2015-12-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tror dock att det räcker med något väldigt lite i ett sådant här fall för att det ska bli rykten. Att GM dragit några varv med silvertejp runt huvudet eller att byxor och trosor är avtagna. Det skulle ju räcka för att polisen säger "Vi fattade direkt att det var mord".

I och för sig så har ju åklagaren sagt att "Jag har en ganska så bra uppfattning vad detta är för typ av människa" och "Jag har gjort mig en profil utav mördaren". Det antyder ju att Krille kanske gjort något sjukt, å andra sidan så tror jag åklagaren sade detta innan GM gripits och då är det nog så att han säger det för att media ska kunna få underlag för en ny artikel. Åklagaren och poliserna vill gärna ha utrymme i media innan de har en misstänkt då detta förbättrar tipsinströmningen något enormt. För att få utrymme utan att något nytt har inträffat en månad efter händelsen så måste åklagaren ställa upp och säga något som media kan bygga en ny artikel på. Det är ett ömsesidigt spel. Åklagaren gick ju ut och gav uttalandet "Det finns kopplingar till linköpingsfallet". Det är förstås jättespännande. Man kan dock notera i den artikeln att reportern inte följer upp med frågor kring vad han menar med detta. Det beror förstås på att journalisten vet att det inte finns några linköpingskopplingar. Om någon, vilket inte är så troligt, skulle fråga åklagaren nu i efterhand vad sjutton han menade med det så skulle han dra till med att omständigheterna liknade varandra.

Leif GW snackar om en signatur. Han är ju pensionär och omfattas lika mycket av förundersökningssekretessen som vem som helst. Snutarna som läckte sket väl dock i det, det var allt för spännande för att hålla käften kring.

Att anhöriga till BO skulle ha vetskap om eventuella pinnar kan vi utesluta direkt. Varför skulle polisen åka hem till dom och berätta det? Det skulle ju kunna sabba hela utredningen. Att mördarens morsa fått det berättat utav mördaren själv och sen gått och sagt det till väninnor är ju också jäkligt osannolikt.

Att snutarna som fann henne inte klarade av att jobba vidare tror jag inte ett skvatt på. Det låter ju dock förstås väldigt coolt att säga.

Poliser övergår till att bli soldater vid krig, de kan inte få ett mentalt sammanbrott av en lemlästad kropp. De är själva beredda på att när som helst döda i tjänst.

Med risk för att gå OT: Vad baserar du detta på? Det låter snarare som fåniga pojkrumsfantasier än faktiska erfarenheter från poliskåren. Poliser är också människor; vardagar inom polisyrken är ofta tuffa men nästan aldrig präglade av extraordinär grymhet likt det mord vid diskuterar här.
Senast redigerad av ErichKaestner 2015-12-01 kl. 19:46.
Citera
2015-12-01, 19:59
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Statistik kan inte appliceras på enskilda fall. Granskar du mördare som dödat för dem okända offer, ja då blir statistiken annorlunda. KA har lustmördat. Utan exakt statistik till hands vågar jag påstå att denna mycket ovanliga grupp förövare (bland de ca. 90 mördare som årligen mördar i Sverige, d.v.s.) har hög återfallsrisk. Detsamma gäller kategorins andra typ, d.v.s. kriminella yrkesmördare, vilka inte heller hör till vardagen.

Precis, att mörda ett helt okänt offer är betydligt ovanligare och har mycket högre återfallsrisk, att mörda någon i bekantskapskretsen pga av bråk/pengar/avundsjuka har betydligt mindre återfallsrisk men är mycket vanligare.

KA mördade en okänd kvinna på ett bestialiskt sätt och lämnade en signatur. Det är typiskt seriemördarbeteende och återfallsrisken anses vara stor i sådana fall. I häktningsframställan anger även åklagaren som skäl att det finns en risk att KA fortsätter sin brottsliga verksamhet http://i.imgur.com/BrNAnzf.jpg, vid allvarliga brott som mord räcker det att ange att det inte är uppenbart att skäl för häktning saknas, praxis är alltså att man alltid häktas vid brott som mord. Att åklagaren trots det angav det som skäl tyder på att de källor jag har som sagt att utredarna var övertygade om att han kommer att mörda igen om han inte grips är trovärdiga.
Senast redigerad av Darwinist 2015-12-01 kl. 20:04.
Citera
2015-12-01, 20:01
Medlem
Så med tanke på åldern, ostraffad sen tidigare och om han "sköter sig" i fängelset kan han sitta en uteservering och glassa med en öl eller två om 5-6 år? Idioti!
Ridå. Man får det man röstar på!
Citera
2015-12-01, 20:02
Medlem
Kristoffer Andersson kommer att fällas för mordet, därom inga tvivel. Att döma av åklagare Näppis senaste uppgifter, vilka baseras på det faktum att Kristoffer nyligen skickats tillbaka från rättspsyk till häktet i Stockholm, är han inte att betrakta som allvarligt psykiskt störd. Och eftersom han är under 21 kan han inte dömas till livstids fängelse.

Summa sumarum: Kristoffer Andersson – en psykofarmakatjock enstöring till 19-åring och sannolikt potentiell seriemördare – kommer att vara en fri man inte senare än vid 30 års ålder!

Följdfråga: Hur kommer rättsväsendet att hantera dilemmat Kristoffer Andersson? Ni med insyn i kriminalvården och uppföljande insatser får gärna yttra er. Det känns, spontant får det tilläggas, inte troligt att den vård som erbjuds inom kriminalvården kan råda bot på lustmördare.
Senast redigerad av ErichKaestner 2015-12-01 kl. 20:04.
Citera
2015-12-01, 20:08
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Kristoffer Andersson kommer att fällas för mordet, därom inga tvivel. Att döma av åklagare Näppis senaste uppgifter, vilka baseras på det faktum att Kristoffer nyligen skickats tillbaka från rättspsyk till häktet i Stockholm, är han inte att betrakta som allvarligt psykiskt störd. Och eftersom han är under 21 kan han inte dömas till livstids fängelse.

