2015-08-06, 16:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
Min tanke går direkt att det bör vara någon i hennes omgivning som hon känner/har känt.

Vet inte om någon kan bekräfta att det endast varit 5 fall där GM varit helt okänd från -95 tills idag, 6 om Lisa Holm fallet klassificerar in sig i den statistiken?

Och att ~95% av alla våldsbrott begås av män. Så om det rör sig om ett mord så skulle jag sätta min peng på att det är någon i hennes omgivning.

Men med så lite info för allmänheten är det ju bara min teori och det är ju såklart om det är ett mord som har begåtts.

Stämmer inte.

Bara de senaste tio åren har det skett minst sju (edit: nio) mord på kvinnor utan relation till GM:

Caroline Stenvall
Elin Krantz
Engla Höglund
Elsie Persson
Lena Wänergrip
Pernilla Hellgren

Har säkert missat några.

Edit: Mordet i Umeå 2013, Varberg 2013, Södertälje 2008. En minoritet (tre stycken) av dem är sexualmord.

Plus något eller ett par rånmord, men det kanske inte är så intressanta att jämföra med här.
Senast redigerad av Troian 2015-08-06 kl. 16:55.
Citera
2015-08-06, 16:35
Medlem
Polisen kommer arbeta efter handboken som kallas Mordbibeln, förkortas PUG (Polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott) och arbetssättet är att poliser har olika funktioner och utredningen består i korthet av följande delar:

* Förhör
* Brottsplatsundersökning
* Inre spaning
* Masttömning
* Tipsmottagning
Citera
2015-08-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Hon pluggar väl inte i Umeå? Vart hade ngn sett det?
När jag kollar hennes fb står inget om det...
Står på hennes FB. kolla igen, till Socionom.
Citera
2015-08-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Redovisa gärna den statistik som visar att ditt scenario inte är ovanligt.

Statistik var fel ord.
Men gärningsman känner offer.
Överilad gärning. (Frekvent område av både motionärer, hundmänniskor mm)
Osv. En gärningsbeskrivning som kan passa in bra med de omständigheter som just nu finns runt detta misstänkta brott.
Citera
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Hon pluggar väl inte i Umeå? Vart hade ngn sett det?
När jag kollar hennes fb står inget om det...
Om vi kollar samma person så står det att hon studerar på Umeå universitet sedan 2015.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Kan någon hjälpa mig att identifiera årsmodellen på denna mörka BMW?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/720/normal/4a7efe4848ce1/bmw.jpg

Jag tror jag har hittat en boende i området med en sådan bil.. Men jag vet inte om årsmodellen ät rätt

BMW E39. Om det står 520i på bakluckan så introducerades den till modellår 2000.
Innan dess var 523 den enklaste.
Citera
2015-08-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Om vi kollar samma person så står det att hon studerar på Umeå universitet sedan 2015.

Varför är det väsentligt? Häng fan inte ut bo...
Citera
2015-08-06, 16:40
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Statistik var fel ord.
Men gärningsman känner offer.
Överilad gärning. (Frekvent område av både motionärer, hundmänniskor mm)
Osv. En gärningsbeskrivning som kan passa in bra med de omständigheter som just nu finns runt detta misstänkta brott.
Ja, jag säger inte emot dig när det gäller att hon kan ha känt GM eller att mordet var en impulshandling. När det gäller att GM skulle ha glömt sin bil och gått hem utan den däremot...
Citera
2015-08-06, 16:41
Bannlyst
Om helikoptrarna varit bestyckade med värmesökande kameror men inte hittade henne så bör I*a varit dold, gömd, övertäckt på något vis. Kroppstemperaturen hinner knappast falla så mycket på några timmar...

Det var väl en hund som sniffade upp henne har det framkommit om hon var dold på något sätt?
Citera
2015-08-06, 16:43
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
BMW E39. Om det står 520i på bakluckan så introducerades den till modellår 2000.
Innan dess var 523 den enklaste.
520 tillverkades redan från start. Såldes inte i Sverige förrän andra årsmodellen (1997) men bilen kan vara importerad.
Citera
2015-08-06, 16:43
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Varför är det väsentligt? Häng fan inte ut bo...
Häng ut?

Personen jag pratar om har florerat i tråden sedan inatt, tror folk har ganska klart för sig vem det gäller.
Citera
2015-08-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leitmotif
Står på hennes FB. kolla igen, till Socionom.

Men det där är nog fel person... Inte från väsby. Finns en annan med samma namn som är från väsby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in