2015-08-06, 15:09
Medlem
Jag känner faktiskt till två fall då unga tjejer kollapsar och dör på plats. Minns ett fall (bekant) då en kille vaknade upp v att sin flickvän gurglade fradga, hon var typ 20 år och dog av ett hjärtfel, helt till synes frisk och tränade aktivt.

Tjejer är för övrigt mer benägna att avlida vid hjärtinfarkter, oftast går det mycket snabbt.
Citera
2015-08-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Jerzy Sarnecki har uttalat sig i fallet och säger bla "...det är väldigt ovanligt att något händer. "

Med tanke på hans uttalande och track record av uttalanden (dom har en förmåga att komma i vissa specifika sammanhang) sluter jag mig till att förövaren är av utomeuropeisk härkomst och att det finns uppgifter hos polisen som pekar i den riktningen.

Jag kan ha fel, men fan tro't.

Det jerzy sarnecki säger kan alla som har en käft och inte är stum säga..

Jag tror Tyvärr att kvinnan blivit våldtagen och därefter mördad.. Förmodligen genom strypning eller slag mot huvudet..

Gärningsmannen finns i hennes vänkrets eller också är det något ensamkommande flyktingbarn som slagit till..
Citera
2015-08-06, 15:12
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar inte vara ett farligt område åtminstone. Hittade bara detta gällande ofredanden "Upplands Väsby

Sexuellt ofredande står det i polisrapporten. En kvinna som varit ute i motionsspåret vid Runby stoppas av en man som dragit ner byxorna. Hon vill inte titta utan lyckas ta sig därifrån. Kvinnan lämnar ett gott signalement.". Från 1997.

Gäller det våldtäkt/mord brukar det väl finnas lite rapporter innan om någon som eskalerat till detta genom att börja med ofredanden.

Som jag skrev i morse, har vi ju detta överfall, som var rätt allvarligt. Visserligen nästan 3 år sedan, men ändå.
Detta skedde helt nära Löwenströmska sjkh.
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Citera
2015-08-06, 15:16
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Ja det känns absolut som en upptrappning på manligt våld mot kvinnor och flickor!.

Ska ju dock tilläggas att både överfallsvåldtäkt och mord på unga flickor är väldigt ovanligt i Sverige. Men så länge vi män finns så kommer tjejer inte kunna vara 100% trygga. Tyvärr.

Rapporteras väl ändå kring 500 överfallsvåldtäkter per år i Sverige?

Vill minnas att Sveriges frekvens (per invånare) av just överfallsvåldtäkter är i nivå med många länders totala frekvens av våldtäkter.
Citera
2015-08-06, 15:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppdaterad 14:57:

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/

Åklagare har enligt Expressen tagit över utredningen.

Om ett gripande är nära förestående så skulle jag rikta misstankarna mot mannen i BMW:n.

Provsvar, även om ingen MGM är identifierad, bör leda till samma agerande. Jag förmodar att åklagare är bättre än polis när det gäller att komma runt jobbig PKU-lagstiftning t ex.
Citera
2015-08-06, 15:18
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Men snälla, någon på Flashback skrev det. Det kan lika gärna vara någon som bara vill piska upp hetsen kring icke arier.

Rykten som blir trådsanningar.
Jag tycker personen formulerade sig trovärdigt, någon annan med insyn kring platsen har ju sagt ungefär samma sak, förvirrade utlänningar som härjat runt i skogen.
Citera
2015-08-06, 15:21
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toblerone4life
Nån som vet mer exakt vart BO hittades? På bilderna ser det ut som vid vattentornet på väg ner till kolonilotterna? Eller är det mera vid Kairo?

Runby är förövrigt inget lugnt område men det var värre förr, mycket WT.
"Öglan" rödvita motionsspåret vid utegymmet. Vet du var det ligger?
Citera
2015-08-06, 15:23
Medlem
Red.Crosss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21219601.ab
Verkar inte snubben med BMW:n är inblandad.
Citera
2015-08-06, 15:23
Medlem
Det här ökar verkligen inte lusten för mig som kvinna att gå ut längre, inte ens för något så enkelt och trevligt som en löprunda. Jag bor visserligen mitt i mångkulturen så jag slutade med detta för flera år sedan.

En bra sak att komma ihåg som kvinna är att ha sunt förnuft. Det finns ingen anledning i det nya Sverige att jogga ensam hur riskfritt det än må vara ("i det lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna" som ett tidigare trådinlägg löd). Jogga ALLTID med vänner. Jogga ALDRIG med musik i öronen. Och så vidare.

Huruvida gärningsmannen är av utländsk härkomst eller ej kan man ju spekulera i 50 sidor till. Men GM har oavsett etnicitet och tid i landet vetat att Runsby är lugnt nog att joggare ännu kan jogga där. Om man jämför med min Stockholmsförort som har vackra grönområden och joggingspår men som är en förort som drabbats hårt av mångkulturen så vet många av oss att vi aldrig nyttjar dessa spår längre helt ensamma. Det gick när vi sprang på åttiotalet, men nu är det för många galningar ute. Iochmed denna vetskap bland oss är det alltså möjligt att någon färdats från ett område likt detta till Runsby i hopp om bättre napp. Hur troligt det är är svårt att säga, likaså etniciteten. Erfarenheten från min förort är dock av den sortin att när väl en kvinna varit ute fel tidpunkt så har det antingen slutat med våldtäkt eller dylikt. Folk här ute är inte så dumma längre att vi går ut dessa tider utöver enstaka väldigt glesa gånger.

Men en fråga jag undrar är vad närmaste segregerade område är intill Runsby och detta löpspår. GM skulle kunna komma därifrån. Med andra ord tror jag personligen att BO och GM inte kände varandra.

PS. Ni som länkar *ohansso* bör se efter en annan *da som framkommit i tråden av en som sitter på säkra källor. Det ska kunna vara en *riksson. Så att ni hänvisar till rätt kvinna.
Citera
2015-08-06, 15:24
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tala för dig själv är du snäll.
Om du anser dig vara en presumtiv våldtäktsman, kvinnomisshandlare eller mördare, visst.

Men blanda för fan inte in oss andra som skulle riskera vår eget liv och lem för att rädda ett barn eller en kvinna i nöd. Och definitvt aldrig bära hand mot det andra könet.

Jo det är synd att "vanliga män" ska behöva lida för andras idioti. Samtidigt förstår man ju att tjejer helt enkelt får utgå från att alla män de möter i en mörk gränd or what not, kan vara en våldtäktsman. Annars anses väll tjejen som naiv och korkad som var ute så sent osv.

Hoppas de hittar GM snart. Om de är killen som låna bilen av sin far så var det ju tämligen idiotisk idé att återvända till brottsplatsen.
Citera
2015-08-06, 15:25
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Det finns alltså ett boende för ensamkommande flyktingbarn i närheten av spåret.
Nej, det är inte i närheten av motionsspåret så sluta sprida lögner.
Citera
2015-08-06, 15:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Finns det något alls som tyder på mer än en GM?

Möjligen tidpunkten, fullt dagsljus. Det innebär hög risk, som förmodligen övervinns lättare om det vore två GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in