Summa sumarum: Kristoffer Andersson – en psykofarmakatjock enstöring till 19-åring och sannolikt potentiell seriemördare – kommer att vara en fri man inte senare än vid 30 års ålder!

Följdfråga: Hur kommer rättsväsendet att hantera dilemmat Kristoffer Andersson? Ni med insyn i kriminalvården och uppföljande insatser får gärna yttra er. Det känns, spontant får det tilläggas, inte troligt att den vård som erbjuds inom kriminalvården kan råda bot på lustmördare.

Ja det känns läskigt att han kan vara fri om bara 9 år, jag vet inte om rättsväsendet kan göra så mycket åt det om han inte bedöms som tillräckligt psykiskt sjuk. Eftersom han bara är 19 kan han max dömas till 12 års fängelse.

Det är helt jävla vansinnigt att den här killen kan vara ute innan han fyllt 30, om han mördar igen så är fan svenskt rättsväsende medskyldiga!
Citera
2015-12-01, 20:11
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Så med tanke på åldern, ostraffad sen tidigare och om han "sköter sig" i fängelset kan han sitta en uteservering och glassa med en öl eller två om 5-6 år? Idioti!
Ridå. Man får det man röstar på!

Håller med, det är fullständigt vansinne, undrar hur BO:s familj känner när deras dotter är död och han släpps fri innan han fyllt 30? Fyfan säger jag bara, jag hade hoppats på rättspsykiatrisk vård och han sitter där tills han är 80 och behöver rullator i alla fall,
Citera
2015-12-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Ja det känns läskigt att han kan vara fri om bara 9 år, jag vet inte om rättsväsendet kan göra så mycket åt det om han inte bedöms som tillräckligt psykiskt sjuk. Eftersom han bara är 19 kan han max dömas till 12 års fängelse.

Det är helt jävla vansinnigt att den här killen kan vara ute innan han fyllt 30, om han mördar igen så är fan svenskt rättsväsende medskyldiga!

Och vid det laget lär han ha hunnit tänka mycket på tillvägagångssättet, vad han skulle ha gjort annorlunda, fantasier och annat. Han lär vara ännu mer sjuk när han kommer ut, om han inte erbjuds adekvat behandling inom kriminalvården.

Vilket jävla kryphål i rättsväsendet.
Citera
2015-12-01, 21:33
Medlem
5549s avatar
Fick ett pm. Med tanke på att åtal lär väckas nu på fredag så känns det onödigt att inte delge.

Citat:
GM har använt pinnar vid ansiktsområdet, 3 st totalt.

Mordet var inte planerat. Inga verktyg användes i mordet.

Sexuella saker skedde efter mordet. GM har tittat på porr med grova inslag.

Mellan mord och sexuella saker skedde något som kunde stoppat det sexuella.

Den sista meningen känns mest intressant.
Citera
2015-12-01, 22:04
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Fick ett pm. Med tanke på att åtal lär väckas nu på fredag så känns det onödigt att inte delge.

Man undrar ju lite kring det där att mordet inte skulle vara planerat. En annan användare här inne beskrev ju hur han mött GM ute i spåret och att denne morrat åt honom. Det finns andra som berättar att han nattvandrat och stått och stirrat på folk mitt i natten. Jag tror nog han var i spåret just för att hitta någon.

Ja, man undrar ju onekligen kring den sista meningen. Den som skrev pm:et får ju gärna skicka ett nytt och berätta vad som avses (om denne nu vet).

Vad stod i den där artikeln som någon länkade? Att han inte blev kryssad? Då kan väl åklagaren åklaga direkt då för det var ju bara den undersökningen han väntade på.
Citera
2015-12-01, 22:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Man undrar ju lite kring det där att mordet inte skulle vara planerat. En annan användare här inne beskrev ju hur han mött GM ute i spåret och att denne morrat åt honom. Det finns andra som berättar att han nattvandrat och stått och stirrat på folk mitt i natten. Jag tror nog han var i spåret just för att hitta någon.

Ja, man undrar ju onekligen kring den sista meningen. Den som skrev pm:et får ju gärna skicka ett nytt och berätta vad som avses (om denne nu vet).
Ja, GM påstås ha setts tidigare i spåret, vid utegymmet som finns på bild i min signatur. Men det kanske menas att han agerat på en plötslig impuls bara, när han väl sett Ida. Han verkar ju inte ha haft några vapen med sig.

Jag har skickat nytt pm till användaren och hört om han/hon kan förklara närmre.
Citera
2015-12-01, 22:25
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ja, GM påstås ha setts tidigare i spåret, vid utegymmet som finns på bild i min signatur. Men det kanske menas att han agerat på en plötslig impuls bara, när han väl sett Ida. Han verkar ju inte ha haft några vapen med sig.

Jag har skickat nytt pm till användaren och hört om han/hon kan förklara närmre.
Ja, vad man menar med planering är ju lite olika. Jag tror GM visste vad han var ute efter och att han haft möjligheten att avstå om han velat. Jag tror också att offret skulle uppfylla vissa kriterier. Det skulle vara en attraktiv ung tjej helt enkelt. Att det sedan blev just där och då var ju så klart en slump. Hade hon sprungit med sina föräldrar skulle Krille nog avstått.
Citera
2015-12-01, 22:30
Medlem
Darwinists avatar
Citat:

Herregud, är det någon som är lugn med det faktum att han förmodligen är fri om ca 9 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in