säljer upp till deras "mål" eller inte vet jag inte, men å andra sidan eftersom dom fortfarande finns och fortfarande görs så är det antagligen något som går plus. Har jag redan en TV i köket (Vilket jag har) som har smart-tv och jag vill streama så gör jag det då inte via smart-tvn i varje fall då hela upplägget är bökigt som fan, tar nästan hellre en laptop än använder UI'et.

2. Problemet med ditt argument här är ju att både Telenor, Tre & egentligen alla operatörer "saltar" sina erbjudande för att få kunder att signa, det handlar inte om dåliga rykten.
Just nu på Halebop så får du ett par hörlurar värda 1000SEK, på Telenor så kan du få en Kaffemaskin (!) & ett par VR-glasögon, på Comviq så får du en mobiltelefon när du skaffar ett Abonnemang, ska jag fortsätta eller? Du kan ju knappast påstå att Telia ger ut extra prylar för att mildra sitt dåliga rykte när nästan varenda Telefon-operatör har erbjudande som bjuder på saker, snarare handlar det om att dem "saltar" erbjudandena vilket gör att folk till exempel skaffar en ny telefon.

1. Vad som spelar roll är hur många som använder operativsystemet. Varje ny tv säljs med Android TV eller Tizen. Då kommer alla utvecklare satsa på dessa OS.

2. Men det går fan inte att gå in i en diskussion om Apple Tv är prisvärd med argumentet att Telia "ger bort" dem "gratis".
Citera
2016-12-15, 20:55
Medlem
irkens avatar
Citat:
1. Vad som spelar roll är hur många som använder operativsystemet. Varje ny tv säljs med Android TV eller Tizen. Då kommer alla utvecklare satsa på dessa OS.

2. Men det går fan inte att gå in i en diskussion om Apple Tv är prisvärd med argumentet att Telia "ger bort" dem "gratis".
1. Men så länge iPhnes finns kvar så finns IOS varav utvecklare kommer satsa på det OS'et, spelar ingen roll om en utvecklare enbart gör en app för Tizen då det är en väldigt stor procent som streamar via iPads till exempel.

2. Nähä, så nu är det så alltså? Passar att säga när du har slut på argument.
Försökte bara bevisa på att man inte ens behöver köpa dem, man kan FÅ dem, så vitt jag vet inte så kan man varken få en smart-tv, en PS4 eller Xbox - möjligtvis så kan du få en Chromecast som tillbehör. Hurvida det är prisvärt eller inte beror väl helt på mycket du gillar ATV men det jag menar är att som till exempel äldre person som inte är så tekniska utav sig så är det väldigt prisvärt. Dem får en helt ny telefon och en ATV. Ska dom istället köpa en helt ny TV och en ny telefon för att dem vill streama?
Chromecast är visserligen ganska OK att "sätta" igång också, men då måste du ha allt i telefonen vilket inte är spec bra för någon äldre person, dem använder ju hellre en fjärrkontroll istället för mobilen.
Citera
2016-12-15, 21:20
Medlem
Hanharrs avatar
Citat:
1. Men så länge iPhnes finns kvar så finns IOS varav utvecklare kommer satsa på det OS'et, spelar ingen roll om en utvecklare enbart gör en app för Tizen då det är en väldigt stor procent som streamar via iPads till exempel.

2. Nähä, så nu är det så alltså? Passar att säga när du har slut på argument.
Försökte bara bevisa på att man inte ens behöver köpa dem, man kan FÅ dem, så vitt jag vet inte så kan man varken få en smart-tv, en PS4 eller Xbox - möjligtvis så kan du få en Chromecast som tillbehör. Hurvida det är prisvärt eller inte beror väl helt på mycket du gillar ATV men det jag menar är att som till exempel äldre person som inte är så tekniska utav sig så är det väldigt prisvärt. Dem får en helt ny telefon och en ATV. Ska dom istället köpa en helt ny TV och en ny telefon för att dem vill streama?
Chromecast är visserligen ganska OK att "sätta" igång också, men då måste du ha allt i telefonen vilket inte är spec bra för någon äldre person, dem använder ju hellre en fjärrkontroll istället för mobilen.

1. Skillnaden är att apparna måste anpassas specifikt till tvOS. Om man på sikt tvingas använda ipad och iphone-appar på Apple TV så kommer gränssnittet och designen vara helt fel. Det går alltså inte att förlita sig på att "det går så bra för våra mobiler så vi använder mobilapparna i streamingboxen". Det har t.ex. länge varit välkänt att man bör ändra utseendet på hemskärmen när man ska använda ett OS på en tv, samma sak gäller för utseendet på apparna. Sedan finns rena tekniska problem med kompatibilitet där en IOS app kan krångla på tvOS. Titta t.ex. på Playstation TV hur det gick, den skulle klara PS Vita spel, men när väl boxen kom så var det bara runt hälften av spelen som faktiskt fungerade. Apple TV har dessutom ett annat sorts styrdon.

2. Men sluta nu skäm ut dig, det är knappast relevant för diskussionen om man kan få Apple TV på köpet när man köper något annat.
Citera
2016-12-15, 22:08
Medlem
Då vet jag. Man är idiot om man köper atv som funkar bra nu för i framtiden kanske smart tv funkar nåt så när.

Kanske är det så att man inte köpet atv om man har en tv som gör det man behöver. Har man en dum smart tv så är man idiot om man köper ny i tv stället för en atv.

Och byt nu inte ben igen och börja jiddra om Chromecast eller xbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in