Citat:
Ursprungligen postat av
Speedyoo
Med risk för att bli stämplad som rasist måste jag bara ställa en fråga som jag kom att tänka på.
Mycket möjligt att det redan varit uppe i tråden men jag kör på ändå.
Har befunnit mig en del i Upplands Väsby den senaste tiden och lagt märke till att vägarna läggs om i princip överallt, dvs. de har tagit bort den gamla asfalten och lägger ny. Detta utförs till stor del av Östeuropèer, vet inte exakt varifrån men sett/hört dem på flera platser i Upplands Väsby.
Bron över till Runby har länge varit under renovering men jag har inte varit i själva Runby senaste tiden så har ingen aning om asfaltsläggningen är aktiv även där.
Och där har ni min fråga. Håller man på att asfaltera om Runby precis som resten av Upplands Väsby?
Isåfall, någonstans i närheten av brottsplatsen?
Säker på att det redan står i tråden men i brist på tid skulle jag uppskatta om någon kunde säga vart själva mordet ägt rum (vart avspärrningen är). Om vi utgår från skolan, är det mot stora bron hållet (i skogen är jag med på) eller mot vattentornet? Såg någon nämna ett utegym men har ingen aning vart det ligger.
GM kan mycket väl vara vägarbetare, men de allra flesta i området är inte vägarbetare, och så länge inget talar för att det ska vara en vägarbetare (eller för den delen inte vägarbetare) så ser jag inte så stor poäng i en diskussion om i fall GM är vägarbetare eller ej.