2015-08-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninbur
Just den BMWn kan ju tillhöra BO's familj då jag antar att hon lånat bilen av sina föräldrar när hon åkte till spåret för att springa. Den andra bilen tillhörde ju en man som lånat ut bilen till sin son.
Men är båda beslagtagna bilarna av märket BMW? Har de fått tillbaks bilen, enligt ägaren skulle den ju släppas direkt efter att teknikerna tittat på den. Lite märkligt uttalande av pappan dock. Hur kan han vara så säker på att inte sonen är skyldig ? Han lånade ut bilen för en vecka sen ?
Citera
2015-08-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag hittar ingen i 55-årsåldern när det gäller just BMW 520 i Väsby, men dock en svart -98 på en 48-årig kvinna som står som ägare till flera (familjens?)
http://biluppgifter.se/fordon/BPD025
BMW 520 som bogseras
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/720/normal/4a7efe4848ce1/bmw.jpg

Ok, är detta den enda av sitt slag i Väsby så är det troligt att 'sonen' tillhör denna familj.
Citera
2015-08-06, 17:18
Medlem
Speedyoos avatar
Med risk för att bli stämplad som rasist måste jag bara ställa en fråga som jag kom att tänka på.
Mycket möjligt att det redan varit uppe i tråden men jag kör på ändå.

Har befunnit mig en del i Upplands Väsby den senaste tiden och lagt märke till att vägarna läggs om i princip överallt, dvs. de har tagit bort den gamla asfalten och lägger ny. Detta utförs till stor del av Östeuropèer, vet inte exakt varifrån men sett/hört dem på flera platser i Upplands Väsby.

Bron över till Runby har länge varit under renovering men jag har inte varit i själva Runby senaste tiden så har ingen aning om asfaltsläggningen är aktiv även där.
Och där har ni min fråga. Håller man på att asfaltera om Runby precis som resten av Upplands Väsby?
Isåfall, någonstans i närheten av brottsplatsen?

Säker på att det redan står i tråden men i brist på tid skulle jag uppskatta om någon kunde säga vart själva mordet ägt rum (vart avspärrningen är). Om vi utgår från skolan, är det mot stora bron hållet (i skogen är jag med på) eller mot vattentornet? Såg någon nämna ett utegym men har ingen aning vart det ligger.
Citera
2015-08-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hennes kusin sa att det var hon

Men det är ändå en annan med samma namn som är droppad tidigt i tråden.. Var ngn länk med bild osv, men det verkar inte vara rätt IJ.
Citera
2015-08-06, 17:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Med risk för att bli stämplad som rasist måste jag bara ställa en fråga som jag kom att tänka på.
Mycket möjligt att det redan varit uppe i tråden men jag kör på ändå.

Har befunnit mig en del i Upplands Väsby den senaste tiden och lagt märke till att vägarna läggs om i princip överallt, dvs. de har tagit bort den gamla asfalten och lägger ny. Detta utförs till stor del av Östeuropèer, vet inte exakt varifrån men sett/hört dem på flera platser i Upplands Väsby.

Bron över till Runby har länge varit under renovering men jag har inte varit i själva Runby senaste tiden så har ingen aning om asfaltsläggningen är aktiv även där.
Och där har ni min fråga. Håller man på att asfaltera om Runby precis som resten av Upplands Väsby?
Isåfall, någonstans i närheten av brottsplatsen?

Säker på att det redan står i tråden men i brist på tid skulle jag uppskatta om någon kunde säga vart själva mordet ägt rum (vart avspärrningen är). Om vi utgår från skolan, är det mot stora bron hållet (i skogen är jag med på) eller mot vattentornet? Såg någon nämna ett utegym men har ingen aning vart det ligger.

GM kan mycket väl vara vägarbetare, men de allra flesta i området är inte vägarbetare, och så länge inget talar för att det ska vara en vägarbetare (eller för den delen inte vägarbetare) så ser jag inte så stor poäng i en diskussion om i fall GM är vägarbetare eller ej.
Citera
2015-08-06, 17:30
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Tydligen har polisen hittat ett snöre. Oklart on det har något med detta att göra, men om man spekulerar så är väl den mest sannolika användningen av ett snöre att binda fast någon?
Citera
2015-08-06, 17:30
Medlem
plasticitets avatar
Vad gäller mordet så kan det vara en GM som är ute efter att döda och tog nån random person på ett ställe där det inte finns så mycket vittnen, att välja en kvinna som offer gör bara mordet lättare.
Citera
2015-08-06, 17:33
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Kan vi få fram mer uppgifter om Bmw killen som ville vara till "hjälp" klockan 2 på morgonen?
Citera
2015-08-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tydligen har polisen hittat ett snöre. Oklart on det har något med detta att göra, men om man spekulerar så är väl den mest sannolika användningen av ett snöre att binda fast någon?
Eller strypa...?
Citera
2015-08-06, 17:37
Medlem
Extacy89s avatar
Det är med störst sannolikhet någon som känner henne eller vet vem hon var. Att det skulle stryka omkring en mördarsugen snubbe random i skogen är mindre sannolikt.
Citera
2015-08-06, 17:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men är båda beslagtagna bilarna av märket BMW? Har de fått tillbaks bilen, enligt ägaren skulle den ju släppas direkt efter att teknikerna tittat på den. Lite märkligt uttalande av pappan dock. Hur kan han vara så säker på att inte sonen är skyldig ? Han lånade ut bilen för en vecka sen ?

Varför skulle en bilburen GM dröja sig kvar i skogsområdet över natten?
Citera
2015-08-06, 17:40
Medlem
En bmw 520i, svart, 1998 ägs av en Johansson i Upplans väsby, alltså är med största sannolikhet bilen tillhörande BOs familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in